10.

3.7K 151 6
                                    

Ik gooi jullie even heen en weer in de tijd:P Hopelijk niet te verwarrend gemaakt zo:S
Veel leesplezier!

10.

Thuis, het begin.

'Mam! waarom staat Shadow voor in de tuin te snuffelen!' riep Rick naar z'n moeder. 'Hoe bedoel je? Samantha is hem aan het uitlaten, ze zal wel in de buurt zijn'. 'En daarom loopt hij los?', 'los?' en ze kwam de woonkamer in gelopen terwijl ze haar handen aan de keukendoek afdroogde.

'Ik zie haar niet hoor' Rick drukte zijn gezicht half tegen het raam om naar buiten te kijken. 'Nah doe even normaal' en ze gooide de keukendoek naar haar zoon. 'Misschien is hij weggerend van haar en komt ze er zo aan, haal hem maar even binnen'. Rick liep naar buiten toe en trok Shadow naar binnen 'hé, je hebt wat aan je riem makker'.

Hij haalde de riem los en schoof het elastiekje en het papiertje eraf. 'MAM!' schreeuwde hij, ze was weer terug naar de keuken gelopen. 'Wat is er, je schreeuwt alsof er brand is uitgeslagen', hij gaf het papiertje aan z'n moeder.

"Gepakt door elfen ga me niet zoeken!"

Ze sloeg haar hand voor haar mond. Nee, hoe kan dit! 'bel je vader!' Rick rende naar de telefoon en begon te bellen. Wat hij zei hoorde ze niet, ze hoorde niks meer, haar dochter was weg. Gepakt door elfen, hoe was dit mogelijk!, de elfen die ze tegen kwamen deden haar niks! Ze was zelfs vrienden geworden met één van die creaturen. Maarre was er ook helemaal weg van, hoe was dit dan mogelijk?!.

'Pap komt eraan' zei Rick, ze had niet eens gemerkt dat hij de telefoon al weer had opgehangen. 'Mam?' vroeg hij, hij kon zien dat ze helemaal wit was weg getrokken en duwde haar zachtjes naar de bank. 'Ga maar even zitten' en hij gaf haar een klopje op d'r knie 'pap komt eraan' zei hij nog een keer.

'We moeten Maarre bellen' zei ze ineens en ze liep naar de telefoon 'eeh..' begon Rick maar ze  zocht al in het adressen boekje naar haar nummer en begon gelijk te bellen. Niet veel later hing ze op en begon ze te ijsberen in de woonkamer.

'We moeten iets doen' zei ze mompelend 'maar wat?' vroeg ze 'als we de politie bellen en het verhaal vertellen verklaren ze ons voor gek' beantwoorde ze haar eigen vraag. 'Mam? gaat alles nog wel goed?' vroeg Rick onzeker, ze stopte en keek hem heel even verdrietig aan en ging daarna weer verder met ijsberen.

Na wat wel een eeuwigheid duurde stapte eindelijk zijn vader de woonkamer binnen. Zijn moeder stopte nu eindelijk met ijsberen waar hij al een aantal keren naar had gevraagd maar niet lukte. Ze liep naar haar man toe en omhelsde hem. Daarna kwamen haar hartverscheurende snikken en de tranen.

'Ze is weg schat, ze hebben haar meegenomen' zijn vader keek Rick aan en hij zag dat er een traan over zijn wang rolde. 'We kunnen toch wel iets doen?' zei Rick 'wat dan' zei z'n vader 'we kunnen moeilijk zeggen dat je zus is ontvoerd door elfen'. 'Dan laat je dat laatste toch weg!' zei hij boos, hoe kunnen ze nou zo dom zijn.

Zonder het woord elfen moet het toch wel lukken dan zal de politie toch wel gaan zoeken naar haar. Ze mocht dan soms zwaar irritant zijn en ze mochten dan wel eens ruzie krijgen maar niemand mocht aan zijn zus komen. Hij zal haar vinden hoe dan ook, het was zijn zus en daar hoorde ze vanaf te blijven.

Z'n vader ging voor hem staan en keek hem aan 'we kunnen dat wel doen maar dan komen de politie op hun territorium terecht. Zij zullen dan zelf waarschijnlijk ook niet terug komen en weet je alles nog wat Samantha zei?' vroeg hij Rick.

Rick schudde nee 'zelfs de groep waarbij zij terecht kwamen waren op zoek naar andere elfen die andere elfen ontvoerden en konden ze niet vinden. Dus zelfs al komen de politie die groep weer tegen zelfs dan is het niet zeker of ze Samantha vinden'. Hij zag z'n vader over zijn schouder kijken richting zijn moeder.

'Ik vrees dat we niet veel kunnen doen hier dan afwachten wat ik verschrikkelijk vind om te zeggen'. Bij alle drie viel dit nogal zwaar op de maag. Ze hadden haar vooral in het begin zo vaak hier over horen vertellen. Alle informatie die ze had gehoord van de groep elfen, had ze doorgegeven aan hun. Ze wisten van de ontvoeringen daar, ze wisten van de andere taal. Ze wisten van het eten.

Andere WereldWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu