Chap 14

710 49 4
                                    

"its been a long time Mikey! finally we meet again.. I thought you was dead already.. thats Gobian really make a mess ohh." Bilang c Maroon peluk erat sahabat lamanya itu. Keluarga itu saling melepas rindu ahh. aiseh.

"Well thanks to them.." kata Mikey senyum memandang ke arah Noah dan Kayla. aiseh menantu cadangan. hahaha

macam2 mereka cerita sampai nda sedar masa tu berlalu.

"so hows Gobian??" kata Marco. Mikey tepuk dahi.

"fuck. almost forgot." baru dia mau call orang dia, duluan tu handphone dia berbunyi. laju dia angkat. selepas beberapa minit bercakap dalam telefon, dia mula nda senang duduk.

"why?" kata Dellan yang sedar akan perubahan kawannya itu.

"Gobian terlepas. ada orang dalam yang berkomplot sama dia. damn!!" kata Mikey suda berdiri.

"shit! mana Hana??" tiba2 Sky juga berdiri.

"dia jalan sama c Lorena and Kagura sekejap p mall." bilang c King menyampuk.

"damn! King call them to go back home faster. I afraid that Gobian will aim them now." kata Sky sedikit marah.

At The Other Side....

"gaisss.. Madam Sky mau jumpa kita di gudang lama xxxxx. urgent matter diabilang." Kagura garu kepala tidak gatal. why tiba2? fikirnya.

"aih.. kenapa disana?? aiyaa jauh tu.." Lorena sudah memuncung. malas dia ni kalau ikut jalan nda berturap. sakit belakang sama pantat kalau kena yang jalan nda rata diabilang. ereii

"mari saja la. Madam tuu.." bilang c Kagura siku lengan c Lorena.

"apa kata ko raerae?" ditinguknya aku pula c Lorena ni.

"follow saja la apa Madam cakap. manatau penting." sy cakap ringkas.

"ok la.."

A few minutes later....

"are you sure ini tempatnya ura?" bilang c Lorena tinguk sekeliling. tu gudang memang lama suda. ada suda rumput menjalar di dinding tu gudang. semak lagi kiri kanan tu gudang besar. seram juga la.

"masuk saja la. nanti kena tiaw pula sama Madam kalau lama2. suda la tadi mau satu jam baru sampai sini.." bilang c Kagura. masuk la kami bertiga tu dalam gudang.

"as expected.. its empty.." sy cakap.

"hishh takkanlaa.. cuba gia ko call c Madam Lorena. sy punya hp tiada line sini. " bilang c Kagura mula risau nampak keadaan sekeliling yang buli tahan sasak. huhu

"ok.. sy kasi loudspeaker ahh.." bilang c Lorena lincah ja tangan dia tekan keypad hp dia. kami dua c Kagura hanya mengangguk.

📞"hel....

📞" Where the hell are you gaisss..! mamy tunggu2 kamurang sini rumah ni. dorang c King p cari kamu d mall tiada pula. kamu menyinggah d mana lagi? astagaa u gaiss know ka Gobian terlepas.... kam...

BANGGG!!

terlepas terus tu hp d tangan c Lorena. sy tinguk tu telefon memang berlubang suda kena tembakan dari atas.

"shit!" terundur terus kami tiga.

"halloo BLACK babies..."bilang tu lelaki senyum sinis. panjang rambut dia paras bahu. macam tarzan. ieee

dia tarik katana dari belakang dia selepas dia buang pistol dia ketepi.

" well its so easy to get you three here.. omg " bilang tu lelaki bangga dia ahh. takut? nope!

do you guys forget who I am? huhu.

"wo sent you?" bilang c Lorena berani. behh tiba2 berani dia. senyum ni sy terus.

"well...." tu lelaki angkat bahu. suddenly ada lelaki2 bersut hitam lagi yang muncul.

"whoaaa so many ahh.." sy senyum sinis.

