PART 10

4.3K 118 0
                                    

Di HQ MATA ( slps sebulan )
Alicia duduk termenung di lobi MATA sambil melihat gmbr Ali dan ibu bapanya di handphone.

Alicia : Ali hisk.....hisk.... ( menangis ). Mana kau pergi. Hmpir sebulan kau xde. Aku nk jumpa kau. Hnya kau saja kawan yg aku ada 😔😔😔. Dhlah famiky aku xde, kau pulak menghilangkan diri 😔😔😔 ( nada sedih ).

Tiba2 ejen2 muda dtg kt Alicia.

Iman : Alicia, kau ok ?
Alicia : ( mengangguk ) 😔😔
Moon : Aku tahu kau rasa bersalah sgt. Even aku pun rasa apa yg kau rasa.
Jet : Ini semua salah kau lah Rudy. Klu kau x hina dia mesti x jadi smpi cmni.
Rudy : Apasal aku pulak ? Kau pun sama je. Kau suruh dia belah kan masa kt bilik kesihatan hari tu.
Jet : Aku suruh dia belah dri bilik je bukan dri MATA.
Khai : Dh lah korang.
Rudy : Yg lain harus dipersalahkan jugak sbb korang pun hina dia jugak kan.

Masing2 bertengkar antara satu sama lain. Tiba2 Ejen Geetha memanggil semua ejen muda melalui speaker.

E. Geetha : ( speaker ) semua ejen muda sila bergerak ke pejabat MATA sekarang

Semua ejen bergegas ke sana.

Di tmpt perjumpaan......
Alicia : Ada apa kita dipanggil ke sini General ?
G. Rama : Saya panggil kamu ke sini sbb saya nk bagitahu kamu pasal Ali.

Semua ejen terkejut

Alicia : Knp dgn Ali ? ( nada cemas )
G. Rama : Bertenang Alicia. Apapun saya ingin bawakan kamu utk berjumpa 2 org ini. Mereka merupakan ejen yg terkorban dlm kemalangan itu. Silakan masuk.

2 org ejen itu pun masuk.

Alicia : Mama......Papa 😢😢😢

Bersambung........

Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang EjenWhere stories live. Discover now