Melina's perspektiv
Jag gick upp på mitt rum och tog fram min Canonkamera. Julspecial.
"Hi! Today is the special day. Christmas! So I wanted to do something special for you, a mashup of Christmas songs! Not because I can so many, but I'm gonna try" sa jag och tog upp gitarren.
"Shawty with you, it's time to make a wish all I want for Christmas is you" sjöng jag högt.
"So, this was my Christmas special cover thing" sa jag och cirkulerade med händerna. Om dom bara visste.
"So, if you like it; spread it to your friends and don't miss the Swedish julkalender!" sa jag och skrattade. Jag stängde av kameran för att öppna dörren som någon nu knackat på.
"Hallå där" sa jag och välkomnade Ogge in.
"Tjenare, tjenare!" åh, sådär sa vi där jag kommer ifrån. Dalsland, ett litet landskap norr om Bohuslän. Vilken Flashback man fick.
"Kom in unge man" sa jag.
"Haha, det där påminde om, du vet på lågstadiet och mellanstadiet så hade vi typ, iallafall skolan jag gick på såhär en dag vi tillbringade i stola aulan (någon slags sal) och hade fin kläder, dansade typ vals eller något och fick pris för att vara en bra vän, två från varje klass du vet" sa han.
"Haha, jaa! Det hade vi också på min skola" sa jag.
"Jaså? Vann du någonting?" undrade Ogge.
"Jo faktiskt, det var alltid jag och en kort kille som heter Hugo, han var äldst och kortast"
"Haha, din skola verkade rolig" sa Ogge.
"Ja, det var den. Alla var liksom välkomna där, vart man än kom ifrån. Man kunde vara sig själv utan att vara rädd för att bli utanför, det var liksom inte att ett gäng var dom coola, ett annat mobbarna och ett annat dom utsatta. Utan alla var i samma, alla var populära" sa jag och tittade ner i golvet.
Ogge styrkte sin hand över min rygg samtidigt som jag la mitt huvud på hans axel.
YOU ARE READING
SOMEBODY THAT I USED TO KNOW
FanfictionFinns du här för mig när jag mår dåligt? Är du den sortens kille jag tänkt mig? Är du farlig? Vill du skada mig, en av världens största YouTubers? Är du anledningen till att jag skar mig? Är du anledningen till att jag är kvar här? Är du anledninge...