Zima

29 3 2
                                    

Sen...?

Wiele gatunków zwierząt zapada w sen zimowy , jak gdyby śnieg który przykrywa świat z zimnego , delikatnego zmienił się w puchatą , ciepłą pościel , która zaprasza do siebie by następnie oddać w objęcia Morfeusza.

Śmierć...?

Wiele roślin przemarza w zimę. Czego przyczyną jest niewystarczająca odporność na mróz, ochłodzenie klimatu. Czy oznacza to że rośliny umierają? Zima jest niezwykle symboliczną porą roku , oznacza ona koniec, śmierć , lecz po zimie zawsze nastaje wiosna , która z kolei jest kompletnym przeciwieństwem tej niezwykle chłodnej pory. Wiosna symbolizuje początek , narodziny, powrót do życia. To właśnie w tym czasie budzą się owady i zwierzęta , drzewa ponownie przywdziewają zielone liście i kolorowe kwiaty , które z czasem zmieniają się w soczyste owoce.

Czy w takim razie zima jest zła...?

Zima jest nieodłączną częścią naszego życia. Pomimo tego , iż w wielu miejscach jest ona jedynie "nazwą" , gdyż klimat pozostaje wciąż taki sam to jest ona częścią całego kręgu życia. Coś musi umrzeć by mogło narodzić się życie. To hasło może wydawać się niezwykle absurdalne , lecz czy jesteście świadomi tego , że gdzieś na świecie w tym momencie płomienie życia wielu osób gasną? , Z kolei gdzieś indziej może narodzić się kilkoro nowych, delikatnych płomieni. To pokazuje nam że śmierć jest nieodłączną częścią naszego życia.

Zapamiętajcie jedno, po zimie zawsze przychodzi wiosna...

                                                29.12.2019

Wiersze Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz