#No_Copy_Allowed❗❗❗
#HitunganCinta
“Omaigaddddd!!! Kenapa bah lambat bangun ni!!! Bukan kh semalam saya sudah set alarm 0530..” tekejut Yvonne terus dia bingkas bangun. Dia terus pigi mandi dan menyarungkan pakaian kerja. Simple !! long sleeve dengan skirt panjang.
Dia juga tidak lupa mencalitkan lipstick sesuai dengan warna baju supaya matching gituuu… lepas mengambil beg sandangnya yang comel lotte itu, terus dia cepat2 menyarungkan sandalsnya.
Tergesa-gesa dia pigi di bustop. Sampai di sana nasibnya baik ada bus. Terus dia naik. Sampai ja di office, terus dia punch dan masuk. Belum sampai sepuluh minit, dia dipanggil oleh Emir.
“yvonne, come. Boss sudah tunggu.”
“amaaa…awal si boss sampai. Si boss garang kh Emir? Takut pula sia owh.” Kata Yvonne.
“boss marah kalau lambat. Actually, boss bagus baitu.” Jawab Emir.
Dengan langkah kaki yang berat, Yvonne melangkah mengikut arah yang ditunjukkan oleh Emir tadi. Sampai di depan pintu office, Yvonne takut mau ketuk. Harap2 boss tidak garang..palis2. doa hati kecil Yvonne.
Tok..tokk…
Belum ada sahutan. Tertidur kali si boss.
Tok..tokk…
“come in.” arah suara dari dalam.
Yvonne buka pintu terus dia tekejut sampai mau pucat muka dia.
“ada apa panggil saya boss?”Tanya Yvonne sambil memandang wajah bossnya itu.
“yes. I want you to introduce yourself.”jawab boss
“nama is Yvonne Greg. Umur 20 tahun. Tinggal di kg ****. Sekarang tinggal di taman sentosa, kk.” Jawab Yvonne.
“ok alright.”
Bingung Yvonne.adakah?kena suruh perkenalkan diri seja. Huh!
“tu seja boss mau tanya?” kata Yvonne, ragu2.
“kenapa? Mau saya tanya, koe ada boyfriend kh tidak?” jawab boss selamba sambil angkat kening.
“ee..tiada lh boss. Kalau macam tu, saya keluar dulu, k.” kata Yvonne. Bermerah begia wajah dia.
***************************************************************************
JAMMIE ANTHONIO POV
“astaga,, comel juga tu budak yaaa..”gumam Jammie, tersenyum. Entah kenapa hatinya begitu tertarik dengan penampilan Yvonne. Makeup pun natural seja. Bukan macam perempuan2 yang selalu dia jumpa. Makeup tebal tapi puihhhhh…
“Emir. Masuk office saya sekarang.” Arah Jammie melalui interkomnya.
Tidak lama kemudian, emir masuk di pejabatnya dengan muka kerang busuknya.
“ yes bos.” Jawab Emir.
“Tolong buat agreement untuk Yvonne, siap hantar dengan saya. Saya mau sign.” Kata Jammie.
“ ok boss. i sent you later.” Jawab emir terus dia memita diri untuk keluar.
I won’t let you to other man, girl. I swear, you’re mine. Bisik hati Jammie tersenyum. Dia jatuh hati pada pandangan pertama dengan Yvonne.
Nananananana….apa laitu isi yang di agreement arr…habislah, playboy jatuh hati sudah.. adakah Yvonne akan jatuh cinta dengan Jammie?
.
.
Note: as usually, please vote and comment below ok..maaf, chapter ni pendek..
YOU ARE READING
HITUNGAN CINTA (COMPLETED)
RomanceCast "thanks to loves me like you promise before.." -Yvonne Issabella Greg- "hitungan cinta tak dapat dihitungkan berapa banyak, yg sy tau i really loves you. ". -Jammie Anthonio- Note; cerita ini hanya rekaan semata. Maaf andai terdapat persamaan d...