H16 WAAROM?!

895 12 1
                                    

Dit jaar gaat geweldig. Ik loop met een paar vrienden door de gangen. Draco loopt langs hij ziet er slecht uit. Aan het begin waaren we blij samen maar er is iets dat die verzwijgt.

'Hey, Draco.' Zeg ik en wil hem kus geven. Ik geef hem snel een. Hij loopt daarna weer door. 'Wat is er met hem?' Vraagt Leya, zesde jaar RavenClaw. Ik haal me schouders op.

We lopen door. We scheiden als we richting de common room lopen. 'Hey,  Riley.' Zegt Lavender slijmerig als ze aan Ron zit vast geplakt.

'Hey.' Zeg ik en loop naar Ginny. Ik maak een kots gebaar. Ze lacht en we lopen naar mijn dorm. 'Wat is er gebeurd met Hermione en Ron.' Zeg ik. 'Geen idee.' Zegt ze. Hermione komt dan binnen gelopen. 'Mione.' Zeg ik. 'Die Ron en Lavender maken me kots misselijk.' Zucht ze. En komt bij ons zitten.

'Snap ik.' Zeg ik tegen haar. 'Ze probeert ook bij me vrienden groep te komen of wat dan ook.' Zucht ik en laat me veder op me Bed vallen. Parvatie komt dan binnen gelopen. 'Riley, Harry zoekt je.' Zegt ze en gaat op haar bed zitten.

'Ga hem dan maar zoeken.' Zeg ik en sta op. Ik loop naar benenden. 'Je zocht me?' Vraag ik aan Harry. 'Jij en Draco hebben toch?' Vraagt die. Ik knik. 'Hij is alleen een beetje afwezig sinds we wat hebben als of er wat aan de hand is.'

'Ik denk dat die de ketting betoverde die Katie in het ziekenzaal heeft gebracht.' Zegt die. 'Die was voor Dumbledore, waarom zou die dat doen?' Vraag ik. 'Ik denk dat die een deatheater is.' Ik schrik even. Zou die met me hebben genomen vanwege dat Voldermort me kan gebruiken. Zou die daarom Dumbledore moeten uit roeien.

'Ik wil dat je veilig bent, Riley. Zoals iedereen.' Zegt die en legt een hand op me schouder. 'Bedankt, Harry.' Ik geef hem een knuffel.

Ik zie Andrew dan zitten. 'Andrew.' Zeg ik en ga bij hem zitten. 'Ook hallo Riley.' Zegt die. 'Wat moet je?' Vraagt die. 'Heb je het opstel van DADA al af?' Hij zucht. 'Nee.' 'Kunnen we dan samen werken?' Vraag ik. Hij knikt.

Het wordt dan koud. Ik sta dan in de astronomie toren. Ik zie Dumbledore en een groene flits hij valt uit de toren. Ik vang nog een glim van Snape. Ik krijg weer een koud gevoel en zit dan weer naast Andrew.

Ik zoek een zak doek in me zak en veeg wat bloed van de sneetjes weg en ren richting Dumbledore zijn kantoor.

'Professor!' Roep ik. Als ik ze kantoor binnen storm. 'Ik zag met de sluw dat u. Snape.' Hijg ik. 'Zo te zien weet mevrouw Travers het.' Snape staat er. 'Wat?' Vraag ik. 'professor?' Vraag ik en kijk naar Dumbledore.

'Ik weet dat u professor Dumbledore gaat vermoorden.' Zucht ik. 'Riley, het is voor een goede reden om jou vrienden te beschermen alles valt op ze plaats, geloof me. Maar u kan het aan niemand vertellen.' Zegt Dumbledore mij toe.

'WAAROM!? Wie beschermt u? Waarom doet professor Snape het?' Vraag ik. 'Het komt allemaal op zijn plaats.'

'Kan u het me gewoon niet laten vergeten?' Vraag ik. 'Nee, de Sluwe zou het je weer opnieuw laten zien.' Zegt die. Ik knik. 'Dan ga ik maar, Professor.' Ik loop weg.

'Wat is dit toch?' Vraag ik mezelf.

Unforgettable Love~ Draco Malfoy(voltooid)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu