#No_Copy_Allowed!!!
#HitunganCinta
Bunyi alarm membangunkan Yvonne dari tidur. Namun, dia merasa sakit kepala yang amat sangat sampai dia tidak larat bangun. Dia terus menghubungi Emir untuk memberitahukan dia tidak sihat dan meminta EL (Emergency Leave). Lepas ja, terus dia sambung tidur balik.
Tengahari Yvonne tebangun sebab dia lapar. Aduiiii..larat lagi kaini sia p klinik..lapar lagi..mamiiiiiiiiii!
Mau menangis gea Yvonne teingat mami dia sana kampung..kuatkan hati, Yvonne!! Dia masak meggi saja sebab tidak larat sudah dia mau putung2 sayur sama masak nasi. Meggi pun meggi lh. Sadap juga. Bisik Yvonne. Sambil dia menunggu meggi masak, dia tingu2 henpon dia..skroll2 (naa…siapa macam ni. Scrol2 seja bikin hilang busan) kali banyak notification sampai ni.
WhatsApp- 20 messages
Missed call- 10 kali
Adoiiiiii…..bila dia buka mesej, ada banyak tapi semua pun unknown puny number.
📨-hei..pick up the phone!!
-📨hurry! Where have you been??
-📨oh goshh!!are you sick?
Tapi Yvonne tidak peduli, dia makan meggi yang dia masak terus dia keluar di rumah pigi siram bunga kakak dia biarpun dia masih pening2 kepala.
“ohhh shit!! Dear? Are you sick? Why your face is so pale? Yvonne tekejut nampak Jammie berada di luar rumahnya denga muka yang resah dan risau.
“kenapa boss dating sini? Teda urang ni di rumah..”kata Yvonne. Dia menahan sudah sakit kepala dia.
Tiba2…penglihatan Yvonne kabur😵..blackout!! nasib Jammie sempat sambut badan Yvonne dan membawanya ke klinik peribadi. (iya2 lh. Jammie kan anak hurang kaya)
***************************************************************************
Nasib sebelum sampai di hospital peribadi, Jammie telah menghubungi doctor yang disana.
“kasi drip seja dia. Deman dia terlalu tinggi. Kalau sudah habis 1 botol ni, cek lagi suhu badan dia kalau masih juga tinggi dan tekanan nadi dia masih laju, tambah lagi 1 botol okay. Nanti dia sedar, suruh makan ni ubat.” Arah doctor Willy kepada nurse yang membantunya. Jammie hanya diam dengar arahan doctor sambil memandang muka Yvonne. Comel! I want to take you as my wife because you made me fallin’ love. Desis hati Jammie.
“Bro, macam?” Tanya Jammie nda sabra.
“mandak koe kaini? Lawa ouh. Tinggi ouh demam dia sampai pengsan begini. Tekanan darah dia ada naik sikit, maybe sebab dia demam kan. Owh ya,nadi dia pun laju. Normal bacaan nadi 60 ke 100 per minit. Ini dia 130, mcam urang belari…biar dia rehat dulu lh. Tinggi betul suhu dia ni.” Jelas Doc Willy kepada Jammie. Jammie hanya mengangguk.
“hahahahahha…soon to be gf. Baru mau tackle bh tapi emm garang ni ow. She’s different from other girl I ever know. Beside, she is my staff.” Jawab Jammie tanpa malu2 sebab dia dan Willy tiada rahsia.
“wow!sounds interesting!! Finally, you found a girl who can melt you heart.” Sindir Doc Willy ketawa.
“shut up, buddy. Kalaulah sesenang kan. Garang ni dia kalau tidak boleh bawa bincang. But, I admit am start falling love with her for the first sight.” Jelas Jammie sambil memandang wajah Yvonne.
“ hahahahaaa…okay2, I trust you. Ingatkan playboy tiada ada hati yang ikhlas.” Sindir Doc Willy lagi. Muka Jammie jangan Tanya, mau meradang sudah.
“okay2,, enough!! Jom kupi2. Biar dia rehat dulu. Saya pun habis keja sudah ni.” Ajak Doc Willy kepada sahabatnya itu.
“orite, tapi kejap. Saya mau simpan dulu ni handbag dia. Takut hilang. Bahaya lagi. Kita pigi kupi2 dekat2 sini seja ar..jalan kaki kn?” Tanya jammie.
“ iyalah bh. Simpan lh di meja sebelah kati dia.” Jawab Doc Willy.
Setelah Jammie simpan tu handbag, dia sempat sentuh dan cium dahi Yvonne. Panas.
“ rest well, dear. I love you.” Bisik Jammie sambil mengusap pipi Yvonne sebelum keluar pigi kupi2 dengan kawannya itu.
Selepas Jammie dan doctor kluar, mata Yvonne tebuka. Dia sudah sedar time nurse cucuk jarum di lengannya tapi dia malas mau buka mata. Dia dengar pebualan 2 ekur munyit ar..
“Goshhhhhhhh!!!!!Shittttt!!! what the f***k?Nope!!NO!!Never!! tanpa berlengah lagi, Yvonne mengambil handbagnya terus dia bayar ubat di kaunter. Dia terus keluar dari klinik peribadi keluarga Jammie. Syukur juga sebab tu kusai tau juga.
Sampai di rumah, Yvonne terus mengemas pakaiannya dan menaiki bas menuju ke kampungnya. Sampai di pecan, Yvonne mendail maminya.
“mi, ada mau pesan apa2 kh? Sebab sia di pecan ni.”
“odoiiii…anak. Teda juga mami pesan ni. Bh, hati2 jalan arr. Nanti mami masak nasi.” Kata mami Yvonne.
Di rumah….
“mami…ouh mami..” panggil Yvonne. Maminya yang di dapur keluar melihat Yvonne.
“odoiiii gea ni anak. Koe sakit kaini?ada ubat kau sudah?”Tanya mami Yvonne melihat tangan Yvonne bekas cucukan jarum dan keadaan Yvonne yang pucat lesi.
“mi, sia makan duluan la arr..penat sia ni. Mengantuk.” Kata Yvonne.
“bh, koe makan lh dulu. Nanti mami makan karang. Jangan lupa makan ubat koe arrr, anak.”pesan mami Yvonne sambil melihat keadaan Yvonne yang pucat sudah.
YOU ARE READING
HITUNGAN CINTA (COMPLETED)
RomantizmCast "thanks to loves me like you promise before.." -Yvonne Issabella Greg- "hitungan cinta tak dapat dihitungkan berapa banyak, yg sy tau i really loves you. ". -Jammie Anthonio- Note; cerita ini hanya rekaan semata. Maaf andai terdapat persamaan d...