#No_Copy_Allowed!!!
#HitunganCinta
Dibilik, Yvonne sedang dimakeup oleh MUA yang di hire oleh Jammie sendiri. Dia bersyukur kerana saat mereka menjadi satu telah tiba dan dia berdoa moga bahagia kekal milik mereka hingga akhir hayat.
“astagaaa…yvonne. Lawanya adik kakak” kata jinny sambil memeluk adiknya. Terharu kerana adik manjannya sekejap lagi akan menjadi bini orang.
“ish..kak.sudah lh. Bikin malu nanti.”jawab Yvonne sambil bergurau. Semua yang ada di bilik tersebut ketawa namun jauh disudut hatinya, Yvonne sangat takut. Jauh2..teda laitu. Bisik hati Yvonne.
Yvonne mengenakan dress putih dengan gaya yang cukup elegan dan pastinya memukau sesiapa yang nampak. Ditambah pula dengan veil yang panjang.
Dia dihantar oleh abangnya ke altar dimana jammie sedang menunggu. Saat dia masuk, terdengar lagu beautiful in white menyebabkan dia menitiskan air matanya. Dia menoleh abangnya disebelah sambil tersenyum seakan-akan memberi semangat kepadanya. Sampai di altar, tangannya kini berpindah.
“jammie, I give u my lovely sister to you. take care her and if you don’t want, please give us nicely.” Kata abangnya. Jammie mengangguk.
Kini Yvonne dan jammie berhadapan dengan paderi untuk pemberkatan perkahwinan mereka.
Paderi memulakan majlis dengan blessing dan beberapa doa..
“ I, Jammie Anthonio Frank, take you, Yvonne Issabella Greg,to be my wife, I promise to be true to you in good times and in bad, in sickness and in health. I will love all the days of my life. ( sambil menyarungkan cincin ke jari manis Yvonne)
“ I, Yvonne Issabella Greg, take you, to be my husband, I promise to be true to you in good times and in bad,in sickness and in health. I will love you all the days of my life. ( sambil menyarungkan cincin ke jari manis Jammie)
“now, I pronounce of you as A Wife and Husband. You may kiss your bride.”father.
Perlahan2 jammie membuka veil dan menyelak ke belakang, sambil mengenyitkan mataa…
“hiii wifey.”
Yvonne tertunduk malu…
“kiss her lips, bro!!!”terdengar suara dari belakang.
“may i??” pinta jammie. Tanpa menunggu jawapan, jammie memaut dagu Yvonne atas sediit dan mencium bibir isterinya lembut….
Setelah family photo selesai dan majlis makan2 dan mereka bergegas ke sebuah resort yang cantik di kwasan kk untuk majlis resepsi pula. Ruangan meja makan untuk sesiapa yang mahu makan didalam.
Yvonne keluar dari bilik persalinannya dan jammie juga sedang menunggu di ruang menunggu.
“baby, nanti sampai sana, jgn terlampau senyum ar nti bie jeles. Cantik bh baby.” Kata jammie. Yvonne terkejut sebab bertukar sudah panggilan dear ke baby. Entah bila jammie ubah pun dia teda tau. Dia tersenyum, dan mereka pun beriringan ke pelamin mereka berdua…selepas mendengar kata2 dari abangnya(menggantikan dadi), diikuti oleh daddy frank..gosh!!! jatuh air matanya..selesai ucapan2 dari kedua2 keluarga dan rakan2..kini beralih pula dengan acara potong kek.
Yvonne lihat jammie ke tengah2 pentas.
“ehem… thanks for coming to my wedding ceremony. Thanks all my family and family in law. Yang bertungkus lumus untuk menjayakan majlis kami. Sy tidak mau berucap lebih2, cukup sy cakap sy beruntung dan bahagia kerana hari ini kami telah disatukan. Yvonne. Baby..i’m so grateful for having you in my life, I love you more than you know baby. Hitungan cinta tidak dapat diungkapkan dengan kata2. What I know and you know, I really love u.”
“sy nyanyi lagu ini untuk our love.” Kata jammie lagi.
“ 1 + 1 dikurang satu🎶,
Itulah cintaku🎵,
Dua dikurang satu🎶,
Cintaku untukmu🎵,
Bila ada cinta datang padaku🎶,
Janganlah cemburu🎵,
Karna aku takkan selingkuh🎶,
Kutetap setia padamu🎵,
1 cinta hanya untuk kamu saja🎶,
1 cinta takkan terbagi 2🎵,
Karna cinta kubukan cinta biasa🎶,
Karna cinta aku bisa gila..🎵
Kalau kau tak percaya cintaku🎶,
Belah lah dadaku🎶,
Sungguh kucinta padamu🎵,
Honey, I love you…🎶
Oh..oh…🎶🎶🎶
1 cinta hanya untuk kamu saja🎵,
1 cinta takkan terbagi 2🎵,
Karna cinta, kubukan cinta biasa🎵,
Karna cinta, aku bias gila…🎵”
-papinka (Jammie cover)
Selesai saja jammie menyanyi, tepukan gemuruh. Yvonne kagum mendengar jammie menyanyi. Dia teda tau pun jammie punya bakat. Dia betul2 terpegun dengan suara husbandnya itu.
YOU ARE READING
HITUNGAN CINTA (COMPLETED)
Storie d'amoreCast "thanks to loves me like you promise before.." -Yvonne Issabella Greg- "hitungan cinta tak dapat dihitungkan berapa banyak, yg sy tau i really loves you. ". -Jammie Anthonio- Note; cerita ini hanya rekaan semata. Maaf andai terdapat persamaan d...