Ilse pov.
Ik sleep een koffer het huis in. Thuis eindelijk, ik vind op vakantie gaan leuk maar ik vind het lekker om ook thuis te zijn. 'Welkom in je huis Makena.' 'Asante.' In de afgelopen week heeft Makena zo goed als Nederlands geleerd en hebben we met zijn alle een sterke band op gebouwd. 'Mama.' Ik word van achteren gesprongen door Laika. 'Hallo lieverd.' 'Laika wil jij Makena rondt leiden dan pakken Bart en ik even de spullen.' 'Ja mama.' Ze neemt Makena mee en ik loop naar de auto en help Bart met uitladen. 'Koffie Bart?' 'Lekker schat.' Ik zet koffie voor Bart en mij en schenk limonade in voor de meiden. 'Lieverds komen jullie wat drinken?' 'Ndiyo.' Niet veel later verschijnen ze in de woonkamer en gaan zitten. 'Laika is het misschien handig dat jullie nog een week thuis blijven voor Makena en jou?' 'Ndiyo.' 'Makena wil jij dat ook?' 'Wat?' 'Dat je nog een weekje thuis blijft?' 'Ndiyo.' 'Is goed laat ik het de school wel weten maar jullie zijn ook wel eens alleen thuis want het werk gaat wel gewoon door.' 'Ja tuurlijk.' 'Papa mogen we zwemmen?' Bart kijkt mij aan en ik knik. 'Van ons mag het.' Ze rennen naar boven waarschijnlijk zich aan het omkleden. 'Zullen we morgen dan even de spullen uitpakken?' 'Ja is goed en we moeten nog een kamer klaar maken.' 'Ja natuurlijk.' Dan gaat de bel, ik kijk Bart aan wie kan dit nou zijn we zijn net geland. Ik sta op en loop naar de voordeur. 'Mam?' 'Hey schat.' Ik geef mam een knuffel en ze drukt een kus op mijn wang. 'Hoe was jullie vakantie?' 'Gezellig en leuk.' 'Dat is fijn.' 'Ik had je helemaal niet verwacht.' 'Ik wou de verrassing weten.' 'Oh ja kom zitten.' We lopen door naar de woonkamer. 'Hey Bart.' 'Hey Carla.' Ze zeggen elkaar gedag en dan rennen Laika en Makena langs. 'Lieverds kom is.' 'Wat? Oma.' Laika vliegt in mams armen. 'Hallo schat. Ils je gaat me toch niet zeggen dat.' 'Nee. Mam dit is ons andere dochter Makena.' 'Hallo mevrouw.' 'Hallo Makena ik ben Carla de moeder van Ils.' 'Dus mijn oma?' 'Ja als jij dat wilt vind ik dat helemaal prima.' Ik begin te lachen. 'Wat wil je drinken mam?' 'Thee.' 'Is goed.' 'Mam wij gaan zwemmen.' 'Tuurlijk lieverds.' Ik zet thee voor mam en geef het aan haar. 'Maar hoe was de reis?' 'Super.' 'Dat zal wel.' 'Heel bijzonder.' 'Ja en had totaal andere wendingen dan we hadden verwacht maar hartstikke leuk. Het gaat ook beter met Laika nu ze samen met Makena is.' 'Ik ga even bij de meiden kijken.' Ik sta op en loop naar buiten toe en zie dat ze de grootste lol hebben. 'Hey lieverds.' 'Hoi mama.' Ik ga aan de rand van het zwembad zitten. 'Is het lekker?' 'Ndiyo.' 'Meiden beloven jullie als er iets is dat jullie altijd bij ons terecht kunnen.' 'Ndiyo.' 'Asante mama.' 'Maakt niet uit lieverd daarvoor ben ik jullie moeder.' Dan gaat mijn telefoon. 'Sorry.' Ik neem op.
Met Ilse?
Hoi Ils met Yori
Hey Yori hoe is het?
Goed en bij jullie?
Heel goed ik heb nog een dochter.
Wat Ils?
Laika heeft een tweelingzusje en die hebben we ook geadopteerd.
Wauw wat leuk, ik kom snel langs maar ik kom melden dat we overmorgen in de studio zijn
Is helemaal goed ik kom ook even langs met Bart
'En met ons.' Hoor ik achter me.