"persediaan." bilang tu lelaki. deii

"kata2 terakhir?" tiba2 satu sosok lelaki yang betul2 sy kenal muncul diantara tu lelaki bersut hitam. sempat sy jeling tangan sebelah dia yang teputung tu hari. sy senyum sinis lagi.

"sebelum kami menghembus nafas yang terakhir laa kunun, kami mau putung ko punya kemaluan. abis nda malu2 mau kasi ancur legacy terkuat. ko kici saja baa dibanding dengan BLACK. ereii ko ni apa saja di mata presiden." see.. clone si Lisa suda kepanas.

Yah Kagura namanya. hahaha

" palui. kill that woman first! " teriak c Gobian marah lepas tu dia p duduk kunun di kerusi yang kena kasi sedia sama bodyguard dia. nda tau mana lagi dia tapau orang jadi pengikut dia. nda serik2 betul ni orang tua. suda la tinggal satu tangan.. erghhh

tajam mata sy tinguk dia ahh. buli2 pula dia senyum sinis tinguk sy sambil usap2 kunun perut dia yang boroi sikit.

fuck old man! sampai kemuncak terus marah sy.

did he just mention that? He make e remind it?

you did the worst thing old snakey man!!

"lets see who get killed first. jangan menyesal Gobian! " sy cakap. nafas sy turun naik. hilang sudah panggilan 'Godfather' tu. pakiuu laa nda padan pun jadi Godfather sebenarnya. silaka. orang2 dia mula menyerang. they are strong but still can handle.

"Kyaaaaa!"

"Arghhhh"

tanpa apa2 senjata kami lawan dan tangkis setiap serangan dari orang2 Gobian yang macam singa kelaparan tu.

"Aiyaaaa nda betul pandai pigang pedang! sinii" lucky Lorena sebab dapat rebut pedang dari salah satu orang Gobian yang sudah lemah dengan tendangan padu dia di muka tu lelaki. wow upgrade wehhh ni perempuan.

mula suda dia mainkan pedang tu dari kiri, kanan, depan dan belakang. banyak orang Gobian tumbang terkena libasan pedang dia yang tangkas. hebat!
libasan katana dari lelaki tadi hampir mengenai leher sy nasib sy cepat elak. kan fokus lari. shit

"hee dont mess with Hanarae dear man!" sy senyum sinis before buat lompatan 90° darjah di atas dia and landing ngam2 di leher dia. without hesitate....

KRAKK!

tulang leher patah. died on the spot. sy senyum sinis sambil tendang badan tu lelaki p depan c Gobian duduk. terkejut dia sikit. tajam mata sy tinguk dia sambil sy buat gaya 'use ur brain' lagi dengan ketuk ubun2 sy guna jari telunjuk. buli nampak tu dia nda senang duduk suda.

makin lama makin sikit orang2 dia yang tinggal. even badan kami ada lebam dan darah terkena hujung pedang dorang but no one di antara kami yang mengalah. dont play2 with independent woman okay!

"kata2 terakhir?" sy senyum sinis tengok c Gobian. sy kunci badan tu lelaki and tarik
rambut dia pigi belakang. tau2 jaa c
Lorena laju dia p penggal kepala tu lelaki. darah ada yang kena di muka sy tapi banyak kena muka c Gobian. dia sudah terdiam. sy umban tu kepala p tempat dia ngam2 landing d paha dia ahh.

"so nice!" bilang c Kagura p dekat kami dua c Lorena lepas kasi tumpas lawan dia yang terakhir.

"am not lose yet... you are...." tiba2 c Gobian sama dua orang bodyguard dia angkat pistol ke arah kami. angkat tangan terus kami tiga baa sebab terkejut. licik betul ni orang tua kan.

"enough Gobian!!!"

"Shittt!!"

BANG!! BANG!! BANG!!

oh-ow!


TO BE CONTINUE

BEHIND MY MASK(SEASON 2) ✅Where stories live. Discover now