BAB 7

15 2 1
                                    

HAFFA

Dia melayang lalu mendarat diatas tanah dengan kuat.

Bagaikan terkena panahan petir. Haffa merasakan tubuhnya begitu sakit, dia tidak dapat bergerak. Hanya air mata yang mengalir, mulutnya menyebut nama suci Allah.

Berharap ada yang datang membantu.

Haffa mendongakkan kepalanya ke atas apabila merasakan ada seseorang diatasnya.

"Afiqah?" Seru haffa perlahan.





AFIQAH

Hempasan kuat ke tanah menyebabkan afiqah tidak dapat bersuara. Lebih malang apabila kepalanya terkena batu, darah mengalir dengan banyak.

Air mata bercucuran membasahi pipi. Dia tidak dapat berbuat apa-apa.

Tiba ii dia terasa ada yang menyeru namanya.

Dia memandang bawah dengan payah.

"Haffa!" Jerit afiqah gembira.

"Arghhh" selepas itu dia mengerang kesakitan. Kepalanya berdenyut manakala badannya terasa menyucuk.

Haffa menggunakan kuasa anginnya untuk mencari pertolongan.

Dia mengumpal angin membentuk bola angin kecil, lalu dia membisikkan ayat

"Bantu kami, berhampiran sungai"

Selepas itu dia melepaskan angin tersebut, berharap bola angin itu sampai kepada sesiapa yang boleh membantu.

Afiqah hanya melihat.

Setelah itu mata afiqah mula berpinar kerana kehilangan banyak darah.

Mata afiqah terpejam, dia akhirnya pengsan

Haffa mula panik, namun dia tidak dapat membantu.






DIANA

Diana melayang lalu masuk ke dalam laut.

Semakin lama semakin dalam. Diana mengelupur mencari nafas, dengan badannya yang sakit. Dia benar-benar dalam keadaan lemah.

Tidak lama kemudian, terhasil bola air yang besar disekeliling Diana. Dia sekarang berada di dalam bola tersebut, dia sudah mampu untuk bernafas.

Bola air itu terapung menuju ke darat. Selepas itu diana terdampar di satu kawasan yang dia sendiri tidak pasti.

Lalu muncul sekumpulan puak air, mereka mengangkat Diana dan membawanya ke satu tempat.

Diana hanya mampu mengikut saja, dia tidak mampu berbuat apa-apa.








AMINAH

"Buk! Buk! Buk!"

Bunyi badan Aminah yang berlanggaran dengan dahan ii pokok.

Dia jatuh dengan laju sekali, lalu terhasil luka ii akibat terkena dahan ii pokok.

Sebelum sempat mendarat ke tanah, badan Aminah disambut oleh daun ii disitu.

Daun ii itu melingkari badan Aminah dan menutupnya.

keluar cahaya hijau dari celah ii daun yang membungkus Aminah.

Setelah itu dia dilepaskan semula, luka ii dibadannya hilang. Aminah sudah pun pengsan, lalu daun tu pun meletakkan nya di atas tanah.





HAFFA & AFIQAH

hari mula senja, namun tiada tanda ii pertolongan akan tiba.

Haffa mula ketakutan kerana afiqah yang pengsan belum lagi menyedarkan diri.


PERANG KEAMANAN Where stories live. Discover now