En met de meiden
Is gezellig, ik heb je wel gemist
Awh ik jou ook en de hele band
Maar ik ga verder
Is goed spreek je maandag weer
Ja inderdaad tot maandag
Tot maandag
Ik hang op. 'Mama.' 'Ja lieverd.' 'Hoe gaan we het met de pers doen?' 'Weet ik nog niet Laika.' 'Wat?' Makena kijkt ons vragend aan. 'Ik ben hier in Nederland bekend en dan heb ik veel fans rond me lopen net zoals pers dus kranten en tv's en ze weten dat ik een dochter heb maar nog een dat weten ze niet.' 'Schat.' 'Ja mam.' 'Ik ga.' 'Is goed ik kom eraan. Ik zeg even mam gedag en kom zo weer.' Ik sta op en loop naar mam toe en geef haar een knuffel. 'Tot snel mam.' 'Tot snel schat.' Ze zwaait nog even en ze loopt het tuinpad af. Ik doe de deur dicht en loop naar de woonkamer. 'Bart.' 'Ja schat?' 'Kom je ook buiten zitten.' 'Ja tuurlijk.' Hij slaat zijn hand om mijn middel en we lopen door naar buiten. 'Waar zit je aan te denken?' 'Wat Laika zei.' 'En wat zei ze?' 'Hoe we het gaan doen met de pers enz.' 'Gewoon vertellen als we er klaar voor zijn.' 'Daar zit ik ook aan te denken.' 'Wat eten we?' 'Ik zat te denken aan frietjes.' 'Wat?' 'Je vindt het lekker.' 'Echt.' 'Ja Makena, geloof me.' 'Mama wat eten we?' 'Zijn jullie zussen ofzo.' 'Want?' 'Makena vroeg het ook al.' 'Maar?' 'Frietjes.' 'Jaa.' Laika begint als het dolle door het huis te rennen. Makena kijkt haar lachend aan. 'Lieverd?' 'Ndiyo?' 'Laat maar. Maar wie gaan ermee?' 'Ik.' 'Ik.' 'Bart?' 'Ik rij.' 'Meiden kleden jullie je dan even om.' 'Ndiyo.' Ze rennen naar boven. Bart slaat zijn armen om me heen. 'Ik hou van je Ils.' 'Ik hou ook van jou schat.' Dan horen we van boven af een hele hoop gebonk. Ze rennen de trap af. 'Meiden kwamen jullie door het plafond heen ofzo?' Ze beginnen te giechelen. 'Kom we gaan.' Ze gaan achterin zitten en ik sluit de deur en ga ook in de auto zitten. 'Op naar de snackbar.' 'Een wattes?' 'Snackbar.' 'En dat is.' 'Daar haal je frietjes en als je wilt kan je er ook wat bij qua vlees of kaashapje.' 'Wauw.' Ik begin te lachen.
Ik leg alle zakken op tafel en dek de tafel. 'Eten.' 'Snel gekookt.' Ik kijk Bart aan van die is flauw en schud lachend mijn hoofd. 'Kan ik wel.' 'Mama.' 'Laika.' Te laat er zit al weer iemand op mijn rug. 'Ook hallo boef.' 'Hallo mama.' 'Kom ga zitten dan gaan we eten.' Ze klimt van mijn rug af en gaat zitten ik neem ook plaats. 'Eet smakelijk.' 'Eet smakelijk.'
Ik zit uitgeteld op de bank. 'Schat gaat het?' 'Ja, ben alleen een beetje moe van het vliegen.' 'Snap ik gaan we op tijd naar bed.' 'Ja dat zeker. Hoe laat is het?' 'Kwart voor acht.' 'Dankje. Meiden.' 'Ja mama?' 'Kom jullie, jullie gaan naar bed.' 'Ils zal ik het doen.' 'Hoeft niet jij bent ook moe.' 'Oké.' Ik loop naar boven met de meiden. 'Bart we moeten nog een bed verplaatsen en opmaken.' 'Ik kom.' Hij rent de trap op en tilt me op. 'Bart!', zeg ik lachend. Hij zet me boven aan de trap neer. Ik zucht lachend als hij me voorbij loopt en een kus op mijn wang geeft. 'Soms heb ik drie kinderen.' 'Wie is de derde?' 'Papa Makena.' Ze begint te lachen en gaat verder met tanden poetsen. 'Meiden willen jullie samen slapen totdat Makena's kamer klaar is?' 'Ndiyo.' Hoor ik uit de badkamer komen. 'Krijg ik een eigen kamer.' 'Ja tuurlijk lieverd waarom niet?' Ik ga op mijn hurken zodat ik haar recht aan kijken. 'Omdat..' 'Omdat? Hey lieverd jij bent ook onze dochter en we behandelen jullie hetzelfde.' Ik trek haar in een knuffel. 'Shhst lieverd.' Ik ga op ons bed zitten en zet haar goed op mijn schoot. 'Asante sana.' 'Hakuna tatizo. Maar wat is er nou lieverd?' 'Ik mis Kenia en...' 'Het is gewoon alles bij elkaar hé?' Ze knikt en ik druk een kus op haar hoofd. 