PART 22

2.9K 84 1
                                    

Mereka pun smpi di bilik mereka di HQ MATA. Alicia duduk di dlm biliknya smbil melihat baju yg digantungnya pd almari. Dlm hatinya, dia x sabar utk menunggu hari esok. Jam menunjukkan pukul 9.00pm. Alicia merasakan terlalu awal utk masuk tidur. Dia pun telefon Ali.

Dlm talian.....

Alicia : Hi Ali.
Ali : Hi Alicia. Ada apa call saya mlm2 ni ?
Alicia : Saja je. Alicia bosan.
Ali : Ohh ye ke. Tadi mcm mana shopping best ?
Alicia : Best sgt2. Mama papa saya beli baju utk saya pakai esok. Tapi saya x pasti utk apa. Ali tahu tk sbb apa ?
Ali : Ehh knp tnye saya pulak ? 😅😅😅
Alicia : Diorang kan baik dgn awak jugak. Mana tahu Mama dgn papa ada bagitahu kau something.
Ali : Saya mmg x tahu apa pun. Tkpelah mungkin mama dn papa kau nk bwk kau pergi jln.
Alicia : Hmm mungkin. Tkpelah aku tunggu jelah esok. Btw Ali....
Ali : Ye Alicia.
Alicia : Alicia x tahu mcm mana nk balas budi kau Ali ( nada sedih ). Bila difikirkan balik layak ke aku dpt layanan baik dri kau.😔😔
Ali : Knp Alicia ckp mcm tu ( nada lembut ) ? Saya betul2 ikhlas tolong kau. Jgn risau saya x minta apa2 pun dri awak. Cuma minta kita berkawan  baik.
Alicia : Terima kasih Ali hisk.....hisk... ( nangis ). Alicia janji yg kita akan sentiasa bekerjasama dan saya x kan hina awak lagi. Terima kasih Ali sbb sudi terima saya wlupun mcm2 saya buat kt awak.
Ali : Sama2. Alicia blh tk saya tnye awak something ?
Alicia : Boleh. Utk Ali semua boleh 😊😊😊
Ali : Tadi knp awak cium saya tdi. Lama pulak tu smpi ade kesan bibir awak kt pipi saya tadi ( blush ).
Alicia : Ohhh hihihi sori Ali. Alicia buat cmtu sbb nk ucapkan terima kasih kt Ali. Alicia tk tahu mcm mana nk balas budi Ali. Itu sbb Alicia kiss awak tdi.
Ali : ooo cmtu ke 😅😅
Alicia : Ye. Knp Ali nk lagi ke ? Klu nk lagi sekali kita jumpa Alicia bagi kissmark lagi.
Ali : Ehhh tkpelah susah2 je.
Alicia : X susah pun 😊😊😊. Ok lah Alicia nk tidur dulu. Bye and i love you Ali 😊😊😊
Ali : Bye and love you too.

Ali memutuskan panggilan. Dia berasa sgt gembira pd hari ini. Smbil tu dia teringatkan apa yg jadi tdi smbil mengusap pipinya yg dicium Alicia. Tiba2 Dr. Ghazali mengetuk pintu biliknya.

Dr. Ghazali : Ali x tidur lagi ? Esok kita nk bangun awal.
Ali : Nk tidur lah ni ( senyum ).
Dr. Ghazali :Hmmm senyum2 ni mesti baru lps otp dgn Alicia.
Ali : Heheheh.
Dr. Ghazali : Dh ayah nk tidur dulu. Goodnight.
Ali : Goodnight.

Mereka pun tidur.

Bersambung..........

Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang EjenWhere stories live. Discover now