10

28 11 3
                                    


Jangan tinggalkan Yoon.

----------------
Part 10

Song: The truth untold
Artist: BTS

Stay with me.

Don't you ever leave me.

I love you, mom.

Hansoo: Yoon, jangan nangis. Aku sedih tengok kau macam ni.

Yoontae: Siapa tak sedih?! Mak aku sakit kau tahu tak?!

Hansoo telan air liur, dan menghembus nafas ringan. Haeun di sebelah Hansoo itu hanya melihat.

Tidak mampu untuk bersuara ketika orang sedih.

Yoontae: Hiks, a-aku tak nak hilang mak aku. Dah lah aku takde bapak, aku tak nak macam tu!

Haeun: Yoon, awak perlu berdoa yang baik-baik untuk mak awak. Jangan fikir benda buruk boleh tak?

Suara Haeun meninggi. Yoontae pandang wajah Haeun dengan lama, kenapa dia rasa tenang sedikit setelah Haeun kata begitu?

Hansoo berada diantara mereka berdua itu hanya jadi penonton. Tak tahu drama apa yang berlansung di hadapan nya.

Yoontae: Kau betul, Haeun.

Hyun: Taeha, kau mampu lawan dengan penyakit kau. Demi Yoon.

Taeha dalam keadaan baring dan pakai alat pernafasan itu senyum kelat. Dia rasa dia tak lama di dunia ni.

Taeha: T-tak. S-sakit H-hyun, dah l-lama a-aku lawan penyak-kit a-aku.

Hyun terasa sebak. Kanser hati, memang bahaya kalau tiada orang derma hati kepadanya.

Bergantung dengan Tuhan sahaja. Mati atau hidup.

Jungkook: Aku tahu kau kuat! Mana Taeha yang kuat aku kenal dulu!

Taeha: J-jungkook, a-aku lemah. Tak k-kuat pun.

Air mata mula turun, kalau Hoseok tahu keadaan nya sekarang ni. Mesti dia bagi semangat juga.

Tapi, dia sedang bahagia. Lagipun, dia jauh dari Korea.

Taeha: Aku amanahkan kau, j-jaga Y-yoon ka-kalau a-aku takde. Arra?

Suara lembut Taeha buat Jungkook semakin sebak. Wanita ini masih lagi tersenyum dalam masa sakit.

Sungguh tabah orangnya.

Hyun: J-jangan m-macam tu, Taeha. Kau kena berdoa yang baik-baik, demi anak kau.

Disamping itu, Yoontae menyaksi dari luar. Dia mengesat air mata yang keluar.

Yoontae: Jebal, please jangan tinggalkan Yoon. *menangis*

Semasa Taeha di hospital. Jungkook menjaga Yoontae untuk sementara waktu, pada mula nya Yoontae tak nak.

Tetapi, Jungkook paksa. Jadi, dia pasrah.

Dan hari ni, dia ke sekolah walaupun dalam keadaan sedih.

Jiyu: Yoon, maaf aku tak dapat lawat mak kau.

Yoontae: Takpe. Aku faham.

Yoontae menunduk kepala, entah kenapa kepalanya rasa pening. Rasa mual juga ada.

Taehyun: Kau okay ke? Pucat je muka kau.

Yoontae angguk kepala tanda ya. Haeun yang rasa ingin pasti Yoontae okay, dia duduk di sebelah Yoontaen

Haeun: Awak tak okay! Pucat sangat muka awak!

MinYu: Betul cakap Haeun. Kau tak okay, Yoon.

Yoontae ingin berdiri tetapi dia tetiba rebah di atas rumput. Mereka semua tergamam dan mula mengangkat Yoontae.

Haeun: Yoon!

To be continue

P/s: Apa dah jadi?

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

P/s: Apa dah jadi?







[C] CURANG • MYG S2❄ Where stories live. Discover now