PART 19

3.8K 90 5
                                    

Keesokkannya......

Ali kembali ke sekolah seperti biasa. Ali bangun awal pd hari ini supaya x lmbt ke sekolah. Sesudah mandi, Ali pun turun utk sarapan.

Ali : Slmt pagi ayah.
Dr. Ghazali : Slmt pagi Ali. Ehhh uncle x turun sekali ?
Ali : Blum kot.
E. Bakar : Slmt pagi ( dgn muka x mandi ).
Ali : Ewwww uncle busuknya.
Dr. Ghazali : Haihhh x mandi lagi.
E. Bakar : Hehehehhe. Kejap lagi.
Dr. Ghazali : Papa dgn uncle nk pergi MATA kjp lagi. Kamu pergi x lps sekolah ni.
Ali : InshaAllah ayah.

Di kelas......

Viktor : Ehhh Ali. Mana kau pergi. Dh sebulan lebih x dtg. Aku call kau x angkat.
Ali : Errr... aku accident hari tu hehehhe. Handphone aku pun rosak
Viktor : Laa ye ke. Knp x ckp ? Klu x blh aku pergi lawat kau.
Ali : Ehh tkpe. Lagipun aku accident kt kampung masa tu.
Viktor : Ohhh. Klu mcm tu tkpelah.

Waktu rehat ( Perpustakaan )

Ali sdg mengulang kaji pelajarannya. Alicia yg kebetulan masuk ke dlm library ternampak Ali dn duduk di sebelahnya.

Alicia : Hi Ali ( senyum ). Tgh buat ape tu.
Ali : Oh hi Alicia ( senyum ). Aku tgh ulang kaji. Yelah sbb aku kan dh sebulan lebih x pergi sekolah.
Alicia : Tkpe aku blh ajar kau. Nnti klu kau x fhm, kau tnye lah aku. Aku sudi ajar boy..... maksud aku kwn baik aku ni.
Ali : Hahah ok. ( dlm hati ) Dia nk sebut boyfriend ke tdi.

Mereka pun mengulang kaji sama2.

Skiptime

Otw ke akademi......

Alicia duduk di sebelah Ali dlm keretapi kapsul. Tiba2 Alicia meletakkan kepalanya atas bahu Ali. Ali yg pelik terus menegurnya.

Ali : Alicia, kau knp ? Kau x sihat ke ?
Alicia : ( mengangkat kepalanya dn memandang Ali ) Aku sihat je cuma aku nk bagitahu kau sesuatu ( nada malu ).
Ali : Bagitahu ape ( senyum ) ?
Alicia : Ali..... aku.......aku sebenarnya su.........suka kat kau ( blushing ).
Ali :Kau suka aku ( terkejut )
Alicia : ( mengangguk ) Aku suka kt kau sjk sblum kau jadi ejen lagi tapi masa tu aku malu dan ego sgt. Itu sbb aku asyik kacau kau.
Ali : Tapi kau blh kan ckp dgn aku elok2 ( nada lembut ).
Alicia : Ye aku tahu. Tapi kau tahukan aku ni mcm mana. Aku ni dingin,garang. Org nk dekat pun takut. Kau je lah satu2nya kawan lelaki yg kau ada walaupun aku selalu marah kau.
Ali : Faham.
Alicia : Tapi aku x kan paksa kau suka aku balik sbb aku kan layan kau teruk. Aku terima seadanya klu kau reject aku. Cuma aku just nk luahkan perasaan aku kt kau saja 😔😔😔😔 ( nada sedih ).
Ali : Sebenarnya, aku pun suka kt kau ( nada malu )
Alicia : Hah ( terkejut ). Betul ke ?
Ali :Ye. Aku pun dh lama simpan perasaan kt kau selama ni. Cuma tu lah masa tu kan kita gaduh. Kau pun mcm benci dgn aku masa tu 😅😅😅😅. Tapi kan Alicia walaupun kau suka atau x suka kt aku, aku akan sentiasa amik berat pasal kau ( nada lembut + senyum ).
Alicia : Jadi kau terima aku tk.
Ali : Mestilah. Aku janji yg aku x kan sakitkan hati kau.

Alicia terharu mendengar kata2 Ali. Dia pun memeluk Ali dgn erat.

Alicia : ( smbil nangis ) Terima kasih Ali hiskk......hiskkk.... sbb terima aku hiskk.....hisk...
Ali : Alicia, jgnlah nangis lagi ( mengelap air mata Alicia ). Nnti x comel lah girlfriend aku ni.
Alicia : Hihihihi...... Ali ( blushing )
Ali : Ye.
Alicia : I love you.
Ali : I love you too. ( blushing )

Mereka pun smpi di akademi.

Bersambung........

Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang EjenWhere stories live. Discover now