Part 3

45 3 0
                                    

#No_Copy_Allowed❗❗❗

#HitunganCinta

Tok..tok..

“masuk.” Arah suara dari dalam. Hati Yvonne makin berdebar2. Tanang ko Yvonne. It’s ok!bisik hati Yvonne.

“ Emir, ini Yvonne. Pekerja baru.” Kata Miss Natalie. Lepas tu, dia kasi tinggal kami dua. Huh! Matai lah sia ni.’

“sit down. Ermm..whats your name girl?”kata Emir. 

“thank you sir. By the way, my name is Yvonne Greg.”jawab Yvonne.teda sudah rasa takut. Macam  ada kekuataan.macam arrr..hehehee..

“ehemm… we had  interview a little. Buli bah kan Yvonne?” kata Emir.

“yes. Sure.” Jawab Yvonne.

“do you have any experience about clerk?or anything?”Tanya Emir. 

“no. but, I can learn bh kn sir?”jawab Yvonne ragu2. Yalah mesti mau belajar juga. Nanti macam mana ada experience kalau tidk belajar bh kn..

“ yes. Of course you do. But, you must learn from your senior k. I don’t want heard something bad for you. Di sini, kita mesti hormat sesama. Remember, we always learn,k.” panjang lebar si Emir kasi terang. Yvonne hanya mengangguk.

“btw, my name is Emir. Boss kita belum masuk lagi tapi ingat apa yang saya cakap tadi tu. Kalau tidak tau cakap tidak tau jangan memandai mandai,k”bilang Emir. Yvonne hanya  mengangguk. 

Selepas itu, Yvonne keluar. Dia terus cari Miss Natalie dan ucap terima kasih. Miss Natalie peramah orangnya. Tidak sumbung. Siok berkawan dengannya.

1st day ..

Sedang Yvonne keluar membeli makanan di seberang jalan, tiba2 bukk. Terus Yvonne cepat2 bangun. Malu kalau kena nampak nanti kuyak. Isk..siapa juga bh yang langgar2 ni. Sayang ja tu mata dua tidak kena pakai. Silaka!marah Yvonne.

“ kenapa bh langgar2 ni! Tidak mata kh?buduh!nama ja ada dua mata tapi tidak kena guna!hisshhh.” marah Yvonne.terus tu lelaki pun diam2 tidak mau peduli dengan makian si Yvonne. Dia terus jalan seja.

Apalagi Yvonne, maki2 ja dia. Ndak puas hati kan.hahahhaaa..

JAMMIE ANTHIONIO POV

Oh shit!!! Kenapa dengan saya ni hari. Lambat bangun bilang si Jammie sambil tingu jam dia. Pukul 0730 sudah. Dia terlupa hari ini dia mau jumpa dengan client sekaligus meeting tentang projek di Semporna.

“hubby, why?”bilang tu perempuan . baru ja keluar dari cuci muka. 

“nothing honey. I almost forgot I have something to do.” Jawab Jammie.

“come bie.”kata tu perempuan. Nah,, dengan gaya menggoda tu perempuan, apalagi terus dua round ar..breakfast pagi2.hahahahaha (jangan kamu gete2 arr.. mirah mata kamu ni baca) selesai seja, terus Jammie mandi, dan keluar terburu2.

Parking ja terus c Jammie laju melangkah sampai tu sumandak yang jalan p beli makanan pun dia tidak hirau sudah. Ada ku kesahh!dia mau tolong tapi bila dia dengar tu sumandak memaki, dia kasi biar ja. Bukan dia tingu lagi tu perempuan. Ceh!!buat apa.bida kali! Debilang si Jammie.

***************************************************************************

Sampai di office, Yvonne masih senget2 jalan. Staff di sana pun hairan tingu Yvonne jalan begitu.

“Onny, kenapa jalan begitu?” bilang Kitut (hahahaha..pandai2 kan si Yvonne panggil kitut padahal nama dia si Roger. Hendsome kama.

“ni laini. Buduh baitu urang adakah dia pigi langgar saya baru inda bh saya kena tulung. Silaka betul.aduii sakit lagi ni kaki sia.” 

“ish..jahat juga itu urang arr..”bilang si Roger.

“urmm…mari lah kita kasi siap keja kita. Nanti kalau Emir nampak, kena marah owh.” Lepas ja Yvonne cakap, terus diurang sambung keja yang terbengkalai.

As usually, vote and comments kamurang buat kita semua happening arr..sama2 membaca sama2 beremosi..

Much 💕

Hugs ❤

HITUNGAN CINTA (COMPLETED)Where stories live. Discover now