Part 1

7.3K 165 3
                                    

Pukul 7.00 pagi

Kring...kring...kring... . Loceng berbunyi menandakan Ali sepatutnya bangun untuk ke sekolah.

Ali : Alamak dh lmbt ni !!!

Ali pun bergegas pergi ke bilik mandi dan bersiap. Setelah itu, Ali pun turun ke dapur utk sarapan.

Slps sarapan

Ali : Ayah, Ali pergi sekolah dulu ye ( sambil salam ayahnya )

Dr. Ghazali : Ok. Jalan elok2 ye.

Ali : Ok.

Ali pun segera pergi ke sekolah dgn skuternya dgn laju . Smpinya di sekolah ....

Alicia : Ali. Kamu lmbt lagi

Ali : Alaa. Lmbt seminit je pun.

Tiba2 rakan baik Alicia iaitu Mia pun smpi. Rupanya dia pun lmbt ke sekolah

Mia : Alicia, sori aku lmbt

Alicia : Tkpe. Lain kali jgn lmbt lagi ( sambil tersenyum )

Ali terkejut melihat Alicia melepaskan begitu je.

Ali : Alicia, knp kau lpskan Mia tapi aku kau x lpskan.

Alicia : Peduli apa aku. Kau mmh patut dihukum . Dh lah jadi ejen disebabkan iris, lps tu lemah pulak tu. Aku sbg pelindung iris malu klu aku team dgn kau. Klu x disebabkan kau selamatkan aku dri pancaran azurium, dh lama aku suruh jeneral buang kau ( Alicia beredar dri situ )

Ali berasa sedih apabila Alicia berkata sesemikian. Dia mula merasakan segala pengorbanan yg dia lakukan utk M.A.T.A x berbaloi. Tdk dinafikan yg die lemah dn hanya bergantung pada iris tapi itu bukan tiket utk Alicia memandang rendah pada dirinya.

Skip time.....

Semasa dlm perjalanan ke akademi....
Kelihatan Alicia duduk di sebelah Ali smbil merenung satu gmbr smbil menangis. Gmbr itu merupakan gmbr ibu dan bapa kandung kpd Alicia.

Ali : Itu ibu dan bapa kau ke Alicia

Alicia : Ye knp kau tnye ( dgn perasaan dingin )

Ali : Alicia, aku tnye elok2 kan. Knp kau dingin sgt dgn aku.

Alicia : Sbb kau ni membebankan aku tahu tk. Sebenarnya, aku dh lama minta ayah aku utk masukkan aku dlm akademi tapi x dpt. Last2 aku dimasukkan ke akademi hnye disebabkan utk jadi pelindung iris. Aku nk jadi ejen terhebat bukan nk jadi pengasuh kau ( smbil menunding jari ). FHM TK ( nada marah )

Ali : Aku x mintak pun kau jaga aku. Tapi apa yg aku minta supaya kita berkawan. Mungkin dgn cara ini kita akan selalu berjaya selesaikan misi.

Alicia : Kwn ? Siapa yg nk kwn dgn kau. Aku x nk kau tahu tk sbb kau menyusahkan aku lagi !!! Kwn2 kite kt akademi tu memandang rendah pada kau termasuklah aku sekali sejak kau aktifkan override mode hari tu dan serang Khai, Moon dan Iman.

Diam seketika.....

Alicia : Aku rasa klu aku jauhkan diri dri kau, mungkin mereka x kan pndg rendah pd aku lagi.

Ali terdiam apabila Alicia berkata begitu padanya. Terasa sakit hati + sedih bile mendwngarnya tapi die kuatkan hati utk tdk menangis di dpn Alicia. Takut2 Alicia pndngnya sbg lelaki yg lemah.

Hakikatnya, Alicia x bermaksud utk berkata begitu terhadap Ali. Tapi die terpaksa berkata begitu setelah die dimarahi ayahnya kerana gagal sbg pelindung iris. Dlm hatinya, due berasa serba salah tetapi sikap egonya mengawal dirinya .

Bersambung .....

Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang EjenWhere stories live. Discover now