"Kau nak buat apa ni sebenarnya?"
Dah nak dekat 25 minit aku dengan Beomgyu duduk sini tanpa cakap apa apa.
Aku ni dahla nak suka benda benda janggal macam ni.Dia toleh kan kepala dia menghadap aku dengan senyuman hmm manisnyaa wehh.
Kenapa kau hensem sangat ni hah.Aku ingatkan dia nak cakap apa apa tapi rupa rupanya dia senyap je.Mata dia still tenung aku.
Makin lama aku dapat rasa jarak antara kitorang makin dekat.Jantung aku hmm korang tau tau jelah en.Haih penatnya asyik kena serangan jantung🙆
"Yewon"
"Hm?"
Dia diam seketika sebelum memulakan percakapannya semula.
"Aku sebenarnya nak bagitau something ni"
"Kau,nak bagitahu apa?"
Senyap.
Eh tadi kata nak bagitau sesuatu ni senyap pulak.
"Kalau aku bagitau kau ni kau percaya ke tak?"
Aku memandang Beomgyu dengan pelik.
Dia ni macam lain macam jerhhh.
Seram pulak aku tengok."Ha percaya kot"
Aku bagi jawapan yang semestinya kurang confident."Aku ni sebenarnya dah lama suka-"
"Dekat sini pun kau.Cepat ikut aku"
Haih spoiler betollah Hangyul ni.Beomgyu baru nak bagitau aku sesuatu tadi.
Beomgyu mengeluh kasar.Eh terkejut aku tau.Pahal pulak dengan dia ni.
"Aku pergi dululah Gyu.Nanti jangan lupa au bagitau aku 'something' tu.Budak harimau tu dah panggil"
"Kau nak gi mana dengan dia tu?" Soal Beomgyu dengan nada macam tak puas hati?
"Aku kena denda-"
"Cepat sikit! Terhegeh hegeh"
Aku mendengus geram.Eih! Dasar harimau!
Aku pun berlari anak mengejar Hangyul."Ya ya.Sabarlah"
Beomgyu pov
Aku mendengus geram.Sumpah tak puas hati! Hangyul sejak kebelakangan ni suka kacau line aku.Takkanlah dia suka Yewon jugak kot?
Erghh.
Weh bila lagilah aku ada keberanian nak confess.Tadi tu pun keberanian aku 50 peratus je halah halah.Dahla perancangan confess dekat belakang sekolah.Bapak tak sweet siot aku ni.
Aku dah takleh tunggu lama dah.Takut nanti ada orang kebas Yewon sebelum aku macam mana? Memangla Yewon pun suka aku jugak kan tapi kalau hati dia berubah dekat orang lain?
Aku rasa kisah kitorang ni cam bodo pun ada.Yelah aku tau Yewon suka aku dan aku pun suka dia jugak tapi aku tak confess pun.
Eii cam bangang je kan.Haih.Dia tak tahu yang aku ni pon sukakan dia.
Eh tapi dia kena denda kenapa pulak eh?
Dia buat apa?Author pov
"Okay boleh mula denda sekarang.Pastikan habis harini.Kalau tak habis jugak kena tambah lagi satu pusingan.Arasseo?"
Hangyul memberikan arahan.Kedua dua gadis didepannya langsung tak bagi perhatian.Sorang tu sebok tengok tengok kuku.Sorang tu pulak main phone.
Hangyul mengeluh.Nak je dia baling minah gedik depan dia tu dekat loji.Yang lagi sorang tu tak boleh sebab sayang ahaks🌚
Haihh.
Hangyul rampas telefon Yewon.Tindakan dia tu buat gadis tu tercengang.
"Dengar tak aku cakap ni? Ryujin dengar tak?"
Ryujin mengangguk malas.Yewon pun angguk jelah walau hakikatnya dia tak bagi attention sangat pun tadi.
"Yewon.Ulang balik aku cakap apa tadi"
"Pastikan habis harini."
Yewon menjawab.Hangyul menjongketkan kening sebelahnya.
"Ha nampak sangatlah tak bagi perhatian tadi."
Yewon mengeluh.Hangyul ni banyak bebel pulak.Stress dia dibuatnya.
"Otak lembab macamtu lah jadinya."
Ryujin tiba tiba bersuara.Sedar muka Yewon telah berubah terus je Hangyul menhentikan situasi tegang tu daripada jadi lebih teruk.
"Dah pergi lari sekarang.Remember,tak habis harini tambah satu pusingan lagi."
Ryujin dah bergerak ke padang.Yewon pun baru je nak gerak tapi hah tetibe je ada tangan gatal nak tahan tangan dia tuh.
Hangyul lah tu weh🌚
Yewon terkejut beruk lah apalagi.
"Kau kenapa ni?"
Hangyul melepaskan tangannya.Tiba tiba serangan gugup menerpa diri.
"Nah.Air"
'Aih pelik betul harimau ni.Tadi kemain dingin pastu lembut pulak.Ey tak paham aku'
Yewon bergumam dalam hatinyaBotol air mineral tersebut diambil daripada tangan Hangyul.
"Gomawo"
Dan Yewon pun berlalu pergi meninggalkan si Harimau tersebut tersenyum gembira.
Hmm🌚
🚩
Vomment kbye.😚
YOU ARE READING
Crush→Choi Beomgyu
Fanfiction"Aku suka kau" "Seriously?" Kisah yang bengong lagikan bangang sekian 🌚