hoofdstuk 14

52 5 4
                                    

Ilse pov.

Ik word wakker van de wekker en zucht vermoeid. 'Schat wakker worden.' Ik geef Bart een kus. Hij opent zijn ogen en zegt: 'Goedemorgen.' 'Ik ga Laika wakker maken.' 'Is goed.' Ik loop naar Laika's kamer toe en open de deur. 'Goedemorgen lieverd.' Ik ga bij haar zitten en streel door haar haar. 'Mama?' 'Ndiyo lieverd. Je moet opstaan.' 'Hapana.' 'Ndiyo. Word eerst maar wakker dan ga ik me omkleden.' Ik loop terug naar onze slaapkamer en kleed me aan. Ik loop naar beneden en zie dat Bart er nog niet is waarschijnlijk douche. Niet veel later hoor ik gestommel van de trap en verschijnt Yori. 'Goedemorgen.' 'Goedemorgen.' 'Mama?' 'Ndiyo lieverd.' 'Mag ik een jurkje aan?' 'Ndiyo alleen niet te zomers want het is nog niet warm.' 'Ndiyo.' Niet veel later rent ze naar beneden. 'Deze goed?' 'Is hij warm genoeg?' 'Ndiyo.' 'Dan is hij goed toch.' 'Ndiyo. Alleen nu kon ik niet op je rug naar beneden. 'Hup naar boven, doen we meteen je haar.' 

Ik loop naar boven. 'Kom Laika.' Ze loopt haar kamer uit met een haarband die leuk bij haar jurk past. 'Springt u maar.' Bart komt net de badkamer uit lopen. 'Hup lopen paard.' En geeft een tik op mijn kont. 'Bart.', zeg ik lachend maar loop de trap af. 'Laika ga maar aan tafel zitten en zeg Yori nog even gedag.' 'Is goed.' Ze loopt naar de Yori toe en geeft haar een knuffel. 'Goedemorgen Yori.' 'Goedemorgen Laika.'

We gaan zitten en beginnen met het ontbijt. 'Yori wat ga jij vandaag doen?' 'Weet ik nog niet.' 'Wil jij me ophalen Yori?' 'Laika je wou toch naar de opnamestudio na school?' 'Oh ja.' 'Het mag wel daar niet van, alleen niet dat je verdrietig bent dat je niet bent gegaan.' 'Papa ga je dan mij mee ophalen?' 'Ja.' 'Is goed dan haal ik je wel op van school.' 'Breng je me ook?' 'Ach ja waarom niet.' 'Yori je hoeft niet als je niet wilt.' 'Nee ik vind het geen probleem.' Dan gaat mijn mobiel en zie dat ik een appje heb. Ik lees die van mam en reageer erop. 'Mam komt vanavond eten.' 'Gezellig.' 'Ja. Sabine vraagt hoe het met je gaat lieverd.' 'Het gaat goed.' 'Fijn.' Ik app terug dat het goed gaat. 'Ze zegt fijn.' We ruimen de tafel af. 

Ik zie dat het acht uur is. 'Ik ga want anders red ik het niet.' Ik pak mijn tas en trek mijn schoenen en jas aan. Ik geef Yori een knuffel. 'Tot waarschijnlijk vanmiddag als Laika wil en anders zie ik je weer met repeteren.' 'Ja, succes.' 'Dankje.' 'Tot waarschijnlijk vanmiddag en anders vanavond, schat.' En geef Bart een kus. 'Succes schat.' 'Dankje. Lieverd?' 'Ndiyo, boven.' 'Ik ga.' Ze rent naar beneden en springt in mijn armen van de laatste paar treden. 'Succes vandaag op school lieverd.' 'Asante.' 'En tot vanmiddag of avond.' 'Ndiyo.' Ze kijkt even moeilijk. 'Je kan het.' Ik geef haar een kus. Ze drukt een kus op mijn wang en ik laat haar los. Ik pak mijn tas en loop naar buiten en zwaai nog even naar Laika, Bart en Yori die voor het raam me staan uit te zwaaien. Ik stap in en rij naar Amsterdam. Ik zet de radio wat harder en zing mee. Niet veel later kom ik aan en zie dat Karim er al is. Ik parkeer de auto en loop het terrein over naar de studio.

Malaika pov.

Mama is naar de opnames en ik zit in de woonkamer met papa en Yori. 'We gaan engeltje.' 'Ndiyo papa.' Ik loop naar de gang en pak mijn schoenen en trek mijn jas aan. Papa en Yori komen ook de gang inlopen en trekken hun jassen aan, ik ren nog snel naar de keuken om mijn tas te pakken die al klaar stond. Papa opent de auto voor mij en Yori en papa doet de deur op slot. 'Zin in vandaag Laika?' 'Ndiyo.' Ze kijkt me moeilijk aan en vraagt: 'Betekent dat ja?' 'Ndiyo uh ja.' We beginnen te lachen. Papa stapt in en vraagt: 'Wat is er zo grappig?' 'Yori vroeg of ik zin had in school en ik zei Ndiyo. Dus zij kijkt me aan van wat zeg je en vroeg of het ja betekende. Ik zei daarop ndiyo maar verbeterde mezelf met ja.' Papa begint te lachen en start de auto en rijdt naar school. Ik staar naar buiten en hoor dat papa en Yori aan het praten zijn.

'Engeltje we zijn er.' Ik schrik op uit mijn gedachtes en knik. Ik doe mijn gordel los en stap uit. Papa geeft me mijn tas. 'Asante.' We lopen met z'n drieën de school in. Sommige herkennen Yori. Ik val om omdat iemand me een knuffel geeft. 'Jasmijn.', zeg ik lachend en daardoor begint Jasmijn ook te lachen. We staan op en ik hang mijn jas op en leg mijn tas in de bak. Jasmijns moeder komt ook de gang op. 'Jasmijn kom je zitten.' 'Ja mama.' 'Hoi Malaika.' 'Hallo mevrouw.' Ze zegt papa gedag. Ik loop naar de deur en zie juf Inge staan. 'Goedemorgen Malaika.' 'Goedemorgen juf Inge.' 

The Other SideWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu