PART 13

4.3K 112 6
                                    

HQ MATA
Ali,Dos Trez,Siete dan Sies sdh berada di pintu gerbang HQ MATA. Ali menggunakan override mode utk mematikan sistem di situ.

Ali : Saya berjaya matikan sistem. Mari kita masuk.

Mereka pun masuk ke dlm HQ MATA. Mereka dpt memasuki HQ dgn mudah disbbkan iris Ali yg diupgrade olehnya. Ali pun sudah mampu utk mengawal override mode. Mereka sdh smpi di bilik yg menyimpan intel tersebut. Mereka berjaya mencuri intel tersebut. Dlm perjalanan kluar dri HQ, Ali dpt mengesan signal bahaya di hdpn

Ali : kamu gerak dahulu. Saya akn menyusul kemudian.

Yg lain hnya mengganguk. Sedang mereka kluar tiba2 semua ejen muda dn mentor berkumpul di sekeliling mereka. Ali pula berada di suatu kawasan di mana ejen dan mentor tidak nmpk kehadirannya.

E. Leon : Jgn hrp kamu blh terlepas.

E. Leon ingin menembak mereka. Tiba2 Ali menembak pistol Leon menggunakan Blastiquenya sehingga pistol Leon terpelanting jauh. Semua terkejut melihatnya...

Semua : Ali !!!!!
Ali : Kau jgn berani sentuh mereka.
E. Bakar : Ali. Apa kau buat ni. Knp kau belot MATA ?
Ali : Belot ? Siapa yg belot ? Aku ke atau korang semua ?
Alicia : Ali, kitorang minta.......
Ali : Ahhh sudah. Kamu semua sedia "IRIS ATLAS".

Semua ejen terkejut apabila Dos, Trez, siete dan sies sudah ada atlas. Mereka pun mula menyerang ejen muda dan mentor. Ali juga turut serta dlm pertempuran itu. Segala serangan yg dilakukan oleh ejen muda / mentor senang dibaca oleh pihak lawan. Begitu juga Ali yg berjaya menewaskan beberapa ejen muda dgn teknik lawannya seperti Chris, Jet,Roza ( ditembak oleh Blastique ) dan Iman.

Rudy vs Ali

Rudy melakukan serangan terhadap Ali tapi dgn ketangkasannya Ali berjaya menangkis serangan Rudy. Rudy cuba utk menggari Ali tapi berjaya ditepis oleh Ali.

Ali : Itu je yg kau mampu rudy ( senyum sinis ). Aku ingat kau ejen terhebat. Sekarang giliran aku.

Ali terus menyerang Rudy yg sdg penat. Ali menumbuk, menendang Rudy sehingga lemah. Akhir sekali, ali menembak Rudy sehingga terpelanting jauh sbb peluru yg digunakan Ali amat kuat.

Rudy : Arghhhhhh.......

Rudy tewas kpd Ali.

Semua ejen muda dn mentor sudah kalah kecuali Alicia yg hnya terpaku shj melihat rakan dan mentor dibelasah oleh mereka. Alicia dan Ali bertentang mata....

Alicia : ( smbil menghalakan Blastiquenya ) Ali, cukup ( hmpir menangis ). Tolong bagi intel tu. Aku tahu kau x nk buat semua ni tapi kau x perlu sertai Rizwan utk jadi lebih kuat.
Ali : ( diam smbil merenung Alicia )
Alicia : Aku tahu kau jadi cmni sbb kitorang. Kitorang x pernah hargai kau sepanjang kau jadi ejen. Tapi......
Ali : Cukup Alicia ( nada marah ). Hati aku cukup sakit sbb korang !!!! Sakit sbb gagal sbg pelindung iris, sakit lagi aku dihina, dimaki. Kau apa TAHU !!!! Selama ni aku diam bila korang buat aku cmtu. Korang abaikan aku mcm aku x wujud dlm akademi. Bile aku join Rizwan, baru sibuk nk amik tahu pasal aku !!! Sudahlah Alicia, ke tepi aku malas nk gaduh dgn kau.
Alicia : Aku x kan biarkan kau terlepas ( smbil mengacukan Blastiquenya )
Ali : ( nada bersalah ). Nmpknya aku xde pilihan lain. Mari aku tunjukkan skill aku pada kau Alicia

Alicia vs Ali

Ali mula menanggalkan irisnya.Alicia mula menembak Ali menggunakan Blastiquenya tapi Ali berjaya mengelak serangan Alicia. Alicia mula menendang dan menumbuk Ali menggunakan skill nya tapi Ali lebih peka dgn serangannya. Sedang Alicia mahu menumbuknya, Ali berjaya mengelakknya dn menumbuk perut Alicia. Alicia tercampak ke belakang. Dgn keadaanya yg x bermaya, Alicia cuba menembak Ali tapi tersasar. Ali pun menembak Alicia dgn Blastiquenya sehingga Alicia tercmpk jauh. Semua ejen / mentor terkaku melihat  Ali dn Alicia.

Alicia : Erghhhh.....

Ali berjalan menuju ke arah Alicia dgn muka yg bersalah. Sebenarnya dia tidak mahu menyerang Alicia dn ejen muda tpi egonya yg ingin menunjukkan kehebatannya mengawal dirinya.

Alicia : A..... Ali, kau dh menang. Aku akui kau mmg hebat
Ali : ( smbil memegang tangan Alicia ) Alicia, aku minta maaf. Kau jgn risau, aku akan tolong korang balik. Cuma sementara ini sahaja.
Alicia : Maksud kau ( nada lemah )
Ali : Kau x perlu tahu sekarang ( smbil meletakkan sesuatu dlm poket suit Alicia ). Nnti kau serahkan bnde ni pada ibu bapa kau ye.
Dos : Ali, kita kena pergi sekarang.
Ali : Baiklah jom.

Mereka pun pergi meninggalkan ejen / mentor yg cedera.

Bersambung......

Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang EjenWhere stories live. Discover now