Di akademi
Alicia meletakkan iris di atas meja smbil diperhatikan ejen muda dan mentor.Alicia : Ali sudah x nk jadi ejen ( dlm keadaan menunduk )
Kata2 Alicia sdh cukup membuatkan semua mentor dan ejen muda kecewa.
Alicia : Ali...... x dpt terima apa yg jafi pd ayahnya. Dia kata pd saya yg dia sgt kecewa dgn kite semua ( smbil mengalir air mata ).
E. Bakar : General, apa patut kita buat ? Klu kita nk pisahkan iris dri Ali, kita perlukan die sbb ia dh sync dgn Ali.
G. Rama : Kita..... ( x smpt utk berkata apa2 ).
E. Dayang : Kita kekalkan Ali sbg ejen.Semua terkejut melihat E. Dayang hadir dlm mesyuarat kali ini.
E. Dayang : Dlm hal ini, kita x blh salahkan Ali 100%. Taoi kamu semua harus dipersalahkan. Walaupun Ali lemah tapi die ttp semangat utk membantu semua org dlm MATA x kira kamu suka die atau x, dia ttp tolong. Tapi kamu hina, caci, maki dia mcm dia x ada perasaan langsunh. Saya pun kecewa sebnarnya dgn kamu semua yg x benarkan dia turut serta utk selamatkan Dr. Ghazalu hnya disbbkan dia lemah.
Semua ejen dn mentor hnya menunduk ketika itu. E. Dayang menyambung.......
E. Dayang : Apa gunanya kita mengatakan MATA berpaksikan kerjasama tapi kamu semua saling memandang rendah pd org lain. Kamu semua jgn fikir yg kamu terlalu hebat. Sedarlah sikit. Kami mengambil kamu sbg ejen bkn utk menunjuk pd org yg lemah tapi utk jadi hero dn pembimbing kpd semua org. Klu kamu semua teruskan dgn sikap sebegini, bkn sahaja Ali, kamu pun x layak utk jadi ejen ( nada tegas ). Masalah ini kamu semua selesaikan lah sendiri sbb kamu yg cari penyakit bukan Ali. ( beredar dri bilik )
Kata2 itu cukuo membuatkan semua ejen muda dn mentor terasa. Mereka mula sedar kesilapan masing2. Pada hari tersebut, latihan dibatalkan oleh kerana kata2 E. Dayang yg merupakan Ketua Teras Tekno. Ini juga merupakan pertama kali mereka lihat E. Dayamg marah oleh kerana terlalu kecewa dgn apa yg berlaku.
Di rumah Ali
Ali menggunakan irisnya yg sudah diupgrade beberapa hari lps. Iris itu dicipta oleh Alu menggunakan iris lamanya. Hanya dia shaja yg tahu pasal iris baru ini dan die telah berlatih menggunakan iris barunya utk meningkatkan potensinya. Dia juga berlatih tnpa menggunakan iris bagi meningkatkan keupayaanya. Tujuan sbnr dia mncipta iris yg baru kerana ingin menjejaki Rizwan utk balas dendam.Ali : ( smbil memegang gmbr ayahnya ) Ayah. Ali akan menuntut bela atas kematian ayah.
Pd mlm tersebut, Ali pergu ke tmpt persembunyian Rizwan. Dia telah menjejaki Rizwan sjk beberapa hari yg lalu. Dgn menggunakan iris barunya, dia dpt track lokasi Rizwan walaupun dia berada di lokasi yv sgt jauh. Ali menggunakan skuternya dn memakai jacket hijau yg mempunyai hoodie utk ke sana. Akhirnya, dia smpi di sebuah gua yg besar dgn warna kemerah merahan di sekelilingnya.
Ali : ( dlm hati ) Jaga kau Rizwan ( smbil mengeluarkan yoyonya )
Ali berjalan dgn berhati2 supaya jejaknya x dpt didengari oleh mereka. Dri jauh suara Rizwan dan konconya sdg berbincang sesuatu semakin jelas didengari. Namun setelah smpu, Ali terkejut .......
Bersambung.......
YOU ARE READING
Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang Ejen
FanfictionMengisahkan ejen ali yg dipandang rendah oleh rakan dan mentor di akademi termasuklah alicia. Pada suatu hari, ayah ali telah diculik oleh penjahat dan dibunuh sewaktu semua ejen muda dan mentor ingin menyelamatkannya. Sejak hari itu, ali menjadi se...