Author pov
"Ha,cepat cari pasangan masing masing."
Semua pelajar dalam kelas mula mendapatkan pasangan.Majoritinya bepasangan dengan pasangan kekasih mereka.
Lain pulak dengan Yewon.Dia mana ada boyfren.Jadi,dia duduk diam jelah.Nak tengok sape lagi yang takde pasangan.
Mata dia melilau lilau mencari.Akhirnya
"Eh brengsek betul.Dia jugak yang takde pasangan.Takde orang lain ke ha.Halah halah"
Beomgyu mula memanggil manggil Yewon untuk duduk bersamanya.Tanpa banyak songeh,Yewon pergi jelah bawak kerusi ke meja Beomgyu tuh.
"Ha.Semua dah ada pasangan.Okay,so..
tugas dia senang je.Korang sume fikirkan
satu lagu yang korang akan nyanyi bersama minggu depan.Senang jekan?"Semua pelajar mengangguk setuju.Cikgu Heechul bertepuk tangan dengan excited.
"Okay.Boleh mula!"
Yewon mengeluh.Time time dia tengah majuk lah kene buat tugas macamni.
Mereka berdua cuma mendiamkan diri.Beomgyu menggigit bibir bawahnya.Otaknya ligat memikirkan ayat yang sesuai untuk bercakap dengan Yewon.
Dalam masa yang sama,dia rasa menyesal sebab buat Yewon macamtu semalam."Yewon.Aku nak mintak maaf pasal semalam"
Palau
"Yewon,kau dengar tak aku cakap ni?"
Palau
"Jeongmal mianhae.Aku tak sengaja marah kau semalam"
Palau
Sekarang baru Beomgyu rasa macam mana Yewon kene palau dengan dia semalam.
PALAU IS INDAH LAH U GUYS🌚
Ni takleh jadi.Beomgyu kene jugak buat sesuatu yang dapat cairkan hati Yewon.
Dia mula meraih kedua dua tangan mulus Yewon.Jap weh sumpah aku tak reti doh buat sweet sweet nih.Alahai🌚
Sambung sambung
Yewon terkejut.Jantung dia tak payah nak komen lah weh.Macam nak terkeluar je ha.
Tibe tibe dia rasa ada banyak rama rama pulak kat perut.'Eh mamat ni pahal weh.Tolonglaaaaaaaaaa.Huwaaa'
Gumam Yewon dalam hati"Please look at me Yewon"
Hati Yewon mula jadi tak keruan.Tangan dah kena pegang pastu Beomgyu suruh pandang dia pulak.
Yewon pandang mata Beomgyu dan waktu tu Beomgyu memang tatap tepat ke arah Yewon.Pandangan dia nampak redup.
'Alah handsome attack dohhh.'
Gumam hati Yewon sekali lagi.Jangan kata hati Yewon je tak keruan.Hati Beomgyu pun sama je.Pestaim dia buat macamni dalam hidup dia.
"Aku betul betul mintak maaf pasal semalam.Aku tak sengaja marah kau sebab aku.."
Ayat Beomgyu tergantung.Takkan dia nak cakap yang dia jeles?"Sebab apa? Kau marah dekat aku sebab aku tinggalkan kau? Kalau pasal tu aku minta maaf.Aku tak sepatutnya tinggalkan kau macamtu je."
"Eh bukan tu..Aku..aku"
"Habistu kau apa?"
"Aku just badmood je."
Beomgyu tergelak kekok.Dia tak pasti sama ada sebab dia tu boleh meyakinkan Yewon.Yewon cuma tersenyum kecil.
«««»»»»
"Woi bukan main lagi eh kau tadi waktu kelas muzik tadi."
Seunwoo bersuara semasa mereka sedang rehat di cafeteria.Yewon berkerut."Ha?"
"Eleh buat buat taktahu pulak.Tadi,masa kelas muzik tadi..kau buat apa hah dengan Beomgyu?Siap pegang pegang tangan lagi.
Dah official ke?"Yewon sekadar tersenyum malu.Eh gedik betol minah ni.
Seunwoo dan Haeyong mencebik.
"Kau ni biar betol dah official?"
Soal Haeyong."Eh aku mana official.Dia bukannya suka aku pon"
Jawab Yewon.Tapi dia rasa gembira sangat bila Beomgyu pegang tangan dia.Rasa macam dekat syurga je!
"Hai"
Mereka bertiga menoleh memandang si empunya suara.
'Sape yang hai macam tak ikhlas ni halamak'
Kata Yewon dalam hatinya.Kelihatan dua orang gadis sedang berdiri tegak dihadapan mereka dengan muka mintak bontot Yeonjun. EH 🌚
"Nak apa?"
Soal Yewon dengan nada kasar.Dia tahu Ryujin dan Aera ni memang ada ada je.
Gedik!Ryujin mencebik.
"Eh eh.Aku approach korang dengan baik,kau kasar kasar dengan aku pulak.Banyak cantik muka kau"
Yewon tersenyum sinis.
"Tq.Aku memang cantik."
Seunwoo dan Haeyong tergelak besar mendengar jawapan Yewon.
Ryujin mendengus geram."Eh! Aku datang sini nak cakap satu benda je eh"
"Benda apa yang kau nak cakap? Ada banyak benda kat sekolah ni.Ada kipas,meja,pintu-"
"Eh jangan nak berloyar buruk boleh tak?Menjengkelkan lah!"
Aera berkata.Seunwoo hanya menjeling."Aku nak bagitahu dekat kau Yewon.Aku dah mula minat dekat Choi Beomgyu.Aku perhati kau rapat sangat dengan dia and I totally dont like that.So of course kau kena jauhi dia supaya aku dapat tackle Beomgyu" Ryujin tersenyum sinis.
Yewon tergelak.Lawak bodoh apa yang Ryujin buat ni?
"Aku taknak ikut cakap kau.Kau bukan mak aku pun.Dah blah"
Selamba sahaja Yewon menbalas.Ryujin jadi geram.Dia mencapai fresh oren yang berada di atas meja tersebut dan simbah dekat muka Yewon."Weh fresh oren aku!" Haeyong berkata.
Ryujin tersenyum puas.Padan muka Yewon!
Yewon terkejut.
"Eh kau ni memang melampau betul!"
Seunwoo mula bangun dan cuba untuk menampar Ryujin tetapi tindakannya terbantut apabila ada satu tangan menahannya."Apa dah jadi ni?"
"Eo..H-Hangyul"
Mati kau Yewon!
🚩
YOU ARE READING
Crush→Choi Beomgyu
Fanfic"Aku suka kau" "Seriously?" Kisah yang bengong lagikan bangang sekian 🌚