#PART 1
#No_Copy_Allowed!!!
#HitunganCintaPuas Yvonne membelek surat khabar yang dibelinya dari uncle penjual surat khabar untuk mencari kerja. Haishhh,susah juga mencari kerja ni.!rungut Yvonne sambil mengurut kepalanya kerana terlalu befikir dimana dia mencari kerja. Kalaulah dulu dia terima kerja lepas dari kolej, tidaklah dia susah begini tapi apakan daya...Ikut betul hati yang masih mau enjoy!
🎵🎶‘I love it when you call me senorita,
I wish I could pretend I didn’t need you’🎵🎶Emm..siapa bh yang call2 saya ni’kata Yvonne separuh berbisik sambil mengangkat telefonnya.
“hello, can I speak with Miss Yvonne Greg?” kata si pemanggil.
“yes, I am speaking. Who’s there?” jawab Yvonne .
“oh. I just inform when you start?” Tanya si pemanggil. Huisshh!!matai, sejak bila saya mohon kerja tempat dia ni.kali dia salah urang baini’.bisik Yvonne terkejut.
“but..sir..”gagap lagi si Yvonne bercakap.
“you’re Yvonne Issabella Greg, right? Your IC is 9***-12-****. And you address is Kg******,and you sent your email at Company L&S Network sdn.bhd”
Detail betul si pemanggil menerangkan butiran diri Yvonne.
‘tukoiiii..saya labaitu’.“yes sir. I think your wrong person.” Jawab Yvonne malu.
“so?”kata si pemanggil menunggu jawapan.
“kalau boleh, minggu depan saya start”.jawab Yvonne gembira.
Yessssssss…finally, I have a job! Bisik Yvonne sambil melumpat lumpat gembira. Puan Mary terkejut.
“ odoooiii anak. Kanapa suda kau itu?masam tu urang gila sudah mami tingu”.
“ishh mami. Anu bh, sia dapat sudah keja sana Company L&S Network Sdn.Bhd.” jawab Yvonne gembira sambil memeluk maminya.
“bh..bagus2 koe tempat urang arr anak. Jangan buat yang tidak senonoh.”pesan Puan Mary
.
“ea bh mami.”jawab nopo si Yvonne.“jadi, bila la kunun koe mula keja ni anak?”soal Puan Mary.
“minggu depan start sudah saya, mi.”bilang si Yvonne.
“di mana lh koe tinggal,sama sepa?”Tanya Puan Mary lagi. Risau anak bongsunya sebab Yvonne satu-satunya anak bongsu ynag tinggal dengannya yang sudah berkhawin.
“iskk..rumah si kakak Jinny, mi. sudah saya cakap tuari lagi. Lagipun bukan durang tinggal sana sudah.daripada ko menyewa bagus tinggal di rumah sana,kakak jinny bilang.”kata Yvonne kasi terang sama maminya. Meng O sja mami Yvonne.
YOU ARE READING
HITUNGAN CINTA (COMPLETED)
RomanceCast "thanks to loves me like you promise before.." -Yvonne Issabella Greg- "hitungan cinta tak dapat dihitungkan berapa banyak, yg sy tau i really loves you. ". -Jammie Anthonio- Note; cerita ini hanya rekaan semata. Maaf andai terdapat persamaan d...