Yewon pov
"Hah hah..." Aku mengelap peluh yang membasahi tubuh aku.Fuh!Lencun! Air mineral yang Hangyul bagi tadi aku capai dan minum.
"Uh penat nya" Aku duduk atas bangku.Sekali sekala,aku mengurut urut betis aku.Weh dah lembik aku rasa aku dah macam sotong je duh.
Mata aku terpaku dekat Ryujin.Dia sebok main phone dia tu.Tadi dia dah lari satu pusingan pastu membebel penat lah apa lah.Eyy aku rasa macam nak baling je kasut aku kat muka dia tu.
"Akhirnyaa habis jugak denda bodoh ni"
Aku menggumam.Aku bangun daripada bangku,nak beredar daripada situ tapi—"Eh betina!"
Apa lagi siot nak cari gaduh ke.Aku pusing belakang.Nampak Ryujin tengah tersenyum sinis.Dia berjalan mendekati aku.
"Kau nak apa lagi" Aku berkata.
"Aku nak ingatkan kau balik.Beomgyu aku punya." Kata kata dia buat aku tergelak.
"Aku tak nampak pun nama kau kat badan dia.Eh dahla.Boleh gila aku layan ketidak matangan kau ni.Chaw"
Aku beredar dari situ.
"Okay fine.We'll see Jung Yewon"
Author pov
"Amacam denda tadi?Seronok?" Yewon memandang Y tajam.
"Kau dah lama hidup ke Choi Sungyoon?"
"Eee lek lek sudah.Aku tanya je" Kata Y.
"Tanya nenek kau la"
"Eh ni tadi Beomgyu datang." Yewon terkejut beruk.Apa pasal pulak Beomgyu nak datang rumah?
Yewon memandang Y dengan pandangan yang terkejut.
"Weh pahal dia datang siot?!"
"Molla.Tapi dia pesan dekat aku something" Tiba tiba Y tersengih macam kambing.
"Eih kau ni kenapa?Dia pesan apa?" Soal Yewon.
"Dia pesan,suruh kau datang rumah dia malam ni.Haaaa~mesti ada something ni kan? Weh nak buat anak pon agak agakla—"
BUP!
Satu bantal sofa tepat singgah ke muka Y.Yewon menjeling sepupunya tajam.Mulut dia memang mintak cili je! Mengarut!
"Kau kalau aku sumbat mulut kau dengan cili sedap ni" Kata Yewon.Y mencebik.
"Weh aku rasa Beomgyu suka kat kaula"
"Tch.Mengarut."
"Podah lah kau.Saje nak nafi kan?Eyy dah kalau kau suka dia pastu—" Yewon memandang Y.Mata dia takyah cakap macam nak terjun keluar ja.Ah macam mana rahsia dia meng'crush' kan Beomgyu diketahui oleh sepupu puaka dia ni?!!
"Kau mana kau tahu?! Weh tidakkkk"
"Woopsy aku terbukak phone kau aritu.Hehek"
"Yah Choi—"
TING TONG TING TANG TONG TENG!!!
"Weh sape main loceng petang petang ni?! Takde loceng ke?!" Jerit Y.
"Weh kau pegi tengok sape datang" kata Yewon.Badan Y ditolak.
"Weh tanak aku entah entah hantu ke weh bapak ah seram siot" Yewon mendengus.Tak boleh diharap langsung!
Lagipun petang mana ada hantu!"Kau ni.Pengecut arh.Patutla telur tak laku" ( ͡° ͜ʖ ͡°)
"Weh telur aku laku laaaa.Berkualiti pulak tu" Balas Y
Eh pahal cakap pasal telur pulak ni.Insaflah anak anak.Pintu taubat masih terbuka( ̄﹁ ̄)
"Euuww dahla main telur pulak.Wek!" Yewon berkata.Langkahnya diatur menuju ke pintu utama.
KLAK!
Maka terpapanglah kedua dua wajah insan yang amat Yewon sayangi.Tak lain tak bukan mak bapak dia lah.
"Eo omma appa dah balik!" Yewon terus memeluk ibu bapanya itu.
"Uhuk!Yewon awat ketat sangat peluk nih.Boleh mati appa" Pelukan dilerai.Yewon tersengih sengih.
"Yewon rindu kat appa tau." Namun Yewon dapat menangkap wajah cemberut seorang manusia.Apalah ngan suami pun nak jeles.
"Alololo omma.Takyahla jeles.Kalau omma nak tau omma lah yang Yewon igau tiap tiap malam" kata Yewon dengan besungguh sungguh.Eyy dusta je padahal tiap malam angau ngan Beomgyu.
"Kamu jangan nak tipu omma ya.Dah dah omma nak masuk.Sejuk tau tak kat luar"
🚩
Maaplah tapi sape boleh bagi idea.Otak aku makin tepu sebab Trailer TXT(ಥ_ಥ).
Kenapa Yeonjun dah jadi lemon?ತಎತ
Btw,I wish you guys luck.Pliss jangan mampuih awal sangat bila mv TXT dah keluar.(•‾⌣‾•)
YOU ARE READING
Crush→Choi Beomgyu
Fanfiction"Aku suka kau" "Seriously?" Kisah yang bengong lagikan bangang sekian 🌚