hoofdstuk 4

79 3 2
                                    

Ilse pov.

Ik word wakker en zie dat Laika en Bart naast me liggen te slapen en dan herinner ik het weer het kietelen. Ik sta op en kleed me aan. Ik zet alvast de waterkoker aan en zet de oven aan. Ik loop naar de woonkamer en pak mijn mobiel en ga door al mijn berichtjes heen. Dan is de waterkoker klaar en zet ik thee. Ik begin zachtjes te zingen en maak het ontbijt, ik merk niet dat Bart binnenkomt en dan slaat hij opeens zijn armen om me heen. 'Dat klonk prachtig schat.' 'Dankjewel en goede morgen.' Ik geef hem een kus en we blijven zo staan, genietend van elkaar. 'Hou van je schat.' 'Ik hou ook van jou Ils.' 

Bart pov.

Ik word wakker en zie dat Ils al is opgestaan en dat Malaika nog ligt te slapen. Ik sta op en kleed me om en ga naar beneden en hoor dat ze zachtjes staat te zingen en thee wil drinken. Dan sla ik een arm om haar heen. 'Dat klonk prachtig schat.' 'Dankjewel en goede morgen.' Ze geeft me een kus en we blijven zo staan Ils in mijn armen en tegen me aan leunend. 'Ik hou van je schat.' 'Ik hou ook van jou Ils.' Ze knikt en loopt door naar de woonkamer en gaat op de bank zitten. Ik kijk haar aan in de deuropening ze zit naar de tv te staren en merkt me niet op. Ik haal mijn mobiel eruit en maak een foto ervan. Ik stel hem in als mijn achtergrond van mijn mobiel. 'Goede morgen Bart.', hoor ik opeens achter me. Ik draai me om en zeg: 'Goede morgen Malaika.' En ze geeft me een knuffel ik sla even mijn arm om haar heen. 'Asante sana.' 'Dat moet je me maar uitleggen.' 'Ze begint te lachen en zegt: 'Erg bedankt.' 'Graag gedaan.' 'Goede morgen Ils.' 'Goede morgen Laika. Lekker geslapen?' 'Ndiyo en jij?' 'Ndiyo, asante.' 'Hakuna tatizo.' 'We kunnen ontbijten.' 'Lekker.', Malaika loopt door naar de keuken, Ils en ik beginnen te lachen maar gaan ook zitten. 'Eet smakelijk. 'Eet smakelijk.', krijg ik terug en we beginnen te eten. 'Het is lekker Ils.' 'Asante sana.' 'Oh ja Ils we moesten vandaag nog naar de studio.' 'Oh ja klopt.'

Malaika pov.

'Ils, ik wil niet naar Rosalie toe.' 'Snap ik Laika, alleen je mag hier blijven maar dat kan niet want ze kan ons dan aanklagen voor ontvoering. Weet je wat als ze je pijn doet kom je gewoon terug, dan krijg je onze huissleutel.' 'Hapana, die wordt afgepakt. 'Ik leg hem wel in de tuin waar je hem kan vinden.' 'Is goed.' 'Mag ik van tafel zodat ik me kan klaar maken?' 'Ja tuurlijk.' 'Ils, wil je mijn haar doen?' 'Ndiyo leuk, ik kom er zo aan.' 'Is goed.' Ik druk een kus op haar wang en loop naar boven. Ik kijk in mijn kledingkast en kleed me om. 'Mag ik binnenkomen?' 'Ndiyo.' Ils doet de deur open en gaat bij mij op bed zitten. 'Staat je leuk spijkerstof.' 'Asante.' 'Wat moet ik in je haar doen?' Ik haal mijn schouders op. 'Kom dan gaan we naar mijn kamer daar liggen al mijn spullen.' We staan op en ik ga op het bed zitten. 'Kom maar zitten.' Ze zet een stoel neer. 'Mag ik je haar stijlen?' 'Ndiyo.' Ze steekt de stijltang in het stopcontact. 'Je hebt echt een bos.' 'Klopt.' En ze begint voorzichtig mijn haar door te borstelen en stijlt het daarna. 'Wauw, in plaats van krullen heb ik echt stijl haar.' Ils begint te lachen en knikt instemmend. 'En het is hartstikke lang.' 'Dat ook.' 'Wacht.' Ze pakt een elastiek en bindt het bij elkaar in mijn nek tot een losse staart. 'Je bent prachtig.' 'Asante.' Ze glimlacht blij. 'Mag ik jou haar doen?' 'Natuurlijk.' Ze gaat voor me zitten en ik kam het door en maak er een losse staart in en haal er plukjes uit. 'Klaar.' 'Prachtig, dankjewel Laika.' 'Graag gedaan. Maar nu moet ik echt weg pole.' 'Geen pole zeggen het is niet erg en onthoud wat ik heb gezegd.' 'Ndiyo Ils.' 'Kom dan geef ik je de huissleutel.' We lopen naar beneden. 'Ndiyo. Doei Bart tot vanavond.' 'Tot vanavond Malaika.' 'Mafanikio.' 'Asante sana en jij ook he Laika.' Ze geeft me nog een knuffel en ik ga naar huis toe. 

Ik open de deur en ja hoor daar staat Rosalie. 'Malaika, heb jij niet iets uit te leggen?' 'Nee moeder, Ilse heeft u al het hele verhaal verteld.' 'Malaika je mag niet liegen.' 'Doe ik niet moeder.' Te laat en daar krijg ik al mijn eerste klap en er volgen nog vele. 'Dit zal je leren rot wijf om niet zomaar te liegen tegen je moeder.' Ik weet niet waar ik het vandaan haalde maar ik zei: 'U bent mijn moeder niet mijn moeder is Safara en ik zou nog veel liever bij Ilse wonen.' Ik ga haar ook geen moeder meer noemen. 'Wat zei jij daar?' 'Niks Rosalie.' Ik had er al spijt van wat ik had gezegd. 'Laat me het niet meer merken die Ilse heeft geen goede invloed op je en wat zie je eruit, waar komen die kleren vandaan gestolen en je haar?' 'Gekregen en mijn haar is gedaan door Ilse.' 'Niet liegen over je kleren. Maak het ontbijt nu.' 'Ja Rosalie.' Ik krijg nog een klap in mijn gezicht en begin aan het ontbijt. Ik zou me beter de rest van de dag gedeisd houden als ik de dag wil overleven. 'Mama.' 'Ja schatje.' 'Wat vind je van mijn nieuwe jurk?' 'Hij staat je prachtig Celeste daar kan Malaika nog een voorbeeld aannemen.' Ik ga gestaagd door en negeer ze zo veel mogelijk. Dan gaat mijn mobiel. 'Rosalie mag ik opnemen?' 'Nee, verder werken.' Ik kijk snel en zie dat het Ilse was. Ik zucht en zet het eten op tafel neer. 'Malaika.' 'Ja Rosalie.' 

The Other SideWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu