Malaika pov.
Ik word wakker en schiet meteen rechtop vandaag gaan we naar Kenia toe. Ik spring mijn bed uit en doe mijn wekker uit en ren naar papa en mama. 'Mama, papa.' En spring op hun bed. 'Engeltje we zijn wakker.' Ik loop naar het raam en trek het gordijn open. 'Oké we gaan al opstaan.' Mama stapt hun bed uit en komt achter me staan en slaat haar armen om me heen. 'Goedemorgen lieverd.' Ze drukt een kus op mijn haar. 'Wat trek je aan?' 'Mijn jumpsuit?' 'Ja, neem wel een vestje mee in het vliegtuig kan het koud zijn.' 'Ja mama.' Ik ren naar mijn kamer om me om te kleden.
Ilse pov.
Ik kleed me ook aan. 'Mama, wil jij mijn haar doen?' 'Ndiyo.' Ze komt de kamer in en Bart is aan het douchen. 'Zijn mijn engeltjes klaar?' 'Ja, wij wel.' 'Ga maar ontbijten ik kom er zo aan.' Hij geeft me een kus. 'Kom je Laika?' 'Mama?' 'Ndiyo.' Ik ga door mijn hurken en Laika springt op mijn rug. Ik loop voorzichtig naar beneden. 'Wat wil je eten lieverd?' 'Rijstwafels.' Ik leg de rijstwafels met wat beleg op tafel. 'Eet maar alvast lieverd.' 'Oké.' Ik pak yoghurt met muesli en fruit. Ik stop alles in een bakje en ga bij Laika aan tafel zitten. 'Wil je thee?' 'Ja lekker.' Ik schenk twee kopjes thee en zet alvast koffie voor Bart. 'Bart koffie!' 'Is goed schat.' 'Zin in lieverd?' 'Ndiyo.' 'Mooi zo.' 'An jij?' 'Ik ook lieverd, het gaat erom dat jij het naar je zin hebt en wij vinden het dan ook altijd goed.' Ze drukt een kus op mijn wang. Bart komt bij ons zitten. 'Eet smakelijk engeltjes.' 'Dankjewel papa.' 'Dankje schat.' Hij pakt wat brood en begint aan zijn ontbijt. Laika pakt haar telefoon en zie dat ze glimlacht. 'Wat is er lieverd?' 'Kijk.' Ze draait haar telefoon naar mij toe. 'Ik kan het niet lezen.' 'Oh ja er staat dat Nas ons komt ophalen met Makena, Safara en Rufaro.' 'Wat leuk.' 'Ndiyo.' 'Komen jullie engeltjes dan gaan we naar Schiphol.' 'Ndiyo.' Laika springt op en rent naar de auto. 'Ga maar alvast zitten schat dan doe ik de afwas nog even en dan kom ik er ook aan. 'Zeker Ils?' 'Zeker schat.' Ik doe alle afwas nog even en verzamel nog even de paspoorten en dat soort dingetjes en stop het in een tas en sluit het huis af. Ik loop naar de auto en zie al snel dat ik mag rijden. Bart begint te lachen als hij mijn gezicht ziet en als snel lach ik mee. Ik open de autodeur en stap in. 'Dan hou jij de tas vast.' 'Tuurlijk.' Ik doe de gordel om. 'Mama, mag er muziek aan?' 'Ja natuurlijk lieverd heb jij voorkeur.' 'Ndiyo.' 'Wat dan?' 'Top 40.' 'Is goed, schat zet jij het op?' 'Ja mevrouw.' Ik begin zacht te grinniken.
Na een half uurtje zijn we er en parkeer de auto in de parkeergarage van Schiphol. We laadden alles uit en leggen het op een kar. 'Op naar Kenia.' Bart duwt de kar vooruit. Laika pakt mijn hand vast. 'Nakupenda lieverd.' 'Nakupenda mama.' 'Papa, mag ik op de koffers zitten?' 'Nou vooruit engeltje.' 'Jeej. Mama wil jij mij helpen?' 'Natuurlijk lieverd.' Ik til Laika op en zet haar op de kar. We lopen naar het inchecken en daarna gaan we door de douane. 'Iemand wat drinken?' 'Ja.' We halen wat te drinken voor ons en drinken bij het cafeetje op. Het is ondertussen half zeven en om acht uur vertrekt het vliegtuig. We lopen wat door de winkeltjes en gaan dan borden. Laika wil jij aan de raam kant zitten?' 'Ndiyo.' We worden begroet door de stewardessen. 'Hallo.' 'Hoi.' Ik begin zacht te lachen om Laika's hoi. 'Fijne vlucht.' 'Dankjewel. Laika loop door.' 'Waar zitten we?' 'Hier. Wat wil je hebben?' 'Mijn telefoon en mijn tijdschrift.' Ik haal onze spullen eruit. Ik zit aan de zijkant van Bart en Laika bij het raam. Bart pakt mijn hand vast. 'Hou van je.' 'Ik ook van jou.' Ik zie dat Laika langzaam inslaap dommelt. We krijgen nog uitleg voor nood en dan stijgen we op. Ik doe mijn oortjes in en leun tegen Bart aan. Hij streelt door mijn haren en drukt een kus in mijn haar. Ik glimlach naar hem en hij glimlacht terug. Bart doet ook zijn oortjes in en leunt op mijn hoofd en zo val ik inslaap.
Ik zie dat Bart nog slaapt en dat Laika iets leest. Ik laat Laika rustig lezen en kijk wat op mijn mobiel en leg hem al snel weg. De stewardess komt met een karretje eten en drinken langsrijden. 'Goedemiddag mevrouw.' 'Goedemiddag.' 'Wilt u wat?' 'Thee en lieverd wil jij ook een salade?' 'Ndiyo.' 'Drie salades, een koffie en wat wil je drinken Laika?' 'Cola?' 'Ndiyo. En een cola.' 'Alstublieft.' Ze schenkt de thee en de koffie in en geeft het aan. Ik neem alles over. 'Dat wordt dan zoveel.' 'Alsjeblieft.' 'Dank u wel en nog en fijne vlucht.' 'Dankjewel.' En ze loopt weer door. 'Schat.' 'Ja?' 'Koffie en een salade.' 'Dankjewel Ils.' Hij doet zijn oortjes uit en we beginnen te eten. 'Eet smakelijk.' 'Eet smakelijk.' 'Mama hoe lang moeten we nog?' 'Tot vijf uur.' 'Nog vijf uur dus?' 'Ja. Ik heb nog een kaartspel bij me.' 'Ja.' We beginnen met pesten en doen nog een aantal kaartspellen.
JE LEEST
The Other Side
FanficHet gaat over Malaika die word mishandeld door haar pleegmoeder en is het buurmeisje van Ilse. Als Ilse haar op straat ziet veranderd dat totaal hun leven Dit is mijn eerste fanfictie over Ilse DeLange, ik hoop dat het wat is. Mijn vader is in Kenia...