PART 12

24 1 0
                                    

#No_Copy_Allowed!!!

#HitunganCinta

Yvoone bangun awal pagi untuk menyediakan sarapan mereka berdua. Selalunya hanya yvoone yang membawa bekal walaupun jammie tidak menyuruhnya. Disedabkan sudah biasa, Yvonne tidak mengendahkan larangan jammie. Lagipun Yvonne tidak suka selalu makan diluar. Membazir katanya.

Selepas habis waktu kerja, Yvonne seperti biasa menunggu fiancéenya untuk pulang bersama2..belum pun sampai 5 minit, kelihatan muka jammie.

“hi dear..lama tunggu?”Tanya jammie walaupun dia tau baru berapa minit.

“ee..tidak lh..bh, jom lh balik bie..penat owh..”Yvonne merengek manja. Jammie geli hati dengan sikap manja Yvonne.

Dikereta, jammie kata malam ni ada dinner dengan clientnya. 

“dear, mau ikut bie kh?ni mlm ada dinner.” Kata jammie.

“dinner? Alaa…malas lh ikut. Penat.” Kata Yvonne. Memang kalau diikutkn hati, Yvonne mau ikut jammie tp disebabkan dirinya sgt2 penat maka niatnya dibatalkan.

“teda apa lh bie. Malas pula ikut. Rasa penat ja ni.” Sambung Yvonne.

“its ok dear. Lepas ni dear mandi, makan terus rehat arr…nti bie usaha spy cepat pulang k.” kata jammie. Kesian pula dia tingu yvone saturang dirumah.

“Orite dear. Jgn pulang lambat tau.” Pesan Yvonne.

Sampai di rumah, Yvonne masak sikit ja lagipun jammie teda makn.

“bie, mandi lh dulu. Baru jlan.”kata Yvonne.

“ok dear.” Laung jammie.  Selesai mandi, jammie memakai pakaian simple. Dinner seja pun. Bisik hati kecil jammie. Sebelum jalan, jammie mengucup dahi Yvonne. 

“take care bie.” Kata Yvonne. Jammie hanya mengangguk.

Yvonne merasa mengantuk dan mau melelapkan matanya. Tiba2 hati Yvonne tidak sedap. Mcm ada sesuatu yang bakal terjadi nampun dia menepiskan perasaan begitu.

Setelah puas mencari posisi yang bagus untuk tidur, tiba2 phone Yvonne berbunyi menandakan ada notification masuk. Dia membukanya dan alangkah terkejut apabila gambar jammie dengan seorag perempuan dalam keadaan naked.

Yvonne menangis. Dia teda tau kemana dia perlu pergi. Sakit hatinya. Tak sanggup dia begitu. Tuhan, ujian apakah ini?baru seja sy nikmati kebahgiaan.dia memegang dadanya. Sakit!ya..dia tidak berfikir panjang terus dia mengemas pakaiannya dan melangkah keluar dari apartment jammie..dia tidak tau kemana harus pergi. Biarlh kaki ini melangkah. Yvonnee pergi tanpa meninggalkan sebarang pesanan kepada jammie. Sakit hatinya kembali.

JAMMIE ANTHONIO POV

“ welcome Mr Jammie. I’m glad to see you here tonite.” Sapa salah seorang clientnya, CEO Alex. Tiba2 datang seorang perempuan  berdress sexy menuju kearahnya.

“owh yaa..kenalkan ini anak saya. Adelyn , ini mr Jammie.”kata CEO Alex. 

“nice to meet you, ms Adelyn.” Balas Jammie. Namun dia tidak tau apa yang akan berlaku selepas ini.

“jom,,kita makan then baru kita minum. Before I forget, where is your fiancée ?”Tanya mr alex tiba2. Matanya dari tadi meliar melihat sekeliling.

“she’s not feeling well.”jawab Jammie selamba. Hatinya mulai berasa kurang senang apabila anak CeO itu menggeselkan kakinya. Mr alex pula macam sengaja membawa bercerita. I smell something wrong here!bisik hati kecil Jammie namun dia diam seja. Fikirannya jauh dan dia risau Yvonne saturang dirumah.

“cheersssss”. 

Selang beberapa minit, dia khayal dan pandangan matanya kabur. Gelap!

Dia bangun2 saja terus tebeliak matanya. What!oh goshhhhh!!!pakaiannya tinggal boxer seja lagi. Aduiiiiii!!!! Di balcony luar, terlihat sesusuk tubuh sedang duduk. Apa ku kesah!!!hati jammie marah.

Orang itu menoleh and yes. Adelyn!!!

“Heii!!! B*****!!!” bentak jammie. Marah!!!

“what??owh..calm down,bro.”adelyn menenangkan dengan cara menyindir.

“don’t worry. Your fiancée not here. I like what we doing before. And,  sy sudah bagitau your fiancée about us.” Kata adelyn lagi.

“shitt!!!”marah jammie lalu pergi meninggalkan perempuan itu. Yaa. Dia perlu memberi penjelasan kepada Yvonne. Dalam perjalanan menuju ke aprtmentnya, dia tidak berhenti mamaki dirinya dan perempuan itu. Perasaan bersalah menyelubungi dirinya. Dia menangis.

Sampai di apartment, dia terkejut. Barang2 yvonne teda Cuma pakaiannya seja ada. Dia memukul dadanya, sakit. Dia mendail no Yvonne namun tidak dapat.

Jammie diam tanpa kata. Mau hubung mami Yvonne namun tidak sampai hati. Mau hubung maminya pula nanti di marah dan diperslahkan kerana tidak menjaga Yvonne dengan betul. Jadi, jammie hanya diamkan diri. 

Seminggu telah berlalu namun khabar dari Yvonne tiada. Jammie cuba mendail phone Yvonne tetapi sepertinya Yvonne tidak menggunakan sim card itu lagi. Stress!! Dia pergi ke officenya tetapi seperti tiada makna. Akhirnya, dia meminta bantuan seorang kawannya di jabatan penyiasatan untuk mengesan kedudukan Yvonne dan berharap Yvonne cepat2 ditemui. Sakit dadanya menahan rindu.

HITUNGAN CINTA (COMPLETED)Where stories live. Discover now