Keesokkan harinya......
Alicia bangun awal dan bersiap utk menghadapi hari ini. Dia memakai pakaian yg baru dibeli smlm dan berdiri di hdpn cermin.
Alicia : Wahhh !!!! Cantiknya aku hari ini ( dlm hati ). Inilah kali pertama aku pakai baju secantik ini 😊😊😊😊.
Dr. Alice :Wahhh, cantiknya kamu pakai baju ni ( nada teruja ).
Dr. Kheng : Betul tu. Mcm mak kamu masa muda dulu.
Dr. Alice : Haihhh sekarang dh tua ke ? ( jeling )
Dr. Kheng : Tkdelah still muda lagi. Awakkan baru 32 tahun.
Dr. Alice : Tahu pun.
Alicia : Mama papa. Kita nk pergi mana ni ? Alicia dh x sabar dh ( nada gembira ).
Dr. Kheng : Haa klu mcm tu jom kita gerak sekarang.Aliciq, Dr. Alice dan Dr. Kheng pun bertolak ke tmpt yg dituju dgn menaiki kereta yg mereka letak di kwsn parking guru. Dlm perjalanan ke tmpt itu, Alicia x sabar utk mengetahui kejutan yg bakal dia terima utk mengetahui kejutan yg bakal dia terima sebentar lagi. Sesampainya di sana, Alicia terkejut kerana tmpt yg mereka tuju ialah rumah Dr. Ghazali
Alicia : Ehh knp kita pergi rumah Dr. Ghazali ?
Dr. Kheng : Saja nk tnye khabar ( senyum ).
Alicia : Alaa betul2 lah
Dr. Alice : Klu nk tahu ape dia, jom kita masuk.
Alicia : Ok.Setelah mereka masuk, semuanya gelap gelita. Tiba2.......
G.Rama,Ali,Dr.G,Bakar : HAPPY BIRTHDAY ALICIA !!!!
Alicia : Kamu semua hisk......hiskk.... ( nangis ).
Dr. Alice : Ehhh laaa knp nangis ni Alicia ( usap kepala Alicia ).
Alicia : Alicia terlupa hari ni birthday Alicia ( teresak2 ). Thanks mama papa.
Dr. Kheng : Terima kasihlah pd Ali sbb dia lah yg ingatkan kami semua.
Alicia : Ali. Hisk....hisk.... ( nangis )
Ali : Ehh Alicia. Jgnlah nangis ( risau )
Alicia : ALI !!!!! ( berlari ke arah Ali dan memeluknya ). Terima kasih Ali sbb buat surprise utk saya ( menangis ).
Ali : Sama2. Dh2 jgn nangis ( mengelap air mata Alicia ). Hari ni kan hari special awak. Saya x nk awak nangis.
Alicia : ( angguk + senyum ) Ok. Saya x nangis dh.
E. Bakar : Sudah. Mari kita raikan !!!!!!Mereka pun meraikan hari jadi Alicia dgn meriah. Selesainya sambutan itu, Ali pun membawa Alicia ke taman. Mereka duduk di hdpn tasuk itu.
Alicia : Knp kau bwk aku ke sini ( lembut ) ?
Ali : Aku nk bagi kau hadiah. Hadiah ni baru aku siap smlm ( smbil hulurkan kotak hadiah ).Alicia pun membuka hadiah itu. Dia hairan dlmnya adalah Blastique dan bekas peluru.
Alicia : Aik mcm gadget aku je cuma warna je lain.
Ali : Ohhh yg barunya peluru lagi kuat dri yg kau guna sekarang.
Alicia : Ohh ye ke. Biar aku try.Alicia pun menembak ke arah pokok besar. Dia terkejut yg pokok itu tumbang secara tiba2.
Alicia : Wahhh hebatnya ( gembira ). Terima kasih Ali .
Ali : Sama 😊😊😊
Alicia : Ali ( blush ).
Ali : Ye Alicia 😊😊.
Alicia : Nk kiss Ali boleh pleasee utk birthday Alicia.
Ali : Hmmm ok. Asalkan Alicia happy ( blush ).
Alicia : YeayyyAlicia pun berjalan mendekati Ali dan memeluknya lalu memuncungkan bibirnya ke pipi Ali. Berlaku sentuhan antara bibir Alicia dan pipi Ali. Alicia cium pipi Ali sgt lama.
Ali : Alicia, lama lagi ke gelilah ( blush ).
Slps beberapa minit, Alicia pun melepaskan ciumannya di pipi Ali. Alicia meninggalkan kesan cium di pipi Ali sekali lagi.
Alicia : Muahh. Hihihi, itu hadiah cinta Alicia pada Ali. I love you Ali 😍😍😍😍
Ali : I love you too.Tamat.....
Sori klu episod ni boring sikit sbb xde idea nk buat ape utk last ending. Btw thanks sbb baca fanfiction ini. Klu ade salah silap mengenai fanfiction ini harap dimaafkan. Hope you guys suka dgn fanfiction kali ini. Kita jumpa another fanfiction " Ejen Ali : Ali sister" 😀😀😀😀
YOU ARE READING
Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang Ejen
FanficMengisahkan ejen ali yg dipandang rendah oleh rakan dan mentor di akademi termasuklah alicia. Pada suatu hari, ayah ali telah diculik oleh penjahat dan dibunuh sewaktu semua ejen muda dan mentor ingin menyelamatkannya. Sejak hari itu, ali menjadi se...