PART 3

4.7K 145 16
                                    

2 bulan kemudian

Dr. Ghazali : Ali, ayah pergi kerja dahulu ye. Jgn lupa bagi comot makan.
Ali : Ok ayah.

Ali bangun drpd tidur dan mandi. Slps itu, Ali pun sarapan dan bgi comot makan. Lps makan, Ali pergi ke kwsn latihannya yg dibinanya sendiri bersama Uncle Bakar utk berlatih. Base latihannya merupakan tmpt latihannya bagi meningkatkan kemampuannya. Hanya Ali dan Ejen Bakar sahaja yg tahu tentang base rahsia ini.

Sejak Ali disisihkan oleh rakannya di akademi, Ali berlatih siang dan malam bagi membuktikan yg die x lemah. Die jugak sanggup x bermain dgn Viktor semata-mata utk tingkatkan prestasinya.

Ali : Fuhh. Penatnya berlatih ( smbil minum air yg dibawa dri dapur ). Smpi sini sahajalah berlatih. Mlm karang sambung lagi.

Ali pun naik ke biliknya menggunakan lif rahsianya. Lif rahsia ini dibina di belakang rak buku. Sesampainya di bilik, Ali terus mencapai handphonenya dan tiba2 uncle Bakar menelefonnya.

Dalam talian
Ali : Uncle. Knp ni ?
U. Bakar : ALI !!! Ayah kau dh kena culik !!!
Ali : Hah !! Habis tu mcm mana sekarang ?
U. Bakar : Tkpe kau dtg je akademi. Nnti jeneral bagi arahan.
Ali : Ok.

Sesampainya di akademi, kelihatan semua ejen muda berada di situ.

G. Rama : Ali,kamu pasti sudah tahu yg ayah kamu telah diculik.
Ali : Ye General. Jadi apa plan kita sekarang.
G. Rama : Kami sudah mengenal pasti kwsn Dr. Ghazali diculik. Die berada di bangunan usang di sempadan Cyberaya. Saya nk kamu semua pergi situ dan selamatkan Dr. Ghazali. BERTINDAK SEGERA !!!!

Ali pun bersemangat utk mengikuti misi kali ini. Tiba2....
G. Rama : Ali. Kamu dikecualikan dlm misi kali ini.
Ali : Tapi knp General. Saya cuma nk selamatkan ayah saya.
Roza : Kau tu lemah lps tu nk selamatkan ayah kau. Silap2 ayah kau yg terkorban disebabkan kau.
G. Rama : Betul tu. Baik kamu duduk sini atau pun pulang ke rumah. Kami akan settlekan perkara ini.
Ali : Tapi saya betul2 nk tolong ayah saya. Lagi pun bkn saya seorang sahaja yg pergi. Semua ejen pergi. Knp saya x blh sertai sekali ( nada sedih ).
G. Rama : DEY!!!! ( bergema satu bilik ). Duduk sini atau kamu akan digantung selama-lamanya.

Ali hanya mengangguk sedih apabila mendengarnya. Ejen Bakar memandangnya dgn penuh rasa simpati.

E. Bakar : Ali. Uncle janji uncle akan selamatkan ayah kamu ye. ( smbil memegang bahu Ali )

Kemudian, semua ejen beredar utk jalankan misi selamatkan Dr. Ghazali.

Ejen Ali Fanfic - Kehidupan Seorang EjenWhere stories live. Discover now