Kapitel 8

302 10 0
                                    

Vi kommer fram till lägret och Rhydian möter upp mig och Tara direkt.

"Tara! Tack gode gud att du hittade henne!" Säger han och tittar allvarligt på Tara. "Har allt gått bra?"

"Ja. Ingen har sett henne förvandlas. Men vi måste prata." Säger Tara och nickar mot de två stugorna uppe i skogen, som jag antar är Tara och Rhydians hem.

Vi går upp till stugorna och in i den som vi var påväg in i igår, innan Zack dök upp. Jag antar att det är Rhydians stuga.

Vi slår oss ner vid ett litet bord mitt i rummet.

Det är en väldigt liten stuga. Två hög och lågsängar står på varsin sida utav det lilla bordet. Jag förstår inte varför här finns fyra sängar när det bara verkar vara Rhydian som bor här, men men.. Jag tänker inte mer på det.

I andra delen utav stugan så finns det en liten kokvrå som består utav en spis, en ugn och en diskho, inte så mycket mer.

"Mira är en Tenshi" säger Tara rakt ut direkt när vi satt oss ner.

"Är du säker?" Frågar Rhydian och flyttar blicken till mig.

"Ja, jag såg hennes lila ögon och vita päls. Hon är helt klart en Tenshi"

"Hallå, kan någon förklara för mig vad allt det här handlar om?" Avbryter jag dem.

Rhydian harklar sig. "En Tenshi är en skiftare, alltså en vargmänniska som oss, fast med vit magi. Alla Tenshis sägs vara utdöda, Taro den store slaktade alla då han var ledare över flocken Baagøe för 20 år sedan, den största flocken i hela Scandinavian, som tur är så leds Baagøe utav Samarķ nu, en mycket bättre och lugnare ledare än Taro som slaktade alla han inte tyckte om"

Rhydian pausar och tittar några sekunder på Tara innan han fortsätter.

"Nu har en grupp med Omegas, alltså ensamvargar, som såg upp till Taro gått ihop och fortsätter syssla med det som Taro gjorde på sin tid, svart magi. De kallar sig för Taros, efter honom, Taro den store."

Någon bankar plötsligt på dörren och jag rycker till av förvåning, jag var alldeles inne i det Rhydian berättade.

Rhydian reser sig och går fram till dörren och kikar ut genom den lilla runda fönsterrutan. "Det är Zack" suckar han innan han öppnar och släpper in honom.

"Hej, eh.. förlåt för förut.. Mira var det va?" Säger han och räcker fram handen.

Han är helt annorlunda nu, inte alls lika aggressiv och hetsig.

Jag räcker fram min hand och han presenterar sig. "Zack". Fast det hade jag redan klurat ut.

Hans halvlånga hår hänger ner till alldeles under öronen på honom, det är blött från regnet och han ruskar runt det lite med handen innan han slår sig ner vid bordet hos oss andra.

Jag upptäcker att Rhydian tittar mig konstigt rakt in i ögonen, jag känner en obehaglig känsla och rynkar på pannan. Jag ska precis till att fråga vad han håller på med när jag hör hans röst.

"Nämn inget om Tenshi för Zack" hör jag Rhydians röst i mitt huvud.

Det konstiga är att Rhydians mun är stängd, det är som att jag hör hans tankar.

Jag nickar till svar och Rhydian bryter ögonkontakten.

"Vi håller på att berätta lite historia för Mira" Säger Tara glatt.

"Okej, vadå för historia?" frågar Zack och tittar runt på oss vid bordet.

"Lite om olika flockar, det med Taro och liknande" förklarar Rhydian. "Nåja" säger han och fortsätter. "Våran flock tillhör Snow, den största efter Baagøe. Sen finns det många mindre flockar, men Snow och Baagøe är de två stora flockarna"

MiraWhere stories live. Discover now