H13 De sluwe

940 15 1
                                    

Ik ben eerder naar huis gegaan na wat er is gebeurd met het rare gebeuren. Het goede is ik ben over naar me zesde jaar, yeey!

Ik zit in mijn en Ginny's kamer als ik met een bal tegen een muur aan gooi en weer vang.

'Riri!' Ik wordt op eens opgetilt. 'George.' Zucht ik. Hij zet me neer en draait me om en kijkt me serieus aan.

'Wat is er?' Vraagt die met een serieus gezicht. 'Niks.' Ik doe de mouwen van me truien omlaag en ga op me bed zitten. 'Nou dan is het prima als ik dit pak toch.' Hij pakt me gesigneerde Montrose Magpies poster pakt. 'GEORGE!' Roep ik boos. Ik voel weer een koud rilling en kalmer mezelf dan en ga zitten.

'Riley?' Vraagt die en legt de poster terug en gaat naast me zitten. 'Laat me je armen zien.' Ik stroop me mouwen op. Je ziet littekens van de sneetjes. George staat op en loopt weg.

P.O.V GEORGE

Ik loop weg van bij Riley naar mam. 'Mam.'

'Ja, George.' Antwoord ze als ze in de keuken staat. 'Riley haar armen.' Zegt George. 'We kunnen het niet zeggen.' Zegt ze gelijk en gaat door. 'En liegen.' Zeg ik. Ze kijkt me aan.

'Dus jij wil zeggen dat ze de Sluwe heeft waar mee ze visioenen krijgt, dat haar vader haar eigenlijk nog bij hem wil hebben maar haar achter moest laten omdat het anders gevaarlijk was vanwege zijn deatheaters familie. George dat kan zo meisje toch niet aan.' Zegt ze.

'Wat?' Hoor ik dan een trillerig stemmetje zeggen.

Ik draai me om. Riley staat daar stokstijf. Tranen vormen in haar ogen als ze ons aan staart.

'Riley.' Ik loop op haar af. 'Nee.'

'Riley, luister.' Zegt Mal dan. 'Ga weg!' Roept ze. De thee kuiten begint te fluiten en daarbij rent ze naar boven.

Ik ren achter haar aan maar ze gooit de deur dicht en doet hem opslot.

P.O.V RILEY

'Ga weg, George!' Roep ik als ik op bed zit en over me armen een wrijf. De sluwe wat is dat nou weer. Ik krijg visioenen en dit.

'Dit is Molly, lieverd. Doe alsjeblieft open.' Ik sta op en hak de deur van het slot af en ga weer op bed zitten. George en Molly lopen naar binnen. 'Waar is de rest?' Vraag ik. 'Buiten.' Zeggen ze tegelijk.

'De sluwe komt niet vaak voor, Riley. Het staat maar in een boek geschreven wat het is. Het ding is als Voldermoord er achter zou komen dat jij het heb. Zou die je kunnen gebruik voor visioenen en het kunnen aanpassen. Je hebt ook dat je op het moment dat er gebeurt zelf er bij benten dat je slecht een hologram bent.'

'Dat gebeurde met Sirius. Ik was erbij.' Ik kijk naar me armen en zucht. 'Dat is slechts de bijwerking. Het verdwijnt lieverd. Geloof me.' Ze doet me mouwen omlaag.

Ik knik. 'Ik ga veder met het eten.' Ik glimlach als ze weg loopt. 'Het komt goed, Riri.' George geeft me een kus op me voorhoofd en loopt weg.

Dit is pas een leuk begin van de zomervakantie.

Unforgettable Love~ Draco Malfoy(voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu