DiverseSisters

680 20 18
                                    

myboykth: 1-)İlk ne zaman yazmaya karar verdiniz yazdınız?

1) İlk yazmaya karar verdiğimde sene 2014'ün yazıydı. EXO hakkında sadece yaoi hikayeler olduğu için başlamıştım.

myboykth: 2-)Yazmaktan hoşlandığınız konu-konsept nedir?

2) Açıkçası komedi yazmayı daha çok seviyorum. Hayat yeterince zor ve dramatik çünkü. En azından hikayemi yazarken biraz eğleniyorum.

myboykth:3-)Rahatça yazabildiğiniz bir karakter seçtiğinizde kendinizi kolaya kaçmış gibi hissetmiyor musunuz?

3) Bir karakteri rahatça yazabiliyorsam o karakter zaten benimdir. Neden kolaya kaçmış olayım ki? Herkesin kendisini çok daha rahat ifade edebildiği bir karakter vardır ve bu tam tersi yazdığı hikaye açısından daha olumlu olur.

myboykth: 4-)Artan okuyucu ve yorum sayısı sizi tam olarak ne zaman tatmin etti? Ne zaman korkuttu?

4) Artan okuyucu sayım beni sanırım geçen sene korkuttu. Tam hatırlayamıyorum çünkü Watty'e uzun bir zamandır girmemiştim. Bir ara merakıma yenik düştüm; dedim neler oluyor bir bakayım ve hiç hayal dahi etmediğim vote/ okunma sayılarıyla karşılaştım. Çünkü düzenli olarak yazdığım ilk zamanlar en çok okunan hikayenin vote sayısı 10k'yı geçmiyordu. Ben de beklentilerimi buna göre ayarlamıştım.

myboykth:5-)Okuduğunuzda sizi sinirlendiren ya da üzen bir yorum oldu mu? Yorum ne hakkındaydı ve sizce yorumu yazan kişi haklı olduğu için mi yoksa yanlış anladığı için mi sizi üzdü vehayut sinirlendirdi?

5) Üzen bir yorumla karşılaşmadım şimdiye kadar veya hatırlamıyorum. Ama çok nadir de olsa sinirlendiğim yorumlar oluyor. Mesela bazı okuyucular emir verirmiş gibi "şunu yap, neden bunu yaptın ki ne manası vardı" tarzı -tabi ki eleştiri sınırlarını aşarak- işime küstah bir şekilde karışmaya çalıştıklarında birazcık sinirleniyorum. Ben hikaye hakkında ileriyi hesaplayarak bir kurguyu oluşturduğumda onlar bazen algılayamayabiliyor. 

myboykth: 6-)Sizce insanlar neden sizi okuyor, sizde bulup başkalarında bulamadıkları şey ne?

6) Çoğu yazardan en büyük farkımın eğlenceli ve sürükleyici yazım tarzım olduğunu düşünüyorum. Klişeye de pek yer vermemeye çalışırım hikayelerimde. Yer veriyorsam da o klişeyi başka açılardan yok etmeye çalışırım.

myboykth:7-)Bir kitabınızı objektif olarak eleştirir misiniz?

7) Şu an yayımda olan 2 kitabım var. Eleştiri için Crafty'i seçiyorum. Hımm... Eğlenceli ve sıradışı bir kitap olduğunu düşünüyorum ama bazı yerlerinde -yazmaya başladığım ilk zamanlarda- sıradışı ve komik olacak diye zorladığım kısımlar var. Hiçbir gereği olmadığı halde karakterlere yaşattığım saçma olaylar var. Toyluk işte. Komedinin ayarını kaçırmamak lazım :)

myboykth: 8-)Hiç okuyucu tepkisininden tedirgin olup aklınızdaki kurguyu/sahneyi yazmaktan vazgeçtiniz mi?

8) Başta silmeyi düşündüğüm sahneler çok oldu. Çünkü yoğun bir istek geliyordu hikayenin nasıl ilerlemesi gerektiğine dair ama bunu yapmadım. Kafamda kurduğum gibi ilerlemeliydi ve öyle de oldu.

myboykth:9-)size en çok benzeyen karakteriniz kim?

