Hangyul pov
Aku dan jugak Yewon berjalan bersama tengok tengok coklat dekat kedai ni.
Dalam diam...muka Yewon aku perhati.
Kenapa lawa sangat?
Ya,aku memang sukakan dia.Dari dulu lagi sebenarnya.Tapi tulah,aku layan dia dingin dan agak sombong.
Nak confess tapi.......
Satu je masalah aku ni.Aku tak yakin nak confess perasaan aku ni dekat dia.Aku mana reti sesuaikan diri dengan perempuan.You know..I mean yelah bagi aku perempuan ni menyakitkan hati,mengada,macam takde maruah pun ada.
Except mak aku lah🌚
Tapi,Yewon...dia lain.Walaupun dia memang suka datang lambat( ͡° ͜ʖ ͡°).Kenapa Tuhan boleh hadirkan rasa cinta dalam diri aku?
"Hangyul"
Aku tersedar dari lamunan.Bila aku pandang Yewon,aku nampak dia ada dengan Beomgyu sekali.
"Aku nak kene balik dah ni.Beomgyu dah muncul ni ha."
Aku pandang Beomgyu.Asal muka cam tak puas hati je?
"Oh erm okay.Kau balikla.Terima kasih teman aku."
Aku senyum.Diorang berdua pun mula melangkah keluar dari kedai tapi aku perasan sesuatu.Beomgyu jeling aku? What the heck.Ni kes apa ni.Dia memang tak suka aku ataupun dia..
jeles?( ͡° ͜ʖ ͡°)
seems like I have another pesaing.
<<<<>>>
Yewon pov
Weh sumpah seram doh.Pahal Beomgyu senyap je ni.Muka dingin je.
Nak beku aku duduk dalam kereta ni.Dengan aircond dia lagi.
"Yah Beomgyu.Kenapa senyap je ni?"
Aku tanya dia tapi dia palau aku.Woih janganla palau gueeee.Aku tarik nafas sedalam dalam dalam dalam dalamnya.Bukan deep into the sea tapi deep into the ice yaa.(థฺˇ౪ˇథ)"Beomgyu waegeurae?Aku ada buat salah ke?Asal kau diam je ni?Wehh janganla palau aku.Kau tak kesian dekat aku ke?"
Still no respon.Eh mamat ni.Asal kaki aku macam nak naik je ni ek..Aduhhh.
Okay ni last aku tanya dia.Kalau dia palau aku lagi.Memang aku palau kau esok!
"Beomgyuuuuuuuuu.Kenapa kau macam marah dekat aku je.Aku ada buat salah ke?
Beom-""Bisinglah.Duduk diam diam je boleh tak?"
Aku terdiam.Sebenarnya hati ni terasa sikit.
Sejarah terburuk dalam hidup aku..Kene marah dengan crush sendiri! Ha amek!Aku punyalah tanya dia bagai nak rak tuje dia balas? Dengan nada dingin macamtu?
Okay aku majuk.Ah lantakla ngade ke hape.Ada aku kesah.Memang esok aku palau dia!
Aku terus pandang keluar tingkap.Beg kecik aku tu aku peluk kuat kuat.Tak suka arh situation camni.
<<<<>>>>
"Dah sampai."
"Gomawo"
Pintu kereta terus aku bukak lepas ucapkan terima kasih yang memang tak ikhlas langsung.Langkah aku laju je masuk rumah.Taknak hadap muka dia.
"Eo Yewon.Balik pun engkau.Best tak jenjalan?Ha,ada bawak balik makanan tak?"
Aku senyap.Weh penat.Tiba tiba aje Y sergah aku dengan soalan macamtu.
Aku mengeluh membiarkan soalan dia tanpa jawapan.Lantak hengkaulah.Aku tengah moody ni.
"Yahhh.Asal palau aku dohh"
Ha mula dah perangai anat dia.Eh nak je aku tumbuk muka dia biar bersepai gigi arnab dia tuh! Annoying betul!"Kau ni! Takde makananlah! Dah tepi.Aku nak tidur!"
Bahu Y aku tolak."Tidur?Woih baru enam petang.Eyshh budak ni"
««««»»»»
Beomgyu pov
Makanan depan aku ni langsung tak sentuh.Walaupun nampak sedap tapi selera aku tak terbuka sekarang ni sebab terpikirkan Yewon.
Dia terasa ke dengan aku tadi?
"Bodoh betulla aku tadi"
Aku bergumam tanpa sedar yang sebenarnya semua member aku tengah pandang sekarang ni."Eh pestaim aku dengar kau kutuk diri sendiri.Sach a gret echifmen"
Taehyun tibe tibe bersuara."Diamla kau.Dahla english kepulau"
Aku balas.Taehyun sekadar mencebik."Kenapa kau ni Gyu?Teringat awek ke ha?"
Yeonjun tanya dan aku menggeleng.Gila nak mengaku aku tengah pikirkan Yewon.
Memang kecoh satu sekolah lah kalau centu."Eleh kau.Ngaku jelah kau tengah pikir someone kan? Ha sape nama perempuan tuh.Jung Yewonnn...ye dok?"
Soalan Soobin buat aku tak senang duduk.Baik aku cabut.
"Weh aku naik atas dulu.Ngantuk pulak.Kau ambikla jjajangmyeon aku ni."
🚩
Hai everyone dan everytwo😂Amacam konteks aku dalam chap ni?
Maaplah ya kalau update kalini sedikit babun.
Kbye.Vomment jngn tinggal.Shayang korang
Btw ada idea dlm chap daripada Khai_Khairina.
Masehla awok bagi idea buat saya.😘
YOU ARE READING
Crush→Choi Beomgyu
Fanfiction"Aku suka kau" "Seriously?" Kisah yang bengong lagikan bangang sekian 🌚