hoofdstuk 5

81 4 2
                                    

Ilse pov.

Ik word wakker en zie dat het acht uur is. Ik blijf naar Bart staren en pak zijn hand en hou hem tegen me aan en geef er een kus op. 'Ils staren is onbeleefd.' Ik begin te lachen en hij slaat zijn armen om me heen en trekt me tegen zich aan en ik zucht. 'Bart, ik wil opstaan.' 'Maar ik niet.' Ik zucht en nestel me maar dan goed. Ik hoor dan zacht geklop op de deur. 'Binnen.' 'Hoe hoor jij dat?' hoor ik Bart vragen. Ik grinnik en de deur gaat open en daar verschijnt Laika. 'Lekker geslapen na vannacht?' 'Ja hoor.' 'Mooi zo. Bart laat me los' 'Nop.' Ik zucht en kijk Laika hopeloos aan. Ze begint te lachen en daardoor schiet ik weer in de lach. 'Bart.' 'Nee.' 'Loslaten.' 'Nee.' 'Ja.' 'Nee.' 'Pole Laika, moet jij naar Rosalie toe?' 'Hakuna tatizo an ndiyo.' 'Bart laat me los ik moet de tafel dekken en het huis opruimen voor onze ouders.' Hij zucht en laat me los. 'Dankje schat.' Ik geef hem een kus en sta op. 'Wat trek ik aan?' 'Mag ik je kleren uitzoeken?' 'Ndio an dan doe ik die van jou.' 'Ndiyo.' Ik loop door naar haar kamer en kijk in haar kledingkast. 'Wat wil je aan?' 'Iets nets want jullie ouders komen.' 'Ze zijn niet zo netjes.' 'Maar alsnog.' Ik grinnik en pak een wit jurkje met allemaal kante bloemetjes erop. 'Is deze goed.' 'Ndiyo.' 'Fijn.' 'En niemand kiest mijn kleren uit.' Als Bart dat zegt komen Laika en ik al helemaal niet bij. 'Laika.' 'Ndiyo.' 'Ik heb een leuk idee.' Ik fluister haar in het oor. 'Ja is een goede.' 'Bart wij zoeken jou kleding uit.' 'Want?' 'Wou je toch?' 'Ach ja waarom niet.' Laika en ik kijken elkaar blij aan. We pakken een joggingbroek van hem en een blouse. 'Klaar.' 'Laat maar zien.' We laten het aan hem zien en hij pakt een kussen en legt die op zijn hoofd en we beginnen te lachen. 'Ik kies ze zelf wel uit, hoor ik net.'

'Ils, ik heb jou kleding.' Ze geeft me een setje. 'Dankjewel en jou kleren liggen op je bed.' 'Asante sana.' Ik bekijk het en zie een zwarte broek met rechte pijpen en een wit shirt en een zwart vestje. 'Laika, wat een leuk setje.' 'Asante en jij hebt een leuke jurk uitgezocht.' 'Asante.' Ik zet mijn haar vast met een haar klip en trek mijn blokhakken aan. Ik doe nog een laagje make up op en loop naar beneden. Niet veel later komt Laika naar beneden en ze komt bij me zitten. 'Je ziet er echt leuk uit.' 'Asante Laika an jij ook.' 'Asante sana.' 'Je hoeft geen antwoord te geven maar wat bedoelde je met m gisteravond?' Ze word verlegen en kijkt naar de grond. 'Niks moet dat weet je.' 'Niet boos worden.' 'Hapana beloofd.' 'Ik wou zeggen mama.' 'Dat is niet erg je moet zeggen waar je je fijn bij voelt.' Ze kijkt me met een grote glimlach aan en geeft me een knuffel, ik sla mijn armen om haar heen. 'Mag ik je nu mama noemen dan? ' Van mij wel en weet je nog wat ik had gezegd over wat ik voelde bij jou.' 'Ndiyo, tuurlijk.' 'Waarom zou ik dan boos worden?' 'Weet ik niet.' 'Gekkie.' 'Wat is hier gebeurd?' 'Niks, ik ben alleen blij met Laika.' 'Maar dat wisten we al.' 'Maar nu nog blijer.' 'Wat is er dan?' 'Laika wil je het vertellen?' 'Ja, ik noemde Ils gister per ongeluk bijna mama, maar ik slikte het in dus toen werd het m..Ils dus ze vroeg vanochtend wat ik bedoelde met m.' 'Ah, duidelijk. Wat lief Malaika.' 'Maar laten we ontbijten.' 'Ja is een goede

We dekken de tafel en eten ons ontbijt op. 'Mama?' 'Ndiyo.' 'Ik wil niet.' Ik kijk op en kijk recht in een blij gezicht omdat ze kwijt is wat ze wou zeggen en een verdrietig gezicht omdat ze iets wou vragen of zeggen wat niet leuk is. 'Ik wil niet naar Rosalie.' 'Snap ik. Je weet wat ik heb gezegd en zullen we anders vanavond aangifte doen tegen het mishandelen van jou.' 'Misschien wel verstandig, morgenavond want ik moet naar RTL Late Night.' 'Ja ik ben er klaar voor en ik wil van Rosalie af zijn en Ik wil wel vertellen over ons.' '100% zeker?' '1000% zeker.' 'Wij zijn trots op je en bel Twan straks na het ontbijt wel even dan kunnen we overleggen en je moet niks zeggen wat je niet kwijt wil.' 'Zal ik doen mama.' Ik glimlach bij het horen van mama. Na het eten sta ik op en geef Laika een knuffel en een kus in haar haar. 'Mafanikio.' 'Asante sana mama.' Dan doe ik de deur open en laat haar uit. 'Bart.' 'Ja schat?' 'Hoe laat kwamen onze ouders?' 'Rond de lunch en ze bleven eten.' 'Top is goed.' Ik bel met Twan en hang op vanavond mogen we naar RTL Late Night, nou ja ik ging al alleen Laika nog niet. 'Bart.' 'Ja?' 'Vanavond RTL.' 'Is goed.'

The Other SideWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu