PART 13

19 1 0
                                    

#No_Copy_Allowed!!

#HitunganCinta

“bro , macam mana? Dapat kesan kh?” Tanya Jammie. Dia tidak sabar2 untuk mengetahui keadaan Yvonne. Dia betul2 rindu.

“ relaks bro. iya..dia di bali sekarang.” Kata kawannya danny.

“what!!! Bali??” ok bro, tq.” Kata jammie sambil men hug dengan danny. Tanpa berlengah lagi, dia pulang kerumah dan menyusun pakaiannya dan bergegas ke airport dengan hati yang gembira.

Dia tau kemana harus pergi kerana danny telah bagitau dimana Yvonne berada ketika ini.

Dalam kapal, jammie menatap kembali muka Yvonne di wallpaper phonenya sedang tersenyum. Dear, tidak rindu bie kh dear???sayu hati jammie sehingga dia tidak sedar air matanya mengalir. Terus cepat2 dia lap takut kedapatan..bikin kuyak seja..hahahaha

Sampai seja di airport Indonesia, jammie menyewa kereta dan memandu laju ke tempat Yvonne di mana. Sampai ja terus jammie ke kaunter penginapan. Sebelum sampai, jammie sempat membeli grocery untuk Yvonne. 

“selamat datang ke Bali Resort,pak. Boleh saya bantu?” Tanya gadis di kaunter pertanyaan. Namun hatinya tidak tertarik.

“ miss, boleh disemak nggak guestnya namanya Yvonne Greg?” pinta jammie. Baru saja pekerja di kaunter menyemak, ada seorang lelaki datang menegur.

“ sorry. I’m victor. I’m owner this resort. May I know, what’s going on?” Tanya victor.

“ oh hi victor. I am jammie from Malaysia.  my fiancee going here a 1 week before.” Jawaab jammie.

Oh..sure. she come here 1 week before. And I think she’s pregnant.” Kata victor. Tekejut jammie bukan kepalang. Ea lh mana lh dia tau.

“errr..miss, can you fast.” Kata jammie.

“ miss Yvonne berada dibilik nomer 483. Untuk kesana, sila guna laluan sebelah café yaa. Jalan terus aja bisa nampak biliknya betul2 berhadapan dengan pantai.”jelas pekerja resort.

Jammie terus jalan namun namanya dipanggil oleh victor. 

“boleh saya antarin ke sana?jom.”pelawa victor. Jammie mengangguk dan mereka sama2 menuju ke sana. 

“480..481..482…yes!!!483!!!!”

Kini jammie betul2 berada di hadapan bilik Yvonne. Lonceng ditekan berulnag kali. Lama baru tebuka.

Muncul wajah Yvonne yang kelihatan lesu dan pucat. Tekejut tapi dalam masa yang sama Yvonne gembira dengan kedatangan jammie.

“tq victor.” Kata jammie kepada victor dan victor hanya tersenyum dan berlalu meninggalkan mereka berdua.

Jammie memapah Yvonne masuk dan membaringkan dikatil. Perut Yvonne nampak comel seja. 

“dear,,kenapa lari dari bie?” Tanya jammie.

“sorry bie..dear sakit hati nampak tu gambar.”jawab Yvonne. Jammie sudah bertekad untuk memberikan penjelasan kepada Yvonne. Dia tidak mau berjauh lagi. Sakit menangung rindu.

“dear, let me explain ok. Bie tak tau macam mana bie kena perangkap dengan client bie tapi bie sudah tau beberpa hari lepas before I fly here. Client bie yang namanya Alex sudah minta maaf dengan bie. Bie pun x mw bekerjasama dengan diurang lagi.”panjang lebar jammie memberi penjelasan kepada Yvonne.

Yvonne mengeluh kecil. Mau balas tapi susah mulutnya untuk bersuara. Dia memegang perutnya dan mengelus lembut. Baby,,tabah lah..

“dear..jom bali. Kita kahwin. Nda sabar dear jdi milik bie.”kata jammie sambil membuat muka comel menyebabkan Yvonne tergelak kecil. Iya…dia masih sayangkan lelaki itu. Bakal daddy pd anaknya nti.

Yvonne mengangguk. Esoknya, mereka terbang dari bali ke kk dengan harapan segala maalah tidak timbul lagi dan kebahagiaan menjadi milik mereka selama-lamanya.

HITUNGAN CINTA (COMPLETED)Where stories live. Discover now