Kapitel 2

138 6 0
                                    

OG's perspektiv.

Melina är så jävla snygg! Jag måste göra Felleman lite avundsjuk nu.

* Melina Hasthick e hemma i mitt hus!!* skrev jag.

* Hur mycket har du druckit? * fick jag som svar.

* jag skojar inte, jag lovar! *

* skicka bild då. *

* (en bild på tjejen på omslaget) den du, ser du min soffa? Ser du bordet som alltid står i vardagsrummet? Mitt hus. *

skrev jag. Fan va arg han kommer bli.

* jag kommer direkt. du vet, det finns flera som har möbler från ikea. * svarade han.

Sedan flög dörren upp och en svettig Felix kommer in.

- Jag kom så fort jag kunde, var är hon? frågade Felix när han hämtat.

- Vem då? frågade Sara.

- Melina, Melina Hasthick, svarade Felix.

- Aha, hon, här är hon, sa Sara och puttade fram Melina.

Felix tog tre djupa andetag.

- Hej, jag älskar dig! skrek Felix som en tioåring på en One Direction konsert.

- Hej... Felix, sa Melina exalterat.

- Hur vet du vad jag heter? frågade Felix.

- Hallå? Du är liksom F:et i The Fooo, sa Melina.

- Lyssnar du på oss? frågade Felix förvånat.

- Ja! Jag är Foooer vet du väl. Jag lovar, nästa cover är Dumbstruck, sa Melina lyckligt.

Felix perspektiv.

Är hon Foooer? Är nästa cover på Dumbstruck. Det var bara två av alla dessa miljoner frågor som snurrade runt i mitt huvud.

- Åh, vad kul, sa jag och kände hur mina kinder blossade upp i en rödrosa nyans. Jag såg hur Ogge's blick borrade in i mig och jag släppte genast och gick fram till Ogge.

- Är någon lite avundsjuk? skojade jag med en bebisröst.

Melina's perspektiv.

- Ni skulle passa bra tillsammans, sa Sara.

- Jag tycker ni ska göra en cover tillsammans på Life of the Party, sa Felix.

- Fast ni måste ju inte om ni inte vill, mumlade Felix blygt.

- Varför inte? Jag har kameran i väskan, sa jag.

- Javisst! sa Ogge glatt.

- Kan du texten då? frågade jag.

- Hallå, jag är Oggeman. Jag kan allt, sa Ogge med en betoning på 'allt'.

- Vi har gitarr där uppe, sa Sara.

- Jag hämtar den, sa Ogge.

Sara harklade sig när Ogge gått upp.

- Ogge haffar, sa Sara.

- Va? Nej, det gör jag inte, sa Ogge som tydligen kommit ner för trappan. En rödrosa nyans spred sig på både mina och Ogge's kinder.

- Aaw, ni rodnar tillsammans, sa Felix.

- Ska vi göra covern eller inte? frågade Ogge.

- Precis! sa jag.

Vi satte oss ner på golvet och planerade vem som skulle sjunga vad.

- Men om du tar första versen så tar vi båda refrängerna, jag tar andra versen och vi tar halva sticket var? frågade Ogge.

- Deal, haha, sa jag.

Ogge's perspektiv.

Sara började filma mig och Melina. Eftersom hon har ungefär 1 miljoner prenumeranter från olika länder så pratar hon engelska.

- Hi, i'm here with this crazy guy, sa hon och pekade på mig.

- Who is you? Tell us something about you, sa hon och kollade på mig som bara Melina kan.

- Uhm, my name is Oscar, but you can call me OG, sa jag kort.

- We are gonna sing 'Life of the Party' by Shawn Mendes, sa hon och började sjunga.

- I love it when you just don't care love it when you dance like there's nobody there, började hon. Hon sjunger fantastiskt! Helt plötsligt började refrängen.

- We don't have to be ordinary, make your best mistake, sjöng vi tillsammans.

Jag måste fråga frågan jag velat fråga hela mitt liv.

SOMEBODY THAT I USED TO KNOWTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang