„Olyan sok minden lesz szép, ha jobban megnézed."
- Lauren Oliver: Mielőtt elmegyek
Megborzongott.
Valami hideg ért a nyakához.
Az álom és ébrenlét között volt, s talán ezért sem tudta eldönteni, hogy amit érez, azt valóban érzi, vagy csak képzelődik. De ahogy egyre inkább tisztult a tudata, váltak egyre valóságosabbá az események is. Szemeit kinyitva, először nem látott semmit, viszont azt tisztán érezte, hogy valami hideg és nedves ér folyton a nyakához. Alig mozdult meg, egy szőrös pofi máris megjelent a látóterében. Azután a pofi tulajdonosa az állától egészen a homloka közepéig végignyalta az ágyban fekvő delikvens párnától gyűrött arcát. Bár nem számított ilyen ébresztőre, mosolyogva túrt bele a kiskutya bundájába, majd megvakargatta a fültövét is.
Nagy nehezen ülő helyzetbe tornászta magát, hisz a szőrgombóc szégyenérzet nélkül tehénkedett a mellkasára. Mintha élvezte volna, hogy végre van kivel birkóznia.
A fiatalember, akit a kiskutya remek érzékkel felébresztett, kíváncsian vette szemügyre a nyakörvön fityegő kis bilétát. „Edo", állt a fém lapocskán. A földre pottyantotta a kutyust, majd ő maga is lekecmergett az ágyról. Bízott benne, hogy anyja tud némi információval szolgálni Edoról. Egyenesen a konyha felé vette az irányt. Nehezítette a haladását, hogy legújabb hódolója folyamatosan a lába előtt ficánkolt.
- Te tudtad, hogy egyedül volt éjszaka? – hallotta meg anyja hangját már akkor, mikor még csak a nappaliban járt.
- Nem. – Ez Gordon volt, a nevelőapja. – Hidd el, ha tudom... Amúgy a vacsorameghívást is visszautasította. – Furcsa volt számára ez a hangsúly. Vajon ki lehet az, akiért szülei így aggódnak.
- Nem vigyáz magára – mondta csalódottan Simone. – Aggódom érte. Mi van, ha a bet...
- Már nagylány – vágott közbe határozottan Gordon. – Szerintem tud magára vigyázni.
Pont akkor lépett be a konyhába, mikor Gordon egy csókot nyomott Simone arcára.
- Jó reggelt! – nyomott el egy ásítást.
- Tom! – termett azonnal az említett előtt Simone és megsimogatta nagyra nőtt kisfia arcát. – Felébresztettünk? – kérdezte bűnbánóan az anyuka, miközben fia már helyet is foglalt az étkezőasztalnál.
- Ti nem, csak ő – mutatott Edora, aki azonnal hasra vágta magát Tom széke előtt, szétvetett, kényelmesen elnyújtott lábai között.
- Kedvel téged – jegyezte meg kuncogva Gordon.
- Kösz. Magamtól biztos nem jövök rá – forgatta meg szemeit Tom. A következő pillanatban hatalmasra tágultak a már-már Edoéval vetekedő barna szemei, majd lenézett a kiskutyára, aki nedves kis orrát épp hozzányomta a meztelen bokájához. – Hagyd ezt abba! – motyogta és arrébb húzta lábát a veszélyzónából. Mindezek ellenére bejött neki a kis szőrgombóc. Mindig is szerette az állatokat, neki is volt kutyája.
Egyik pillanatról a másikra rajtolt el Edo, s száguldott át a konyhán. Száguldott? A hátsója ide-oda csúszkált a csempén, szinte már megelőzve a fejét. Csak jóízűen kacagva figyelte a mutatványt addig, míg a kis akrobata eltűnt a nappali irányában.
- Honnan került ide? – kérdezte Gordont. Anyja épp félig a hűtőszekrényben volt.
- Edo? – pillantott Tomra a kérdezett. – Ő Lisa kutyája.
- Ki... - De nem tudta befejezni a mondatot, ugyanis öccse lépett be a konyhába, karjaiban Edoval. Bill arcán egy hatalmas, levakarhatatlan vigyor ült. Ő is ugyanolyan kutyabolond volt, mint a bátyja.
Bill letette a kutyát a földre, mellé guggolt, hogy azonnal dögönyözni kezdhesse a kis szőröst. Edo persze élvezte a figyelmet és ki is használt minden egyes pillanatot. Nő lévén, ez nem is volt olyan meglepő.
- Kié ez a kutyus? – tette fel a fontos kérdést Bill is, pillantását körbehordozva családján. Edo azonnal talpra állt és kihasználva Bill figyelmetlenségét, ugyanolyan alapossággal nyalta képen, mint korábban a bátyját. – Hé! – méltatlankodott Bill az arcát törölgetve, ugyanakkor azért kacarászva is közben.
- Hát ezt nem hiszem el! – forgatta meg a szemeit Tom. – Megint ugyanazzal a csajjal smároltunk – pislogott sunyin az öccsére.
- Edo! – szűrődött be a konyhába valahonnan kintről egy lány hangja.
- Na, övé a kutya – állt fel Gordon az asztaltól és sarkig tárta a teraszajtót, hogy Edo akadálytalanul rongyolhasson vissza gazdija karjaiba.
- És ő kicsoda? – mosott kezet Bill a csapnál, azután magának is és bátyjának is töltött egy-egy bögre kávét.
- Lisa – kapcsolódott be most már anyjuk is a társalgásba. – Nem emlékeztek rá? – kérdezte meglepődve az értetlen tekinteteket látva. – Az anyukájával lakik itt, a szomszéd házban – mutatott az említett irányba –, már lassan tíz éve. – De a fiúk csak megvonták a vállukat, s most már minden figyelmüket a reggelinek szentelték.
\m/(-.-)\m/
ESTÁS LEYENDO
Maradj velem! - Bleib mit mir!
FanficA nevem Elisabeth Strauss, huszonkét éves vagyok, egyetemre járok, kulturális antropológia szakra. Jelenleg mi az egyetlen vágyam, amit igazán, tiszta szívből szeretnék? Szerelmesnek lenni. Még sohasem voltam szerelmes. Nem tudom, milyen érzés valak...