Semua ejen sdh beredar kecuali Ali, Dr. Ghazali, E. Bakar, Dr. Kheng, Dr. Alice dan Alicia sahaja berada di situ.
G. Rama : Ali, selain saya dan ejen lain ingin mohon maaf ttg apa yg jadi pada kamu dan ayah kamu, saya juga ada tujuan knp saya panggil kamu ke sini.
Ali : Apa dia general ? ( nada hairan )
G. Rama : Begini ( smbil memandang Alicia ), saya nk kamu dan Alicia berbaik. Saya tahu kamu berdua selalu gaduh tapi sejak kamu xde ni Alicia selalu sgt menangis sbb dia berasa serba salah dgn apa yg jadi. Minggu lps, Dr. Kheng kata lps Alicia jumpa kamu, dia sedih sbb kamu x layan dia. Boleh x kamu berdua berbincang dgn baik ? Saya hrp masalah ni dpt diselesaikan dgn segera.
Ali : Hmmmm ( pandang Alicia dgn serba salah ). Saya cuba.
G. Rama : Baiklah, saya ade hal jadi kamu berdua berbincang lah secara baik ( tutup hologram ).Alicia pun berjalan perlahan ke arah Ali dgn muka sedih. Melihat keadaan Alicia sebegitu, Ali berasa serba salah terhadapnya. Dia x menyangka yg kata2nya membuatkan Alicia berasa sedih sekali.
Ali : Alicia, kau ok ( nada lembut ) ?
Alicia : ( hnya menunduk )........
Ali : Alicia, ckplah sesuatu. Aku janji aku x kan marah kau ( senyum )Alicia pun mendongak kan sikit kepalanya.....
Alicia : A......Ali, aku nk minta maaf sbb hari tu hisk......hisk...... ( nangis ) aku marah2 kau dan hina kau teruk cmtu hisk....hisk..... Aku tahu aku ni terlalu ikutkan perasaan aku. Aku ni ego sgt hisk....hisk...😭😭😭😭😭😭. Aku pun nk minta maaf sbb aku selalu kacau kau hisk.....hisk.... Aku cuma nk bergurau. Aku buat cmtu sbb aku nk berkawan dgn kau ( teresak2 ). Aku xde kwn lagi yg selalu amik berat pasal aku selain kau. Bile aku dpt tahu kau join Rizwan, aku rasa sedih dn serba salah sgt. Hisk....hisk..... Aku takut kau jadi jahat dn tk kan pulang lagi. Tolonglah Ali, maafkan aku hisk....hisk.... Aku merayu kt kau ( smbil menunduk )
Ali berasa terharu dn serba salah melihat Alicia menangis teruk sebegitu sekali. Dia x sangka perbuatannya membuatkan Alicia berasa sedih sgt. Ali pun berjalan ke arah Alicia.....
Ali : Alicia, ( smbil mengesat air mata Alicia ) dh2 aku dh maafkan kau. Aku pun nk minta maaf sbb kata2 aku hari tu buat kau terasa dn sedih sgt smpi cmni sekali. Aku pun nk minta maaf sbb belasah kau hari tu. Tapi percayalah aku x bermaksud nk buat kau cmtu.
Alicia : Tkpe Ali. Aku fhm. Aku pun nk ucapkan terima kasih kt kau sbb selamatkan ibu bapa aku ( smbil senyum ). Aku hargai sgt2 pengorbanan kau pada aku. Walaupun aku selalu marah kau, tapi kau tetap nk tolong aku.
Ali : Kita kan kawan. Yg lps tu biarlah lps. Aku akan buat apa shj utk kau Alicia. Aku tahu kau sedih sbb itulah aku satukan kau dgn family kau ( smbil senyum ).Alicia terharu sgt mendengar kata2 Ali. Alicia pun terus memeluknya. Ali terkejut kerana ini adalah kali pertama Alicia memeluknya.
Alicia : Terima kasih Ali 😊😊😊
Ali : Sama2 ( usap kepala Alicia ). Dh2 jgn sedih lagi ye.Alicia pun lpskan pelukkannya dan memandang Ali dgn muka yg blushing.
Alicia : Ali....... aku sayang kau ( blush )
Ali : ( blush ) aku sayang kau jugak
Dr. Ghazali : Ehem ( 2x ). Terbatuk pulak tngok korang ni.
E. Bakar : Ye lah Abang. Mcm tgh tngok sinetron pulak.
Dr. Kheng : Mcm2 budak zaman sekarang ni. Kecil lagi dh simpan perasaan 😅😅😅😅.
Dr. Alice : Hmmm ye lah. Alicia, buat masa ni berkawanlah dgn Ali dulu. Nnti besar sikit baru fikir pasal cinta ye 😊😊😊😊.
Alicia : ( nada malu ) Ok mama 😊😊😊
E. Bakar : Dh lah jom kita makan McD. Uncle dh lapar ni.
Semua : Jom !!!!Bersambung.......
YOU ARE READING
Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang Ejen
FanfictionMengisahkan ejen ali yg dipandang rendah oleh rakan dan mentor di akademi termasuklah alicia. Pada suatu hari, ayah ali telah diculik oleh penjahat dan dibunuh sewaktu semua ejen muda dan mentor ingin menyelamatkannya. Sejak hari itu, ali menjadi se...