Chapter 1

1.3K 87 6
                                    

Normal POV

Halilintar: Taufan.. Aku rasa kita patut putus sampai sini je.. Aku nak break up..

Taufan yang mendengar apa yang dikatakan oleh Halilintar hanya berdiri di situ. Dia seakan-akan tak percaya dengan teman lelakinya yang sudah bersama selama 10 tahun.

Taufan: Kau buat kelakarlah Hali..
Halilintar: Kau rasa aku buat kelakar ke? *muka mendatar*
Taufan: Hehehe.. *garu belakang leher*

Muka Halilintar yang mendatar tadi terus menjadi serius semula. Dia tak boleh bermain-main lagi dah.. Dia kena buat juga..

Halilintar: Aku serius tau.. Aku tak main-main!!
Taufan: T-tapi kenapa..???

Tanpa Taufan sedar.. Air mata dia sudah pun mengalir dengan laju.. Halilintar yang melihat hanya mampu menahan air matanya. Dia terpaksa buat semua tu..

Taufan: Tapi kenapa kau buat semua ni sekarang? Huh?
Halilintar: Sebab....

Halilintar tak tahu nak jawab apa yang patut dijawabnya.. Sedang dia memikirkan jawapannya.. Tiba-tiba dia terdengar satu gelak kecil dari Taufan.

Taufan: Kau putuskan hubungan kita ni demi untuk jalinkan hubungan dengan Eric an?!!
Halilintar: A-apa yang...
Taufan: Mengaku jela yang kau curang dengan aku demi Eric! Aku tak sangka kau orang macam tu! Kau ni MURAHAN!!

Halilintar POV

Taufan: ... Kau ni MURAHAN!

Hati aku terus berkecai apabila mendengar apa yang dikatakan oleh Taufan. Aku tak sangka dia akan berkata begitu.. Tapi.. Aku rasa itu memang sesuai dengan aku.. Dia tak layak untuk orang macam aku...

Taufan: Kenapa senyap?!! Cakap!!

Aku tak sanggup nak berhadapan dengan dia lagi.. Aku terus bangun dari tempat duduk aku..

Taufan: Aik? Nak pergi dah ke?! Pergi!! Pergi dekat Eric sana!!
Halilintar: Maaf.. Tapi aku buat semua ni ada sebab.. Aku buat semua ni demi kebaikan kau..

Tanpa menunggu balasannya.. Aku pun berjalan ke luar cafe.. maafkan aku Fan.. Aku tak nak kau tengok aku pergi..

-Flashback-

Halilintar: Macam mana keadaan saya doktor?
Doktor Song: Maafkan saya Hali.. Tapi keadaan awak semakin teruk.. Tumor awak dah terlalu besar di bahagian kepala..
Halilintar: Maknanya saya akan mati..??

Doktor Song hanya mengeluh apabila mendengar pertanyaan Halilintar. Halilintar pun dah tahu jawapan dengan melihat reaksi Doktor Song.

Halilintar: Nampaknya saya memang akan mati..

Halilintar dapat merasakan bahawa Doktor Song meletakkan tanganya di bahu Halilintar..

Doktor Song: Saya harap awak dapat terima kenyataan.. Dan sila bagitau keluarga dan juga sahabat-sahabat awak...

-Flashback End-

Aku tak nak bagitau semua orang sebab aku tak nak susahkan mereka..

TBC..

Reason [TauHali FF] ✔️Where stories live. Discover now