'Ik ben super trots op je net zoals iedereen die om je geeft.' 'Echt?' 'Echt waar.' 'Wat is er?' Ik kijk op en zie Bart staan. 'Heimwee en alles bij elkaar is even te veel.' Bart komt bij ons zitten en wrijft over haar rug. 'Dank jullie wel.' 'Geen dank engeltje.' Ze begint te giechelen. 'Gaat het weer?' 'Ja papa. Dankjewel mama.' 'Hakuna tatizo.' Ze drukt een kus op mijn wang en die van Bart. 'Ga je je pyjama aantrekken?' 'Ndiyo.' Ze loopt de kamer uit en daar is de ander. 'En daar is de ander.' 'Ndiyo. Gaat het goed met Makena?' 'Ja lieverd maak je geen zorgen ga je maar klaarmaken.' 'Is goed.' Ze loopt de kamer weer uit. 'Wij moesten nog een bed klaar maken.' 'Ik was al bezig.' 'Is goed dan maken wij het samen even af.' We staan op en lopen naar Laika's kamer. 'Ik haal nog even een setje beddengoed.' Ik loop de kamer uit en pak uit de kast een setje beddengoed. We maken het bed op en gaan bij de meiden kijken. 'Klaar?' 'Ndiyo.' Ze kruipen hun bed in en ik ga bij Laika op het bed zitten. 'Welterusten lieverd.' Ik druk een kus op haar hoofd en Bart en ik wisselen van plaats maar ja ik val natuurlijk weer en land op het matras van Makena. Ik schiet in de lach met Makena waardoor iedereen begint te lachen. 'Goed bezig Ils.' Ik ga rechtop zitten. 'Welterusten lieverd.' 'Welterusten mama.' Ik druk een kus op haar hoofd en ik wil gaan staan maar wordt tegen gehouden door een handje. 'Ndiyo lieverd?' 'Asante sana.' Ik glimlach en trek haar in een knuffel. 'Hakuna tatizo.' Ze geeft me een kus op mijn wang en gaat weer liggen. 'Welterusten lieverds.' Welterusten engeltjes.' 'Welterusten mama en papa.' Bart en ik lopen de kamer uit. Ik sluit de deur achter me als er twee handen om mijn middel gelegd worden. 'Ik hou van je.' 'Ik hou ook van jou.' Nadat ik dat heb gezegd druk ik een kus op zijn lippen. 'Gaan we naar beneden en nog even tv kijken?' Ik knik en leun tegen hem aan. 'Ik wil eerst even douchen.' 'Is goed. Dan zie ik je zo.' 'Is goed.' Ik druk een kus op zijn lippen en loop de badkamer in en pak al mijn spullen.
Ik trek mijn pyjama aan en loop naar onze kamer om mijn ochtendjas te pakken als ik opeens Laika tegen het lijf loop. 'Lieverd?' 'Mama.' 'Wat is er?' 'Ik kan niet slapen.' 'Probeer het nog even oké?' 'Hapana.' 'Waarom niet?' Ik had zo gehoopt dat het beter ging. 'Durf niet.' 'Is Makena wakker?' 'Ndiyo.' Ik til haar op en loop de kamer in. 'Hoe kunnen we er voor zorgen dat jullie allebei slapen.' 'Mogen we bij elkaar?' 'Tuurlijk dat hoef je mij niet te vragen hoor. Wacht.' Ik schuif Laika's bed tegen Makena's bed aan. 'Zo goed?' 'Ndiyo.' 'Asante mama.' 'Het is al goed lieverds.' Laika gaat liggen. Makena slaat haar armen om die van Laika heen. 'Welterusten lieverds.' 'Welterusten mama.' 'Nakupenda lieverds.' 'Nakupenda mama.' Ik sluit de deur achter me en loop naar beneden. 'Dat duurde lang.' 'Ja Laika kwam de kamer uit.' 'Nee he.' 'Ja ik maak me zorgen.' 'Snap ik.' 'Ik heb het bed verplaatst en nu liggen ze samen. ' 'Misschien willen ze wel samen op een kamer.' 'Ja tuurlijk als zij dat willen de kamer is groot genoeg.' 'Ja daarom.' 'We vragen het morgen wel Bart.' 'Lijkt me een goed plan Ils.' Ik kruip tegen Bart aan en hij zet de tv aan. Ik voel langzaam mijn ogen dicht vallen. 'Welterusten Ils.'
Hoop dat het wat is? Het is bijna afgelopen mijn eerste boek! Ik word altijd zo vrolijk van alle lieve reacties!!❤️ Dat zorgt ervoor dat ik me echt beter voel
JE LEEST
The Other Side
FanficHet gaat over Malaika die word mishandeld door haar pleegmoeder en is het buurmeisje van Ilse. Als Ilse haar op straat ziet veranderd dat totaal hun leven Dit is mijn eerste fanfictie over Ilse DeLange, ik hoop dat het wat is. Mijn vader is in Kenia...