Part 4

5.2K 160 25
                                    

Semua ejen berkumpul di bangunan usang di Cyberaya. Mereka dipecahkan kepada beberapa bahagian bagi memudahkan misi.

Dalam bangunan usang

Smbil telefon rizwan

Dos : ??? Kita telah dikesan oleh pihak MATA. Apa perlu kita buat ?
??? : Jgn risau. Kita tunggu sahaja mereka. Mereka kan nk selamatkan Dr. Ghazali.
Dr. Ghazali : Lepaskan aku (2x)

Alicia : Lpskan Dr. Ghazali !!!
Dos : Ceh. Bdk mentah

Dos pun menyerang Alicia tetapi segala serangannya dpt dipatahkan dgn mudah. Dlm masa yg sama, Trez,sies dan siete pula berhadapan dgn ejem dan mentor yg lain. Sementara mereka berlawan, ejen karya pergi selamatkan Dr. Ghazali. Tiba2 seseorang telah menyerang dri belakang menggunakan batang lolipop. Semua ejen terkejut melihat org itu.

Semua ejen : RIZWAN !!!!
E. Bakar : Bukan kau dh....... ( kata2nya dipotong )
Rizwan : Mati ? Aku blum mati lagilah. Aku terselamat drpd letupan di akademi hari tu. Hnghhh tk sangka korang ni lemah sgt.
E. Leon : Apa maksud kamu ?
Rizwan : Kau fikir kitorang lemah ke. Kami sengaja buat2 lemah supaya kami dpt baca gerakan korang. Sekarang kami dh sedia.

Mendengar kata2 Rizwan. Semua mentor dan ejen muda mula menyerang mereka. Akan tetapi semua serangan mudah dipatahkan oleh Rizwan dan konco2nya. Tiba2 Dr. Ghazali dpt lpskan diri dri ikatan dan ingin menyerang mereka. Malangnya, die tdk dpt berbuat ape2. Dia telah diserang dgn begitu teruk sekali. Alicia pergi utk selamatkan Dr. Ghazali tetapi die diserang oleh Dos. Semua mentor dan ejen muda dlm keadaan lemah slps dibelasah teruk.

Rizwan pun berjalan menuju ke Dr. Ghazali yg sedang terbaring.

Rizwan : ( smbil mengacu pistol ke kepala Dr. Ghazali ) Selamat tinggal Dr. Ghazali.

PANGGG

Dr. Ghazali mati di hdpn semua ejen dn mentor. Alicia dan Ejen Bakar x mampu utk buat apa2 kerana sedih tdk dpt menyelamatkan Dr. Ghazali. Benda yg paling mereka risaukan adalah bagaimana mereka hndk memberitahu Ali tntg ini. Sudahlah die kehilangan ibu, disisihkan oleh rakan akademi lagi. Sekarang ini ayahnya pula. Mereka pun pulang ke HQ MATA utk melaporkan perkara ini.

HQ MATA
G. Rama : Saya x sangka bnde blh jadi smpi mcm ini sekali. Apa perlu kita buat klu Ali tahu yg ayahnya sudah tiada.

Semua ejen berasa serba salah slps misi kali ini. Tiba2 pintu base dibuka dgn Ali menunjukkan wajahnya yg marah + sedih . Mereka pun memandang Ali dgn perasaan berbelah bahagi. G. Rama mulakan bicara.

G. Rama : Ali, kami....
Ali : Kamu ape ( smbil menunduk ke bwh )
G. Rama : Kami....
Ali : KAMU SEMUA DH BUNUH AYAH SAYA !!!! ( nada marah )

Semua ejen dn mentor terkejut

Ali : Korang semua kata nk selamatkan ayah saya. Tapi korang semua gagal..... hisk.... hisk... ( menangis ).
Alicia : Ali. Kitorang minta maaf.
Ali : Kau DIAM !!! Kau pun sama je mcm diorang. Hisk..... hisk....hiskkk
Alicia : Ali ( serba salah )
Ali : Korang sibuk kata yg aku x guna utk korang hanya disebabkan aku pakai iris. Tapi apa gunanya hebat tapi x mampu nk bimbing org yg lemah.

Mereka berpandangan sesama sendiri. Kata2 Ali itu cukup membuatkan semua mentor dn ejen terasa. Mmg betul apa yg Ali katakan. Mereka sibuk menonjolkan kehebatan diorang tapi sering memandang rendah dgn org yg lemah.

Ali : AKU BENCI KORANG !!! AKU AKAN PASTIKAN YG AKU MAMPU JADI LAGI HEBAT DRI KORANG (lalu meninggalkan bilik )

Semua ejen hnya memerhatikan Ali dgn wajah yg penuh kekesalan

Bersambung......

Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang EjenWhere stories live. Discover now