8. BÖLÜM

5K 589 1K
                                    

8. BÖLÜM

Orta yaşlı, şık ve zarif kadın elindeki gamboçu kaldırıp gösterdi. "Tekrar eline sağlık şekerim. Tam istediğim gibi oldu."

"Buna sevindim Güzide Hanım. Her zaman beklerim."

Müşterisini uğurlayan Derin Hanım kapıyı kapattıktan sonra gülümseyerek bana döndü. "Onları böyle mutlu ayrılırken görmek çok güzel."

İş verenim zarif bir kadındı. Yaşını göstermeyen yüz hatları, nadir bir güzelliği gözler önüne seriyordu. Açık kumral saçlarının çevrelediği oval yüzünde en dikkat çeken ayrıntı, bal rengi iri gözleriydi. Düzgün fiziği, kusursuz makyajı, modern kesim saç stili ve kendi markası olan giyinişiyle çok alımlıydı.

Dün, işe başladığımın daha ilk saatinde, laf arasında benden de aynı şekilde bakımlı olmamı rica etmesini hiç yadırgamadım; çünkü böyle seçkin bir modaevinde çalışmanın getirdiği gerekliliklerden biri olduğunu biliyordum. Ayrıca çocukluğumdan edindiğim bir alışkanlıkla ben de kıyafetlerime önem verir, yerine göre şık giyinmeye özen gösterirdim. Bu huyumu bilen Songül ablanın bavuluma koyduğu kıyafetleri zihnimden geçirmiş ve bir süre idare edebileceklerini düşünerek rahatlamıştım.

Ancak Derin Hanım hemen devam etmiş ve butikte göz önünde olmam, aynı zamanda kendisini ve markasını da temsil etmem sebebiyle, ilk etapta kendime ihtiyacım olan dört beş kıyafet seçmemi ve işe gelirken mümkün olduğu kadar onları giymemi istemişti. Bundan sonraki her ayda bir giysi daha alabileceğimi söylediğinde, bütçemin büyük bir kısmının cebimde kalacağını düşünerek mutlu olmuştum.

Müşterisinin ardından hala gülümseyen kadına bakıp başımı salladım. "Fazla müşkülpesent bir müşteri değildi. Uzun zamandır mı tanıyorsunuz?" diye sorarken not defterimi açtım ve elime bir kalem aldım.

"Güzide Hanım, çok değerli bir hanımefendidir ve benim çok iyi bir müşterimdir. Yaklaşık altı yıldır hem gündüz, hem de gece kıyafetlerini benden alır. Ayda iki üç defa mutlaka uğrar. Cemiyette sevilen ve sayılan bir hanımefendidir. Yılda iki kere, bir yardım organizasyonuna ev sahibeliği yaptığı için özel gece kıyafeti tasarlayıp dikmemi ister. Son derece titizdir ve ince zevkleri vardır, sadeliği sever. Bu yakınlarda kızının nişanı olduğu için son aldığı kıyafette biraz titizlendi ama yüreği iyi bir kadındır."

"Anladım." Ayrıntıları not ederken, 'yardım organizasyonu' ibaresinin altını çizdim.

İki gündür, Derin Hanım gelen daimi müşterileriyle ilgili bu ufak bilgileri verirken, ben de kendime göre notlar alıyordum. Böylece bir sonraki gelişlerinde o müşteriyi hatırlayıp zevklerini bilerek daha kolay yardımcı olacağımı düşünüyordum.

Not defterimi kapatıp askıları düzelten kadının yanına gittim. "Ben yaparım Derin Hanım. Siz geçin oturun, çok ayakta kaldınız."

"Sağ ol İlya. Vallahi bana Hızır gibi yetiştin. Şu yoğun dönemde senin gibi bir yardımcı bulabilmem büyük şans." Kıyafetin üzerine naylon poşeti geçirmeme yardım etti.

"Asıl bu işi bulmam benim için büyük şans. Size ne kadar teşekkür etsem az Derin Hanım."

Kadın başıyla onaylarken hafifçe gülümseyip özel koleksiyonun olduğu dolabın kapağını kapattı. Kilitledikten sonra arka tarafa götürmem için anahtarı bana uzattı.

Butiğin arka kısmı idari ofis, küçük bir tuvalet ve lavabodan oluşuyordu. Derin Hanım tasarımlarını bu ofiste çiziyordu. Klasör dolabı ve yanında bulunan çizim masası, odanın çoğunu doldurduğu için hareket alanı kısıtlıydı.

Asi KızHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin