Umbra unui deceniu in iubire

40 6 0
                                    

Oameni buni treziti-va pana nu e prea tarziu. Nu mai traiti o viata fara sens. Altfel, veti suferi. 

Iasi, in urma cu zece ani, Facultatea Ioan Cuza

-Sigur te simti bine? sunt intrebat inca o data de Leonte. Miercurea e singura zi din saptamana, cand are aceleasi ore ca noi. Si plecam impreuna din camin. Bogdan ne-o luase inainte. Cum nu eram decat noi doi acum in statie, am zis sa incercam sa evit sa vorbesc mult.

Sa nu scap vreun porumbel nedorit, pe buze.

-Da, de ce nu as fi? Leonte ridica din umeri jenat. Vad ca e rosu ca racul.

-Sa nu mori de jena. ii reamintesc si il bat pe umar. 

-Arati la fel de oribil ca mine. Inteleg, daca nu vrei sa imi spui, insa. il vad cum se indeparteaza de mine si cum se tranteste pe una din banci. Pret de o clipa am avut impresia ca vad un strain, in el. Dar, imaginea tipului ungur, strain, fu inlocuita de chipul sau suferind. 

-Leonte, ce s-a intamplat, aseara? Bogdan nu mi-a zis nimic. Atunci cand am venit pe la cinci acasa. 

-Ai fost cu mine la Mc, mai si intrebi?

-Deci tot de tiganca aia vorbesti?

-Vezi cum vorbesti de ea! 

-Ce iti place? Are nasul asa mare si purtare de vrajitoare. Nu o vreau in preajma ta.

-E o fata foarte delicata.

-Si cu otravurile la indemana, nu? Se uita incruntat spre mine o clipa.

-Tu ce tot citesti? Sau la ce te uiti, serios?

-Nu le pune sub semnul indoielii pe cele ca ea. Sunt foarte periculoase. Un sfat ca de la tip la tip.

-Ion, in cate relatii ai fost implicat?

-Niciuna.

-Cu cate ai iesit?

-Cu multe.

-Ion, si care e sensul intrebarilor mele?

-Niciunul?

-Stii ce inseamna sa iubesti? Sau nu tratezi totul superficial ca si Bogdan?

Intrebarea lui recunosc, m-a cutremurat in acea clipa. Amintirile din noaptea trecuta, inca nu imi dadeau pace. Inca sunt vii si acum in mintea mea. De parca s-au intamplat acum un ceas.

-Emil Cioran avea o vorba frumoasa. Iubirea e suferinta. Si cum multi nu vor sa sufere si fug de ea, putini stiu sa iubeasca. 

-Deci alegi sa suferi dupa una care nu te va iubi, in loc sa cauti pe una cu care sa fii fericit?

-Vei intelege cand te vei indragosti. imi zambi el stins. Il vad cum isi pleaca atunci capul in lateral.

Si pufnesc sec.

-De ce nu vine?

-Problema soferilor. adauga el calm. Vad cum incepe sa tasteze pe telefon.

-Vorbesti cu Bogdan?

-Nu, cu un coleg, il stii pe Patrascu. 

-Ah, da, Gabriel. Nu? 

-Da, stii ca avem un proiect la Istoria antica de facut impreuna. Incercam sa ne grupam deja.

-Him, pot sa ma alatur si eu?

Il vad cum isi scapa atunci telefonul din mana. Tare impiedicat mai este. Si stangaci. Ii prind telefonul si i-l intind scurt.

Nu inainte de a ma uita pe ecran.

-Foarte siret, mai esti, Apostole. ranji atunci spre mine Leonte. De ce? Te-a pus Georgescu sa fii spion?

Umbra unui deceniu de iubireUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum