19

715 90 7
                                    

Yewon pov

"Lambat.Minggu lepas awal.Harini lambat semula.Kau ingat sekolah ni bapak atok nenek moyang kau punya ke ha sesuka hati je nak datang awal ke lambat."

Gue terguris.🌝

Sabar je la.Padahal lambat 5 minit je pon bukannya sejam ke,berminit minit ke.

"Eh kau ni,lambat 5 minit je pun.Tu pun nak berkira.Pe mende tah"

Aku pandang Y dengan mata aku yang membulat.Bapak berani syiball dia lawan cakap pengawas.

Lagi lagi Hangyul.Dia ni orang yang paling rapat dan paling dipercayai
Mrs.Taeyeon.Cikgu disiplin sekolah ni.

Hangyul pandang Y atas bawah.Dia tersengih sinis.

"Kau ni.....................Budak baru?"

"Haah.Kenapa?"

"Tch,baru first masuk sini dah acah bagus."

"Acah bagus?Eh anat aku bukannya nak acah bagus tapi kau tu ha yang nak berkira sangat, cerewet .Lambat 5 minit je pun.Tak berperikemanusiaan langsung"

Adegan berlawan mulut depan aku ni memang pestaim terjadi.Selama ni,takde yang berani nak lawan cakap Hangyul ni.

Sebab akan berakhir dekat bilik disiplin.Kasi settle kat situ.

"Tak berperi kemanusiaan?Eh dengar sini, aku cuma jalankan tanggungjawab aku.Korang tu je yang takde rasa tanggungjawab datang lambat.Lambat lima minit pun still lambat.Peraturan kena ikut.Faham?"

Gulp.Aku diam.Pedas siot.🌶

"Eh kau ni-umph!"

Mulut Y aku tutup cepat cepat.Hangyul aku pandang sambil tersengih.

"Umm..sorry eh.Kau tulis jelah nama aku.Sorry pasal sepupu aku ni.Mulut dia memang centu"

"Siapa nama dia?"
Hangyul tanya aku serius.

Dah tahu dah.Ni mesti nak bagi nama dekat Mrs.Taeyeon.

Y ni bahalol lah!

"Choi Sungyoon"
Aku jawab.

"Hmhh.Choi Sungyoon.Lepas rehat pergi bilik disiplin."

Dia tulis nama dekat buku nota dia.Lepastu Y dia pandang serius.

SERIUS JE MEMANJANG!AKU BAGI KANG!

PIKIR HENSEM SANGAT KE SIOT MUKA CAM HARIMAU JADIAN.

Tapi en,tadi depan rumah aku baru puji dia🌚

Papewjelahh.

"Dah masuk!"

Aku tarik tangan Y untuk masuk ke kawasan sekolah.Menggeletar badan aku.

Takyah arr garang sangat!

Aku pandang Y tajam.Muka dia nampak tak puas hati.

"Kau ni!Asal tutup mulut aku anat.Aku tak habes lagi lawan dengan dia.Acah je tu.Hugh!"

"Kau ni first day masuk sekolah dah buat perangai kan.Dahla tu,jom masuk kelas"

««««»»»»

"Kelas mana?"

"Kelas 5-D"

Aku terkejut jap.Asal sama kelas dengan aku pulak?!

"Jom ikut aku.Kau sama kelas dengan aku"

Dia gelak besar.

"Sama kelas dengan kau?Hahahahahaahah!Siyes ah!"

PE YANG LAWAK ANOT.🌚

Aku malas nak layan dia jadi aku tinggalkan dia tergelak sorang sorang kat belakang.Lantak kaulah.Biar orang cakap kau gila.

"Yaish Yewon!Tunggu aku lah!"

🚩

🌚yaaa.

Otak aku makin lama makin tak betul dorh.
Terpikir pikir ideaa.






Crush→Choi BeomgyuWhere stories live. Discover now