9) Açıkçası hiçbir karakterim bana pek benzemez :) Ben empati yeteneği yüksek bir insanım, hatta çevremdeki her insan psikoloji okumam gerektiğini söyler. İnsanların iç dünyalarına çok rahat girip onları anlayabiliyorum. Her ne kadar birinci tekil şahıs olarak Young ve Da Eun adındaki iki karaktere hayat versem de ikisine de aynı mesafede duruyorum. Pek onları andırdığım söylenemez. 

myboykth: 10-) Sizi tanımlayan beş kelime?

10) İnatçı, saf, zeki -ben değil, çevremdekiler öyle diyor- , duygusal, aptala-yatan

myboykth: 11-)Her zaman size sorulmasını beklediğiniz soru nedir?

11) Öyle bir soru yok :)

myboykth: 12-) Sizce kötü son nedir? Kötü olarak tarif edilen bir son yazdınız mı?

12) Bence kötü son ölüm ve ayrılıkla biten sonlardır. Bilmem, sanırım yazdım :)

myboykth: 13-) Herkes şunu yap, bunu yap diyerek tavsiye verir, siz yazmak isteyenlere neyi önermiyorsunuz? Sakın yapma, dediğin şey ne?

13) Benim tek bir "sakın yapma" dediğim şey var. O da ana karakterin yerine kişinin kendini koyması. Şu ana kadar hangi kötü fici okuyup yazmışsam - ilk başlarda benim de bu tarz hatalarım oldu- hepsinin ortak özelliği buydu. Doğru, hepimiz yazdığımız o karakterin yerine geçip EXO ve BTS'le tanışmak istiyoruz fakat karakter biz olunca da resmen aklımızı kaybediyoruz. Başta güzel olan bir kurguyu karaktere istediğimiz şeyleri yaşatacağız diye mahvediyoruz. Hatta mahvetmekten öte trajikomik bir hale çeviriyoruz. Lütfen bunu yapmayın. Yapacaksanız de hikayenize sık sık objektif bir eleştiri getirmekten çekinmeyin.

myboykth: 14-) Hayatınızda sadece bir yazma hakkınız olsa ve bir daha hiçbir şey yazmamak zorunda olsaydınız yazacağınız cümle ne olurdu?

14) :d henüz kendimi bu soruya cevap verebilecek kadar geliştirdiğimi düşünmüyorum.

myboykth: 15-) Bir kitabın bitmesine nasıl karar veriyorsunuz? Yaşanması gereken tüm olaylar bittiğinde mi yoksa yazmayı istediğiniz her şeyi yazdığınızda mı?

15) İkisinin harmanlanmış hali diyelim. Tabi bir de ruh halime de bakıyor. O fice devam edecek gücü kendimde daha fazla bulamıyorsam bir an önce yaşanması gereken şeyleri yaşatmaya çalışıp noktayı koyuyorum.

myboykth: 16-) Yazılarınızda kendinizi mi yoksa okuyucularınızı mı memnun etmeye çalışıyorsunuz?

16) Kendimi de okuyucularımı da bir arada memnun etmeye çalışıyorum. Çünkü Watty dünyasında ikisi de olmazsa olmaz.

myboykth: 17-) Hayatınız bir kitap olsaydı kitabın ismi ne olurdu?

17) Her insan gibi inişler ve çıkışlarla dolu bir hayatım var. Bu yüzden şu anlık bir isim koyabileceğimi sanmıyorum.

myboykth: 18-) Tamam, bitti. Artık yazamıyorum, dediğiniz zaman sizi geri döndüren şey ne?

17) Her insan gibi inişler ve çıkışlarla dolu bir hayatım var. Bu yüzden şu anlık bir isim koyabileceğimi sanmıyorum.

myboykth: 19-) Karşınızda 'ben bu bölümden sonra okumayacağım, çok sıkıcı ilerliyor ' diyen bie okuyucu var, onu okumaya devam etmesi için nasıl ikna edersiniz?

19) Onu ikna etmem açıkçası. Gider hikayeyi baştan okur ve elimden geldiğince düzeltmeler yaparım. Hikayeyi daha heyecanlı bir hale getirmeye çalışırım. Tabi ki ana kurguya dokunmadan.

myboykth: 20-) İnsanların seni nasıl hatırlamasını, tanımasını istersin?

20) "ya şöyle bi kız vardı, şu hikayeyi yazıyordu. Nasıl güzel yazardı/ nasıl heyecanla okurdum" benim için kafi :)

Fanfic Yazarları ile • RÖPORTAJHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin