Eski Hatıralar

642 44 14
                                    

Al:"Hoş geldiniz" dedi.
F:Hoş bulduk"
Bu faslı geçtikten sonra içeri geçtiler.
...

Yemek yediler. Aliye Hanım kahve yaptı.
Salonda koyu bir sohbeti başlatacak soruyu sordu Azra.
A:"Feride teyze"
O an Feride Hanıma teyze demişti.
F:"Efendim"
A:"Annem ile nasıl tanıştınız? Yani anneannemle arkadaş olduğunuzu biliyorum ama yarım yamalak. Anneme de yardım etmişsin ben bebekken. Biraz bahseder misin geçmişten? "
Feride Hanım gülümsedi önce daha sonra dalıp gitti.
Gözleri hafiften doldu.
F:"Biz anneannen ile kötü gün dostuyduk. İkimizde yalnız kalmıştık bu hayatta. Birbirimize tutunup, birbirimize sığındık. Anneannen o zaman annene hamileydi. Benimde Arif'im daha 2 yaşındaydı. Birlikte büyüdüler. Acıyı tatlıyı paylaştık birlikte. Sonnra çocuklar büyüyüp yuvalarını kurdular. Aliye Hüsniye'min biricik kızıydı, sakınılan göze çöp batar derler ya o hesap. Annen babanla evlendi uzun bir süre görüşemediler. 2 sene sürdü zaten evlilikleri. Daha sonra annen Mardin'den döndü ama anneannen..."
Aliye Hanım gözünden akan yaşlara engel olamadı. Kapı çaldı o sırada Azra müsaade isteyip kapıyı açtı.
C:" Selam"
A:"AA! Hoş geldin"
C:"Bizimkiler burdaymış... Sana ne oldu ağlayacaksın şimdi"
A:"Yok-"
Aliye Hanım yukarıdan seslendi.
Al:"Kim kızım?"
Cenk ve Azra salona çıktılar.
Al:"Hoş geldin Cenk"
C:"Hoş buldum hala" dedi ve geçip oturdu.
Dolan gözlere anlam veremedi.
Ar:"Sohbeti böldün ya! Ne oldu Hüsniye teyzeye?"
F:"Aliye gelmeden bir gün önce son nefesinde onu sayıklayarak..."
Eliyle göz yaşlarını sildi ve devam etti.
F:"Kollarımda can verdi"
Azra duyduklarıyla şok yaşadı. Annesinin sebepsiz yere durup dururken anneannesinden bahsederken ağlamaklı olduğunu şimdi anlamıştı.
Ama annesi böyle olsun istemezdi.
Al:"Yetişemedim, son nefesinde yanında olamadım"
Arda bile etkilemişti ağlayacaktı utanmasa.
A:"Sonra ne oldu?"
F:"Annen de anneannen gibi sana tutundu. Umut oldun bize. Allah bir canımızı aldı bizden, birini verdi. Sonra ben burada yoktum annen erken doğum yapmış. Eve geçmiş, bunu öğrenir öğrenmez soluğu yanında aldım. Bana kapıyı bir açtı saçı başı dağılmış, gözlerinin altı şişmiş morarmış... İçerden bir ağlama sesi ama nasıl. Sonra içeri girdim seni aldım kucağıma. Sanki o an hala yüreğimi yakan anneannenin acısı azıcık dindi. Sonra baktım annen baş edemiyor iş başa düştü. İlgilendim seninle"
Al:"Kırk gün boyunca hep göğsümde uyutmuştun hatırlıyor musun?"
F:"Unutur muyum?"
Al:"Aklıma tokatı geldi" dedi hafiften gülerek.
F:"Hak etmiştin ama Aliye.
O gün bir işim vardı çıktım, eve bir geldim seni almış kucağına yerde oturuyor. Sen ağlıyorsun oda ağlıyor. Güya sallıyor kollarında, içini dışına çıkarıyor. Diyorum 'Kızım ağlama'...
Yok anlamıyor. 'Niye susmuyor' diyor bir yandan sallamaya devam ediyor.
'Dur yapma' diyorum ama yok anlamıyor. Sonra seni aldım kucağından beşiğe koydum bunu kaldırdım yerden. Ama nasıl ağlıyor. Sen sustun o ağlıyor bende ne yapıyım..."
Al:"Önce tokatı indirdi sonra bağrına bastı. Sonra beraber ağlamaya başladık"
Ar:"Daha neler?"
Azra ve Cenk göz göze geldiler o sırada.
Cenk duyduklarına şaşırmıştı. Bunları bilmiyordu.
Azra daha sonra annesine döndü.
Üzülmüştü Aliye Hanım, acısı tazelenmişti.
Azra pişman olmuştu sorduğuna.
Azra acıyla erken yaşta tanışmıştı.
Bir yerde annesi bir yerde babası...
Hep ikisi arasında seçim yapmak zorunda kalırdı. İkisini aynı anda elde edemezdi.
Bazen onları bu duruma düşüren babasının ailesine kızsada bu kızgınlık geçiyordu.

Neden insanların sevdasına saygıları yoktu ki?

Neden bu kadar acımasızdılar?

Annesi onlara ne yapmıştı, niye bir türlü sevmemiştiler kadını?

İnsan  kızını daha 11 aylıkken annesinden neden ayırır ki?
...
Bu soruların hiç bir cevabı yoktu Azra'da. Anlamıyordu... Anlam veremiyordu.

...
25 Sene Önce:
Aliye erkenden uyandı. Bu gün üniversiteye başlayacaktı.
Özenle hazırlanıp odasından çıktı. Annesinden günaydın öpücüğünü alıp kahvaltı yaptı. Hüsniye hanımın hayır dualarıyla çıktı evden. Koşa koşa yetişti otobüse. Mimarlık okuyacaktı. Annesinin emeklerini boşa çıkarmayacaktı.
Babasını bir kez bile görmemesi içinde koca bir boşluk yaratmıştı. Ne yaptıysada dolduramadı. İnsan görmediği birini bu kadar özler miydi?
Çok özlüyordu...
Okulda ilk arkadaşı Kemal oldu.
Kemal ilk başta içine kapanık, sınırları olan biriydi.
Daha sonra AŞK...
Aşk onunda duygularını ele geçirdi. Doğunun sert adamı Aliye'ye sırıl sıklam aşık oldu. Bu ikisine de zarar verecekti biliyordu.
Ailesi izin vermezdi biliyordu.
Ama AŞK işte ferman dinlemedi.
Hüsniye Hanım çok uyardı kızını. Yaşı daha küçüktü hayalleri vardı. Evlenemezdi hele Kemal ile asla...
Annesinin göz bebeği biricik kızı o adamla evlenemezdi, dayanamazdı onların adetlerine, geleneklerine.
Ama Aliye seçimini yaptı. Yıktı geçti herkesi, evlendi Kemal ile.
Mardin'e gittiler kapılar büyük bir coşkuyla açıldı ikisine.
Ya da sadece Kemal'e...
Haberleri yoktu.
Kıyamet koptu evlendikleri duyulunca.
Zor olsada dayanacaklardı.
En fazla 20 ay dayanabildiler. Evet Aliye Hanım saymıştı.
Annesinden ayrılalı tam 20 ay.
Dayanamadı artık. Eşine seçim yapmasını istedi ilk başta.
Kemal eşini bir şekilde sakinleştirdi.
Ama yok olmuyordu huzurları yoktu. Artık bu evliliğin bir anlamı yoktu.
Kemal bir sabah uyandığında yanı boştu.
Sonra kalktı Aliye'nin mektubunu buldu. Aşk dolu sözlerle edilen veda...
Seviyordu Aliye'yi...
Kaşkınca karısını değil onun çöl gibi kurak bir o kadarda kutup gibi soğuk mektubundan almıştı günaydınını.
...
Ayan günü karardı adamın,
Kadının vedası yaktı yüreğini
Kabusta olmak,
Uyanmak istedi,
Ama o gözlerini bir türlü açamadı
Ama kapayamadı da

O gözler bir daha başkasına
Başkasına böyle bakmadı, bakamazdı
O gözler daha önce
Bu kadar acı yaşla dolmamıştı

Mektubu sakladı
Varlığı acı veriyordu
Yırtmayı denedi kaç kere
Yapamadı
Yapamazdı
Varlığı yakıyordu ama yokluğu yıkardı biliyordu.

Kadın için de zordu
Gülüşüne aşıktı adamın
Biliyordu o adam bir daha birine öyle gülmeyecekti.

Kadının bu kadar acısına rağmen
Hayata inat gülüşü soldu
Umut dolu gözlerinin
Işığı söndü

Kadın gitti
Adam bitti
...
                  - semasnl01-

Güzel bir bölüm oldu.
Bekliyorum yorumlarınızı.

Azra ve Cenk'in hikayesi benzesin mi Kemal ve Aliye'nin aşkına?

Bu bir aşk masalı ama...

❤Bu Bizim MASALIMIZ❤Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin