08 Lena

175 11 2
                                    

V dlani mačkala papírek s adresou Lenina obchůdku. Cestou ztrácela odvahu a pochybovala, zda má vejít nebo raději utéci, dokud je čas. Před dvěma dny jí Damián Lenu doporučil.

Venku se pyšnil nádherný den, daleko příjemnější než panoval po dobu jejich pobytu v Anglii. Mraky rychle přetvářely svůj tvar jako její myšlenky, ale nakonec se odhodlala vstoupit do krámku.

Obchůdek se zdál z prvního pohledu malinký a všude kolem ní ležely nebo visely věci s nádechem mystiky. Všímala si na poličkách několika knížek o magii, také lapačů snů, minerálů a léčivých kamenů.

Došla k pultu, kde postávala usměvavá o pár let starší tmavovlasá žena. Na Ninu zapůsobila její pozitivní energie.

„Vítám tě, ty musíš být Nina Valentová. Damián mi volal, že se za mnou budeš chtít zastavit."

Přikývla omámeně z té povzbuzující a aromatické vůně rozpínající se po celém obchodě i zapálené svícny navozovaly klidnou atmosféru. „Ano, jedná se o problémy se sny... noční můry spíše."

„Nastínil mi trochu tvojí situaci," opět se mile pousmála. „Klidně se posaď a povyprávěj mi o tvých blocích."

Chvilku rozmýšlela, jak jí danou věc vyložit a nepřipadat si jako blázen. „Trvá to přes pět měsíců, kdy se vše začalo tvářit v nepořádku. Jedná se o podivné sny nebo lépe noční můry. Takové, jaké se mi dějí poprvé v životě a stupňují se! Velice živě si je pamatuji. Někdy se nemůžu orientovat mezi realitou a pouhými sny..."

„A kolikrát týdně se ti spouští?"

„Dost nepravidelně. Většinou jednou, někdy i víckrát týdně. Nejběžněji jsou jen pokud odjedu z města kvůli práci."

„Vím, že pracuješ pro časopis se záhady, ale nevšimnula jsi si nějakého důležitého znaku nebo spouštěče? Díky jakémukoliv vodítku bychom se s tvým problémem posunuli dál," zachvěl se Leně hlas.

Rozpomněla ji náhlá palčivá bolest v hrudi. „Vlastně ano, pohybuje se tam mužská osoba jako stalker a mění podobu, často mě ohrožuje."

„Nedokážu ti jednohlasně říci, jestli si sny vyvoláváš sama nebo za ně může kdokoliv druhý, ale nenaskytne se tu riziko naštvaného bývalého přítele?"

Nina si pobaveně zakryla svou zrudlou tvář dlaní. „Nevím o žádném. Denně se seznamuji se spoustou lidí i s nimi spolupracuji. Přeci jsem si někoho neznepřátelila? Setkala jsem se v životě s opravdu podivnými věcmi, ale nevěřím v nikoho, kdo dokáže vyvolávat sny!"

„Popravdě ani já jsem se s ničím podobným ještě nesetkala, ale pomohu ti to zkusit potlačit." Lena se přesunula k dřevěné poličce a vytáhla z ní papírový pytlíček, který Nině podala do rukou. „Čerstvé listy meduňky na klidné spaní i proti stresu, uvař si z ní před spaním čaj!" Dále se nahnula nad velkou krabičku pestrobarevných kamenů. „Dám ti zelený avanturín pomáhá při poruchách spánku a opatruje tvé znamení býka. Vsuň si ho pod polštář, až si lehneš do postele."

„Děkuji... Odkud znáš mé znamení zvěrokruhu?" podivila se.

„Neboj, nejsem žádná vědma. Damián mi jen nadiktoval tvé datum narození a opravdu máš překrásné zemské znamení."

Nina ji sledovala v neustálém úžasu. Esoterička vytáhla černý provázek z kůže a navázala na něj jiný menší kamínek žíhaný v bílé, modré a černé barvě. „Tohle je kámen intuice Sodalit. Doufám, že poslouží pro náš nejhlavnější účel. Sodalit totiž vyrovnává náš svět fantazie a reality, podporuje představivost a koncentraci. Přivaž si jej na krk a měj ho neustále na sobě."

Posedlá SnyKde žijí příběhy. Začni objevovat