Slps mendengar rakaman dn menjejaki Rizwan, mereka pun mula mengatur strategi. Strategi ini mereka cuba rancang sehabis mungkin bagi memastikan misi x gagal. Misi ini bkn shj utk menyelamatkan Dr. Ghazali tetapi Ali pun mereka mahu selamatkan. Mereka tk kan biarkan Ali dpergunakan oleh Rizwan. Slps habis berbincang, mereka pun bersurai ke bilij masing2 utk tidur sbb misi ini dijalankan pd hari esok. Alicia x kluar lagi tapi hnya duduk di penjuru bilik base itu smbil memikirkan sesuatu. Moon berjalan ke arahnya.
Moon : Alicia,kau ok ke ? ( nada risau ).
Alicia : Aku ok ( senyum ).
Moon : Dri tdi aku tngok kau sedih. Jgn risau Ali pasti selamat dn kembali ke MATA ( senyum ).
Alicia : Tpi kau rasa dia akan maafkan aku tk ?
Moon : Aku yakin dia akan maafkan kau. Klu x, kau jgn risau aku, iman dan khai akan pujuk dia ok ( tunjuk peace ).
Alicia : Ok ( tunjuk peace ).
Moon : Haa cmtulah. Jom masuk bilik kita tidur.
Alicia : Aku tidur dgn mak ayah aku sbb nk lpskan rindu.
Moon : Hmmm oklah klu cmtu. Nk aku dukung kau tk pergi sana ? Sbb aku tngok kau mcm penat je.
Alicia : ( smbil senyum ) Tkdelah aku ok je. Tapi blh jugak kau dukung aku sbb aku pun tgh malas nk jalan. Kau boleh dukung aku ?
Moon : Blh je. Lagipun bilik mak ayah kau kan dpn bilik kita je so no problem.
Alicia : ok lah klu cmtu ( smbil bangun )Moon pun membongkokkan sedikit badannya utk Alicia lompat ke atasnya. Slps Alicia lompat ke atas belakangnya, dia pun membawanya ke bilik ibu bapa Alicia. Setelah smpi di hdpn bilik, Moon pun menurunkan Alicia lalu berkata.....
Moon : Akhirnya dh smpi pun ( nada gembira ). Nasib baik kau ringan je. Klu hari tu aku dukung Roza, berat nk mampus. Aku rasa mcm aku angkat peti sejuk pun ada tpi versi manusia.
Alicia : HAHAHHA. Kau ni buat lawaklah. Kau pun sama pergi dukung dia dh knp ?
Moon : Dia yg paksa, nk tk nk kenalah.
Alicia : HAHAHA, oklah aku nk masuk dulu. Slmt malam Moon.
Moon : Slmt mlm jugak.Moon pun masuk ke dlm bilik. Alicia hnya perhatikan saja gelagat Moon. Dlm fikirannya, dia teringatkan Ali yg bersikap riang dn peramah seperti Moon. Slps itu, Alicia pun masuk ke bilik.
Dlm bilik....
Dr. Kheng sdg cuba utk mndptkan maklumat dn memahami setiap sudut di base Rizwan menggunakan laptopnya. Dr. Alice tdk buat apa2. Dia cuma duduk atas kayil smbil melihat telefonnya. Dr. Alice yg lihat kelibat Alicia terus menyapanya......
Dr. Alice : Alicia, kamu blum tidur lagi ( senyum manis ).
Alicia : Blum mama ( senyum ). Mama, blh tk Alicia nk tidur dgn mama ?
Dr. Alice : Blh sayang. Marilah duduk sblh mama ( menepuk bantal ).Alicia pun duduk di sblh ibunya.
Dr. Alice : knp Alicia nmpk sedih ni ? Alicia sakit ke ? ( nada risau ).
Alicia : ( hnya gelengkan kepala. Air matanya mula kelihatan pd kelopak matanya ).
Dr. Alice : ( halakan tangannya ke dpn ) Mari kt mama. Mama tahu kamu nk luahkan sesuatu. Alicia jgn pendam ye.Alicia terus memeluk ibunya. X lama lps itu, air matanya mula mengalir.
Alicia : Alicia rindu sgt kt mama dn papa hisk....hiskk.... Alicia bersyukur sgt mama dn papa x tinggalkan Alicia hiskk...hiskkk ( nangis )
Dr. Alice : Kami pun rindukan kamu sayang. ( menangis ) Kamu jgn sedih lagi sbb mama dn papa akan sentiasa ada dgn kamu ye.
Alicia : Tapi...... Alicia jahat hiskkkk......hisk. Alicia selalu buat jhat pada Ali tapi hisk..... hisk..... Ali selalu tolong and slmtkan Alicia. Dia pun selalu teman Alicia tapi Alicia tk pernah hargai dia sbg kawan hiskkk.....hisk.. Mama dn papa tolonglah Alicia selamatkan Ali. Dia jelah satu2nya kawan Alicia.
Dr. Kheng : ( pandang Alicia smbil senyum ) Alicia, tkpe kamu jgn risau. Mama dn papa jnji akan tolong kamu ye.
Dr. Alice : Betul tu ( smbil usap kepala Alicia )
Alicia : Ok hiskk...hisk... ( nangis teresak2 ).
Dr. Alice : Alicia. Dh2 jgn sedih lagi ye ( mengelap air mata Alicia ). Sekarang kamu tidur dulu ye. Muah.... muah ( cium kedua2 pipi Alicia )Alicia hnya tersenyum melihat ibunya mencium pipinya. Dia berasa sgt gembira menerima kucupan tersebut. Alicia pun baring lalu tidur.
Bersambung.......
YOU ARE READING
Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang Ejen
FanficMengisahkan ejen ali yg dipandang rendah oleh rakan dan mentor di akademi termasuklah alicia. Pada suatu hari, ayah ali telah diculik oleh penjahat dan dibunuh sewaktu semua ejen muda dan mentor ingin menyelamatkannya. Sejak hari itu, ali menjadi se...