Vi går ut på gården och där syns både människor och vargar, jag ser några stycken som skiftar från människa till varg och sedan springer ut i skogen tillsammans, det såg ut att kunna vara Zack och Tara och någon mer, men jag hann inte se riktigt innan de skiftade.
En kille och en tjej står i boxningsringen mitt på gräsmattan en bit ifrån oss, utanför ringen står två killar och tittar på.
"Kom" säger Rhydian och jag följer efter honom över gräsmattan och fram till ringen.
Tjejen i ringen tar tag om killens arm och kastar runt honom så han landar på rygg. "Du behöver träna mer på dina reflexer" säger hon innan hon räcker fram handen till killen som hon precis kastat omkull. Han tar tag i hennes arm och hon drar upp honom på benen igen.
"Halloj Leah" säger Rhydian och tjejen i ringen vänder sig mot oss.
Jag vinkar lite osäkert.
"Halloj! Så det är du som är Miranda?" Säger hon och hoppar ner på marken till oss.
"Mira" svarar jag.
"Hej Mira." säger hon och vi skakar hand.
"Leah" presenterar hon sig.
Killarna på andra sidan av ringen kommer runt till oss.
"Det här är Liam och Theo, killen jag nyss kastade omkull heter Ryan"
Killen i ringen, Ryan, hoppar ner och ställer sig bredvid Leah och lägger en arm om henne, "nästa gång tar jag dig" säger han skämtsamt och Leah skrattar.
"Leah är våran chef" förklarar Rhydian. "Det är hon som leder och fattar alla viktiga beslut i våran grupp, över henne sitter Komo som leder alla grupper i flocken Snow"
Jag nickar och fortsätter lyssna när han förklarar vidare.
"Theo, Ryan och Liam är fighters"
Innan han hinner säga mer så hör jag en kaxig röst bakom mig som jag känner igen.
"Vad fan gör hon här!?"
"Jenna.." morrar jag lågt och vänder mig om.
Leah säger någonting bakom min rygg som jag inte hör riktigt och sedan står killen som heter Ryan bredvid mig, beredd att ingripa om det blir bråk antar jag.
Jenna går fram till mig så att hon bara står ungefär en halvmeter ifrån mig. Hon spänner ögonen i mig och jag spänner ögonen i henne.
"Lägg av nu tjejer, ni är i samma flock nu, ni måste komma överens" ropar Leah bakom mig.
"I samma flock?!" Nästan skriker Jenna och går förbi mig och fram till Leah.
"Ja. Mira behöver en flock och nu är hon en del utav oss"
"Är jag?" Frågar jag förvånat.
"Det är viktigt med en flock Mira, du borde verkligen ta inbjudan" säger Rhydian och nickar.
"Ja, okej" svarar jag utan att riktigt veta vad det innebär.
"Hon är inte en del av vår flock!" Skriker Jenna och tänker vända tillbaka mot mig, men Leah rycker tag i hennes arm.
"Det bestämmer jag och inte du, försvinn härifrån nu" Säger Leah och viftar åt Jenna att lämna oss, vilket hon gör.
"Så.. Jenna kan vara lite bråkig, inget att bry sig om." Fortsätter hon. "Nåja, ska du inte prova ringen Mira?" Leah tittar förväntansfullt på mig.
"Nja, jag är nog inte så bra på att slåss" säger jag och skrattar.
"Kom igen! Theo här behöver träna lite, han är nybörjare" Säger Leah och dunkar Theo i ryggen.
YOU ARE READING
Mira
WerewolfMiranda vet att hon är speciell, att hon kan använda sina sinnen på sätt som andra inte kan. Men snart visar det sig att hon är mer speciell än så. Vem är den mystiska Rhydian egentligen? Och vad är det han döljer? Snart dras hon in i en värld hon a...