Het is dinsdagmiddag, Maite en Coco zitten in de auto naar dansles. Ze praten over de schooldag van vandaag. Opeens zegt Coco's moeder:
'Eva komt vandaag vóór dansen bij jullie, hè?'
Oja, denkt Coco, dat is waar ook! Ze was het echt helemaal vergeten. Eva is een meisje dat hij hun op dansen zit. Coco en Maite hebben nog nooit echt met haar gepraat, maar ze lijkt Coco wel aardig. Coco's moeder is dansjuf en heeft vóór de les van Maite en Coco nog een dansgroep, daarom moeten ze altijd een uurtje wachten in het gebouw waar ze dansles hebben, genaamd 'de veldschuur'. Vorige week vroeg Eva's moeder aan Coco's moeder of Eva ook meteen na school naar de veldschuur kon komen. Dan konden ze zich met zijn drieën vermaken voordat de les begon. Maite en Coco vonden dat prima, want Eva was ook negen jaar oud en ze kon goed dansen.
Eenmaal bij de veldschuur aangekomen, zien Coco en Maite Eva al in het fietsenhok staan. Ze pakken hun dansspullen uit de achterbak van de auto en lopen naar Eva toe. Eva kijkt op van haar fiets die ze op slot aan het zetten is en zegt met een grote glimlach:
'Hoi Coco en Maite!'
'Haaai,' zegt Maite.
Afwachtend kijken ze naar Coco die nog niks heeft gezegd.
'O, hoi!' Zegt ze na een paar seconden en ze schieten in de lach.
Achter Coco's moeder aan lopen ze naar de danszaal, hij is nog helemaal donker.
'Wow,' zegt Eva als ze om zich heen kijk en haar ogen langzaam beginnen te wennen aan het donker 'zo donker heb ik de danszaal nog nooit gezien!'
'Gaan jullie maar naar de gang, ik regel het hier wel,' zegt de moeder van Coco.
Met zijn drieën lopen ze naar de gang en gaan ze op de trap zitten.
'Nou, wat zullen we gaan doen?' Zegt Maite om de stilte te verbreken.
'Weet ik niet, wat doen jullie normaal?' Vraagt Eva.
'Ja, wat doen wij normaal, goed vraag,' zegt Coco.
'Ik heb wel een leuk idee,' zegt Maite 'We kunnen verstoppertje doen door het hele gebouw!'
'Ja, leuk!' Zeggen Eva en Coco tegelijk en Maite begint met tellen.
Het was een hele leuke middag en ook de dansles was extra leuk. Ze hebben aan het einde van de middag nog elkaars adres en telefoonnummer opgeschreven op een wc-papiertje, want ja wat moet je anders zonder papier maar met wel een pen?
Maite en Coco zitten weer in de auto naar huis en praten over de leuke middag die ze hebben gehad.
'Ik vind Eva echt heel aardig,' zegt Coco.
'Ja, ik mag haar ook wel, misschien worden we wel hele goede vriendinnen met haar!'
Zegt Maite met een grote glimlach op haar gezicht.En gelijk had ze. Zo ongeveer tweehonderd middagen in de veldschuur, twintig logeerpartijtjes, honderd geheimen, negenennegentig inside jokes, één club en 5 jaar verder zijn ze beste vriendinnen geworden. Ze zitten nog steeds met zijn drieën bij elkaar op dansen en hebben daarbuiten ook veel contact. Hun vriendschap ging goed, misschien wel bijna perfect. Totdat er iets verschrikkelijks gebeurde dat hun vriendschap compleet verstoorde...
JE LEEST
Eén van ons
Teen FictionEen verhaal over drie beste vriendinnen, die in real life ook bestaan, ze schrijven namelijk zelf dit verhaal! Wij zijn Maite (BeMe4Ever), Eva (eeeevieb) en Coco (cocoriva) en we houden alledrie van schrijven en wattpad, dus we besloten samen een ve...