02

367 61 17
                                    

Gadis itu mula membuka matanya, dia nampak ada dua lelaki berdiri di sebelahnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Gadis itu mula membuka matanya, dia nampak ada dua lelaki berdiri di sebelahnya.

"Siapa korang!! Jangan apa apakan aku!!" Jerit gadis itu sambil menarik selimut untuk menutup badannya yang masih berbaju itu.

"Aku dah cakap perempuan ni sengal" Wooyoung berkata.

"Diam la kau, cik ingat saya lagi tak? Saya yang belanja awak roti Gardenia petang semalam" Ucap Yeosang.

"Oh ingat ingat, tapi yang ni siapa?" Soal gadis itu.

"Saya Kang Yeosang, panggi Yeosang. Ini pula Wooyoung, Jung Wooyoung. Boleh saya tahu nama cik?" Soal Yeosang dengan nada lembut.

"Seo-rin, Lee Seorin"

"Okay cik Seorin boleh saya tahu apa cik buat kat semak belakang rumah saya?" Soal Wooyoung pula.

"Sa-saya tengah melarikan diri, itu yang saya panjat masuk rumah awak"

"Lari dari siapa?"

Gadis itu senyum memandang Yeosang, "saya tak boleh bagitau nanti awak jadi mangsa"

"Alah cakap je la , takyah nak sorok sorok" Kata Wooyoung yang mula menyampah dengan cerita tergantung Seorin. Lalu dia berjalan keluar dari bilik tersebut untuk sambung tidur.

"Abaikan je dia tu, dia memang tak suka cerita tergantung, awak rehatlah dulu buat macam bilik sendiri"

"Tak apa ke?"

"Atau awak nak terus lari tanpa henti? Saya tak boleh halang pilihan awak hak awak" Yeosang berkata sebelum berjalan keluar dari bilik Seorin.

Seorin baring lalu dia lena di ulit mimpi.

Selesanya katil ni

Seorin tersedar dari lenanya dan terdengar suara dari luar, dia bangun dari katilnya untuk mencari punca bunyi itu.

"aduh sakitlah yeosang pelanlah sikit!" 

kedengaran suara Wooyoung mengaduh kesakitan.

Seorin's POV


wat de fish in da sea 

bagi mengelakkan keliaran minda pembaca aku berjalan ke dapur untuk melihat situasi sebenar.

"Duduklah diam diam Woo!" Marah Yeosang.

Aku melihat tangan Wooyoung luka sepertinya terkena pisau.

Yeosang pula cuba meletakkan ubat pada tangan Wooyoung tapi tak boleh sebab Wooyoung asyik bergerak.

"Meh sini saya buatkan" aku berkata sambil mengambil ubat dan kapas di tangan Yeosang.

Aku mula mencuci luka Wooyoung , manakala Yeosang dan Wooyoung hanya memerhati sahaja.

"Ha dah siap"

"Wahh , terima kasih Seorin!" Ucap Wooyoung.

"Sama sama , panggil Rin je"

Ttok tok!

"Kejap!" Jerit Yeosang lalu berjalan ke pintu rumahnya.

Dia membukak pintu , lalu kelihatan dua lelaki tinggi bersuit.

Aku dan Wooyoung mengintai Yeosang dari dapur.

"Dia tu-"

"Kau kenal diorang ke?" Soal Wooyoung.

"T-tak , sa-saya tak kenal diorang"

Wooyoung memandang ku dengan penuh curiga lalu sambung mencuri dengar perbualan Yeosang dan dua lelaki tadi.

"Ya , boleh saya tahu kenapa Tuan berdua ketuk pintu rumah saya?" Soal Yeosang.

"Ada tak perempuan nama Lee Seorin datang sini?" Soal lelaki yang berambut merah itu.

Oh shet dia tanya pasal aku

Aku nampak Yeosang memandang pada aku , lantas aku cepat cepat menggeleng untuk menyuruhnya mengatakan 'tidak'.

"Lee Seorin? Tak pernah dengar pon , nama klise pulak tu . Mesti tak lawa" Ucap Yeosang dengan penuh yakin.

Aku tak tau nak terharu ke nak maki dia ni.

"Oh kalau macam tu , kami minta diri dulu. Kalau encik jumpa dia , encik boleh telefon saya. Nombor saya ada pada kad ni, btw saya Mingi dan ini pula Yunho" Mingi berkata sambil berjabat tangan dengan Yeosang.

"Oh okay, saya Yeosang" ucap Yeosang sebelum dua lelaki itu berjalan pergi.

Aku menghelakan nafas sebaik sahaja Yeosang menutup pintu rumah.

Wooyoung pula sibuk menikmati Ramen yang dibuatnya ketika Yeosang berbual dengan dua lelaki tadi.

Aku bangun untuk masuk ke bilik , tetapi Yeosang menahan ku.

"Lee Seorin , mind to explain?" Soal Yeosang sambil menunjukkan kertas yang mempunyai gambar ku.

Tak masalahnya , gambar tu masa dajahanam , mana diorang dapat?

Huduh benar rupa aku.

Huduh benar rupa aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
thanksWhere stories live. Discover now