Melina's perspektiv
Jag och Ogge skulle ha en sleepover. Tjejigt, jag vet. Men nej, vi har sleepovers på vårt sätt. Alltså stanna uppe hela natten, äta oss feta av chips och godis, kolla på film och saker som bara händer spontant. Man kan misstolka det, haha. Men jag menade verkligen inte så. Jag menade typ promenad eller något annat tråkigt. Alltså, inte gå på promenad. Jag tog på min rosa pyjamas med Hello Kitty på. Jag vet töntigt, men sååååå gullig! Förlåt, ska jag ta en annan? Det är ju faktiskt kläder vi pratar om. Och jag ska föreställa 17 år. Eller? Mamma och pappa kanske bara sa det till mig? Eller egentligen, vem gör ens sånt? Dörrklockan ringde och jag sprang direkt ner för trappan i min nu nya pyjamas. Den är vit med rosa prickar.
- Hej, Ogge! ropade jag högt då jag bara stod några centimeter bort.
Ogge kysste mig och gick in genom dörren.
- Hej, hjärtat, sa han.
Vi gick upp på mitt rum och satte oss i hörnet där jag lagt i ordning täcken och kuddar.
- Vad mysigt du har gjort det, sa Ogge och satte sig.
- Tack haha, jag letade i hela huset och frågade grannarna om dom hade kuddar, skrattade jag. Ogge smekte min kind och kysste mig lätt på kinden. Hans läppar ledde sig ner mot halsen och lämnade ett sugmärke innan han begav sig ner mot nyckelbenet. Ett stön forsade ut ur min mun, Ogge bara log mot mitt nyckelben och frågade:
- Vilken film ska vi se?
- Jag vet inte faktiskt, välj du, log jag. Ogge gick ner för trappan och kom snabbt upp igen.
- Vilken valde du? frågade jag.
Ogge bara höll upp filmen och log. The Conjuring. Fine. Han vill seriöst mörda mig.

SOMEBODY THAT I USED TO KNOWWhere stories live. Discover now