Hogyan derült ki, hogy gerincferdülésem van?

68 6 0
                                    

A gerincferdülésem története 2019 nyarán kezdődött.
A szüleimmel Lellén vakációztam, az
egyik napon a Balatonban úsztunk, egyszer anyukám észrevette, ha háttal állok neki, a csípőm jobb oldala fentebb helyezkedik el, mint a bal. Igazából ezt tartom a legelső jelnek.
Azt gondoltuk, hogy csak egy kis tartáshiba, túl is léptünk ezen.

A sportban a teljesítményem szeptember körül kezdett hanyatlani. Egyszerűen nem ment úgy, mint azelőtt, és hamarabb elfáradtam sőt, kimerültem, és a hátamat gyakran fáradtnak éreztem.

2019. október 2-án volt egy orvosi vizsgálatom a karatéhoz kapcsolódóan. Négy éves korom óta űztem ezt a sportot, amatőr versenyeken is vettem részt, de az egyesület teljesen elhanyagolta a sportorvosi vizsgálatokat. Megjegyezte a kedves doktor úr, hogy az egyik oldalam erősebb a másiknál, és hogy próbáljam meg egyformán terhelni. Hát gondolhatjátok, a valóság nem ez volt.
Nem is hagytuk ezt annyiban, egyszerűen egyre tisztábban látszott, hogy valami a nincsen rendben, elkezdtem felvenni egy furcsa testtartást, így elhatároztuk, hogy megnézetjük egy hozzáértő orvossal.

Ismertünk egy ortopéd szakorvost, aki tényleg nagy szaktudással rendelkezik, én is jártam már a térdemmel nála többször, szóval kértünk tőle egy időpontot, hogy a végére járjunk a problémának.
Október 21-ére meg is kaptuk az időpontot, apukámmal jelentem meg a kórházban.
Rengeteget kellett várakozni, de egy örökkévalóság után végre szólított az asszisztens.
Ez az orvos egy férfi, és amellé, hogy orvosilag remek, emberileg is fantasztikus. Ha mondhatok ilyet egy doktorra, jófej volt, egyáltalán nem éreztem magamat kínosan. Megvizsgálta a hátam, és mondta, hogy ez valószínűleg gerincferdülés lesz, elküldött röntgenre. Akkor még arra gondoltam hogy az semmiség, és hogy könnyedén meg fogok gyógyulni.
A röngten kimutatta, hogy 14 és 18-cobb fokos a két nagy görbületem, és ugyan ez nem tűnik soknak, a lenti görbületem a nagyobb, és sajnos szilárdan benne van a gerincemben. Az orvos nem írt még fel fűzőt, bár igaz, azt igazából 20 fok felett szoktak, de állítása szerint ha nem ismerné, hogy milyen akaraterőm van felírná, olyan makacs az alsó görbületem.
Csoportos irányított gerinctornát írt fel, és visszarendelt 2020.01.13-án, hogy megnézzük javított-e valamennyit a gerincemen.

Hogy őszinte legyek, ekkor még nem realizáltam, hogy ez mennyire meg fogja határozni a következő éveimet. 14 évesen csöppentem ebbe bele, és ahogyan tájékozódtam sokak hamarabb kezdik a rehabilitációt, mint én :)

 14 évesen csöppentem ebbe bele, és ahogyan tájékozódtam sokak hamarabb kezdik a rehabilitációt, mint én :)

¡Ay! Esta imagen no sigue nuestras pautas de contenido. Para continuar la publicación, intente quitarla o subir otra.


Ez itt az első röntgenem (tükörkép), aminek a képe megvan. Laikus szemmel is tisztán kivehető a két görbület.

A gerincem történeteDonde viven las historias. Descúbrelo ahora